אחת החברות הגדולות בעולם היא מספקיות הפרסום הגדולות בעולם גם כן. בתחילת שנות האלפיים, כשצברה את התאוצה שלה, הקימו את Google Ads (במקור גוגל אדוורדס). כיום היא אחראית ההכנסות הגדולה ביותר שלה, עם כמעט 170 מיליארד דולר ב-2020. כתוצאה מתחרות על החיפוש, גוגל עדכנה והציעה פרסומים שונים ומגוונים, כדי להתחדש ולגדול. עם זאת, עדיין לא הצליחה לייצר רשת חברתית שמדביקה אנשים למסך.
אז אמרתי שהחברה הוקמה מזמן ונותנת שירותי פרסום מה-23 באוקטובר, 2000. במונחי אינטרנט זה זקן עד כאב. הם לא נחו על זרי הדפנה ותמיד מצליחים לייצר שירותים חדשים. חשבו שלכל שירות שארחיב עליו כאן, יש הרבה שימושים שונים. בכל אחד מפתרונות הקידום יהיה: סקירה קצרה, סיפור מקרה וטיפים.
כפי שכבר בטח הבנתם, האתר שלי מפוצץ במדריכים (מעל 300 כרגע). יש לכם על מידע על כל דבר בעולם הפרסום בפייסבוק, החל מאסטרטגיה, טקטיקה, דוגמאות וסרטוני How To. אם עדיין לא נרשמתם לערוץ, אתם מוזמנים לעשות את זה כעת בלחיצה כאן, ותקבלו תוכן חם בכל שבוע. מהם הדברים שכדאי ללמוד קודם? על זה אני מרחיב כאן:
עוד מעט השם "גוגל אדוורדס" יגווע לו, ככל שהזמן יעבור, ונעבור לגוגל אדס. גוגל אדס מציע פתרונות שונים, ואפרט את כולם. הוא עובד על מודל PPC, שנקרא, בעברית צחה, תשלום להקלקה. מגדירים מחיר מסוים שרוצים לשלם פר קליק, ויוצאים לדרך (לכאורה)! תשלום אך ורק על פי תוצאות (לכאורה)! אז הנה הממשקים המרכזיים בהם גוגל (ואנחנו) עובד, וזה למה קידום בגוגל לא מבטיח באמת כלום, ותלוי בעוד כמה דברים בדרך.
נכנסנו לגוגל וחיפשנו את השירות שאנחנו רוצים לקבל. נו, וקיבלנו אותו? ובכן, חלקית. ככל שנענה יותר למה שהגולש חיפש, בכל הממשק, כך יהיה טוב יותר לכולם. הסיפור הוא כזה: אתם משלמים להקלקה במנוע החיפוש הגדול בעולם. הוא מכליל את המודעות הכי רלוונטיות, ושומר על ציון של 3 דברים עיקריים במודעות:
אנחנו מטפלים עבורכם במודעות ובדפי הנחיתה, כדי שיתאימו בצורה המירבית לחיפוש. זה חוסך לכם כסף רב, מביא יותר קליקים וגוגל מצ'פרים את הלקוח, ככל שהוא טוב יותר.
בנוסף לזה, הפונקציה התקציבית של הלקוח משנה כאן, מכיוון שככל שמשקיעים יותר, ככה גוגל נותן יותר 'קרדיט' למפרסם ולוקח אותו לאורך זמן רב יותר. סוג של שימור לקוחות.
סיפור מקרה: אחרי שנתיים של עבודה בתחום עריכת הדין, עלויות הקליק ירדו וירדו והביאו יותר ויותר תוצאות. כמה יותר תוצאות? פי כמעט 8 מתחילת הקמפיין! ירדנו ממעל ה-1,000 ש"ח להמרה בחודש הראשון לפחות מ-140 ש"ח להמרה. אופטימיזציה זה המפתח.
כולל בתוכו קידום באתרים מסוימים שנתנו גישה לגוגל לפרסם בהם מודעות. אם תסתכלו על כמה אתרים עיקריים, כמו MAKO, YNET או WALLA, אתם תוכלו לראות מדי פעם את הבאנרים של גוגל. איך יודעים להבדיל? הם עם סימן X בצבע תכלת על אפור, נכון לשנים האחרונות. שימו לב לדוגמה שצילמתי במיוחד למדריך הזה, של הפרסומת של SEMRUSH מצד שמאל, שמיועדת לאנשי קידום במנועי חיפוש. משעשע לא?
סיפור מקרה: כשהבנתי שחלק מהמהלכים המנצחים של שוק הדיגיטל הוא להופיע כמה שיותר בכמה שפחות כסף, העלאתי פרסום רימרקטינג (שחלק קוראים לו אכזרי) ללקוחות שלי. מה שקרה מיד אחרי הוא שאם ראיתם אתר שעוקב אחריכם עד התחתונים, כנראה שאתם צופים בלקוח שלי.
רוצים רימרקטינג אכזרי? מוזמנים לקרוא עוד על הנושא כאן (קישור לרימרקטינג), ולקבוע פגישה כאן.
לפני שמתחילים כאן (ותלוי במצב שלכם), אולי כדאי לקרוא, בהמשך הכתבה, על פרסום ביוטיוב.
מתחלק להמון מיקומים בהם אפשר לשים את המודעות שלכם. החל מהצעות בדף הראשי, דרך הצעות בדפים מסביב, ועד לשים את זה בין סרטונים שאתם רואים. כשדיברתי עם כמה חברים, הם אמרו שזה די מצחיק. "תמיד אנחנו רואים סרטון של ילד שחולה ומבקש תרומה או זמר לא מספיק מוכר שמזמין אותנו לשמוע שיר שלו". אם תייצרו פנייה כנה ותזמינו אנשים לשמוע את התוכן שלכם באמצעות מבנה מקצועי, אתם תגיעו למה שאתם רוצים ותופיעו בתוצאות הראשונות כל הזמן.
טיפ קטן: אם תייצרו תוכן איכותי ביוטיוב ותשמרו על ייחודיות (שקל לעשות את זה בוידאו), העוקבים שלכם יהיו איתכם לאורך זמן רב. אם המוצר שלכם הוא לא שירות פיזי, או סט מוצרים פיזי שיש עליו בלעדיות ישראלית, אני ממליץ לכם להגדיל את הקהל ולנסות את עצמכם באנגלית.
סיפור מקרה: אחד מאנשי העסקים הגדולים והמוכרים בישראל מתקשר אלי יום אחד, כשאני במילואים. הוא אומר לי שהוא עוקב אחרי כבר הרבה זמן, ותמיד בודק את הסרטונים שלי, ברגע שהם יוצאים. דיברתי איתו על מדיניות פרסום בפייסבוק ותוך כמה דקות הוא אמר לי שאין לו בעיה עם כל סכום שאנקוב בו. סגרנו ויצאנו לדרך.
הרבה אנשים קוראים לזה 'קידום בגוגל מפות', רק שאופי הקידום הזה מתאים הרבה יותר לפעילות אורגנית, כלומר ללא תשלום. עם זאת, אם קשה לכם להגיע לקהל היעד – זו הדרך להיות מופץ להמון אנשים במינימום עלות. הבעיה? לא תמיד רלוונטי לנושא.
סיפור מקרה: כשניהלתי את השיווק הדיגיטלי של רשת סיטי וואש אקספרס, הבנו שאחד הדברים הכי זולים ומשתלמים הוא פרסום מקומי. כשהבנתי שמדובר על יותר משקל ל-1000 חשיפות, עפתי על המציאה והקצבתי יותר לשם מתקציב הפרסום.
יכול להיות שאתם עדיין לא מכירים את אופציית גוגל מפות? זה מופנה לכל מי שמחפש פתרון מהיר, ומגיע עד אליכם לעסק! גם אם לא מגיעים עד אליכם לעסק ואתם מגיעים אליו, יש מצב שיתקשרו אליכם ויבקשו מכם פרטים יחסית מהר.
צריכים עזרה בקריאייטיב מנצח? רוצים בוסט רציני בשיווק? לא יודעים האם פרסום בפייסבוק היא הדרך הנכונה עבורכם? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להגדיל את המחזור? דברו איתי בטלפון 077-8040280.
יש הרבה קריטריונים בשביל להפוך ערוץ יוטיוב ממוצע למעצמת תוכן. בין אם זה הדברים הטכניים (תמונת לשונית, קידום בכותרת ובתיאור, פלייליסטים) או בתוכן (איכות הסרטון, הצילום, הסאונד והעריכה). אפשר לעשות מיליון דברים אבל העיקר הוא: שמרו על העקביות ותמיד תשתפרו. אם תתנו מבט על הסרטונים הישנים שלי, תקבלו התקף חרדה. אם תראו סרטונים לאחרונה, תראו סרטונים באיכות HD וב-60 פריימים לשנייה עם תכונות קידום. יש שוני בין דברים. אנו נותנים את כל החבילה עצמה, גם הטכני, הקריאייטיב והפעילות הממומנת, אותה הזכרתי קודם לכם.
בואו ניקח סיפור מקרה. לצורך העניין, יש בנאדם שרוצה לקנות אופניים חשמליים. הדבר הראשון שהוא עושה, הוא בודק את השוק. מהם המחירים? מהן הפונקציות? איזו חברה בעלת שם ומוניטין טוב יותר? והנה מגיעה ההזדמנות לתת לגולש ידע.
האופציות שעומדות לרשותכם:
קידום אורגני, בהם אתם ראשונים בסקירה של הלקוח, ונותנים לו הכי הרבה צבע, כשהלקוח הכי טרי ומעוניין לדעת.
סרטון סקירה ביוטיוב של האופניים המובילים בשוק נכון לשנה הנוכחית, עם טווחי מחיר ופונקציונליות.
פרסומת במודעות של גוגל.
מציאת החנות הקרובה לביתך בעולם האופניים החשמליים.
אחרי שנכנסת לאחד מדפי הנחיתה באתר, תחילת רימרקטינג והסתובבות בכל האתרים.
תחשבו שאם תופיעו בכל הפלטפורמות האלה, תוכלו להיות הראשונים בבחירה של הלקוח, ולתת לו את התחושה שהוא צריך לקנות מכם.
רוצים לקבל הכוונה? מוזמנים לקבוע פגישה https://meet.alai.co.il
רוב משתמשי האנדרואיד (וגם חלק ממשתמשי אפל) משתמשים באפליקציות הבאות: ג'ימייל, קלנדר, דרייב, אנשי קשר, ווייז, PLAY. אלה האפליקציות שעוזרות לנו להתנהל ביום יום. רובנו מכירים את הפונקציות שלהן, ומי שלא מכיר את הקלנדר – דחוף לבדוק אותו.
אני נותן פה כמה מוצרים קטנים שתבדקו, לכאורה ללא קשר למאמר, כאן:
דוקס: אני כותב את רוב המסמכים שלי ב-DOCS בגוגל, כי זה מאפשר לי גמישות, ולאחרים לעדכן באונליין. במוצרים אחרים זה קצת יותר מורכב ופחות קליל.
פונטס: הממשק של גוגל לתת לנו להוריד פונטים, בחינם, בשפה שלנו. ממליץ לבדוק אותו במאמר הבא שלי https://alai.co.il/popular-fonts/
אימות: גוגל מציע אימות, גם לפייסבוק, דרך האפליקציה שלו. מומלץ.
רוצים להגדיל את ההכנסות? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.