בין אם אתם מנהלים או חלק מעסק B2B וקהלי היעד שלכם הם חברות, ארגונים, בעלי תפקידים בכירים, או אנשי מקצוע בתחום מסוים, בכתבה הנוכחית ברצוני לספר לכם על היתרונות החשובים ששיווק בלינקדאין נותן לכם, כערוץ שיכול לשמש פתרון יעיל ומניב במיוחד עבור עסקי B2B.
לינקדאין היא לא פחות מהרשת החברתית המקצועית המובילה כיום בעולם. בשנת 2018 נרשמו בה מעל 500 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מתוכם כ-250 מיליון משתמשים פעילים בחודש.
ההצלחה של לינקדאין כמוקד משיכה לחברות ולאנשי מקצוע נובעת בין היתר מהיכולת שלה להוות מקום ליצירת קשרים מקצועיים, חיפוש עובדים, מציאת עבודה, התעדכנות בתחום המקצועי, או שמירה על קשרים עם קולגות למקצוע.
מתחילים מהבסיס – פיתוח פרופיל לינקדאין מקצועי
אם אתם בעלי עסק או חברה, לינקדאין יכולה לסייע לכם רבות בפיתוח קשרים עסקיים, חיפוש עובדים בלינקדאין ושימור מוניטין עסקי.
פרופיל הלינקדאין הוא חלק אינטגרלי מהמיתוג האישי של בעל העסק, ולכן הוא חייב להיות מתוכנן ומדויק, וממוקד עבורכם.
כיצד יוצרים פרופיל לינקדאין ממוקד לקוח? כמה טיפים על קצה המזלג:
פרופיל מבוסס מילות מפתח מתאימות – הנטיה בלינקדאין היא לחפש אנשים ולא מידע (בשונה מהדרך בה מחפשים בגוגל). לכן, אם תרצו שלקוחות ימצאו אתכם בהתבסס על השירותים או המוצרים שאתם מציעים, חשבו על מילות מפתח שמתארות אנשים שהם מעוניינים למצוא.
תמונת רקע מעוצבת – תמונת רקע איכותית המעוצבת בהתאם למיתוג שלכם, תסייע לכם לא רק לשקף את המיתוג אישי שלכם, אלא גם תיידע מי אתם ומה בדיוק אתם מציעים ללקוחות.
הכותרת האישית שלכם – הכותרת האישית בפרופיל היא החלק הכי חשוב בו. מוקצים לכם כ-120 תווים כדי להניע את הלקוחות הפוטנציאליים לפנות אליכם. מומלץ לכלול מילת מפתח אחת או שתיים בכותרת.
כותרת מוצלחת צריכה לכלול כמה מהאלמנטים הבאים:
- מי אתם
- מה אתם מציעים
- מי קהל היעד הפוטנציאלי שלכם
- עדות לאמינות שלכם
- פתרונות לכאבים שאתם מציעים ללקוחות
- מילות מפתח רלוונטיות דרכן יוכלו למצוא אתכם
מקטע אודות – בדיוק כמו הכותרת, המשפטים הראשונים במקטע האודות יתפסו את מירב תשומת הלב של הלקוחות ויסקרנו אותם לקרוא את סעיף האודות במלואו.
שמעתם פעם על נאום המעלית? אז זה בדיוק זה.
אודות שבנוי נכון, מציג אתכם בדיוק המירבי בדיוק כמו ההצגה העצמית המדויקת והתמציתית כאשר נכנסתם למעלית ופגשתם בה אדם שאתם יכולים להציע לו הזדמנות חד פעמית.
סעיף ניסיון מקצועי – החלק הזה מתאר את הפעילות שלכם בעסק או בחברה הנוכחית. גם כאן יש לכם מקום מוגבל, 2000 תווים ליתר דיוק, כדי לתאר את העיסוק הנוכחי שלכם.
אני ממליץ להתחיל עם כמה פסקאות המתארות את החברה שלכם ומדגישות את האמינות בתחום. שתפו את המידע הרלוונטי ביותר אודותיכם, והציגו את היתרונות שהלקוחות מקבלים בעבודה איתכם.
טיפ אישי ממני: גם בחלק הזה, הקפידו לשלב מילות מפתח רלוונטיות, כדי להקל על לקוחות למצוא אתכם.
התנדבות – אם זה רלוונטי, הוסיפו לפרופיל שלכם כל התנדבות שעשויה לתרום בכך שהיא מוסיפה אמינות לכישוריכם, ומספקת לגולשים מידע נוסף על מי שאתם ומה הדברים החשובים עבורכם.
מיומנויות והמלצות – סעיפים אלו יעצימו את רמת ההוכחה החברתית שלכם, וישפרו את הדירוג שלכם במנוע החיפוש של לינקדאין.
בקשו מחברים, מכרים וקולגות כמה שיותר המלצות, כדי להעניק לפרופיל מימד נוסף של אמינות.
עמוד פרופיל אישי או עמוד עסקי?
בדומה לפייסבוק, גם לינקדאין מאפשרת שתי אפשרויות לחשיפה ברשת החברתית: הראשונה באמצעות פרופיל אישי והשניה באמצעות עמוד עסקי.
עמוד פרופיל אישי – מתאים כאשר העסק שלכם הוא אתם בדרך כלל. עמוד הפרופיל הוא כמו כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, והמקום אליו יגיעו הגולשים כדי לחפש נתונים עליכם.
עמוד עסקי – הרישום הציבורי של העסק שלכם בלינקדאין, המופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל. כלל מאמצי השיווק בלינקדאין יפעלו לטובת קידום העמוד העסקי.
שיווק בלינקדאין – כיצד תוכלו להגביר את החשיפה בעמוד?
הדרך הטובה ביותר בעיני להגברת החשיפה בעמוד היא באמצעות ביצוע אופטימיזציה לתוכן שאתם משתפים, כך שאנשים המחפשים בלינקדאין ובגוגל מילות מפתח הקשורות למותג שלכם יחשפו עליכם.
בנוסף, אני ממליץ לנקוט בצעדים הבאים:
שיתוף תוכן איכותי – העיקרון הזה נכון לכל פלטפורמות התוכן ובמיוחד ללינקדאין. שיתוף תוכן רלוונטי ואיכותי עם קהל היעד שלכם הוא הבסיס, ורצוי להעזר בהאשטגים ומילות מפתח.
צרו קישורים המפנים לעמוד העסקי שלכם
טיפ ממני: להבדיל מרשתות חברתיות אחרות, הדגש בלינקדאין הוא מקצועי, ולכן אין זה המקום לשיתופים של תמונות מהחיים האישיים שלכם או סלפי עם החתולה. במקום זאת, מומלץ לשתף תמונות מסדנאות, קורסים או מידע עסקי שיכול להעשיר את שאר החברים שלכם.
הצטרפות לקבוצות רלוונטיות
לינקדאין היא המקום לפיתוח קשרים חברתיים וקידום מטרות עסקיות. נסו להצטרף לקבוצות מקצועיות בתחום העיסוק שלכם והעניקו ערך אמיתי בפעילות שלכם בהן.
אתם יכולים להגיב בקבוצות רלוונטיות, לפרסם ולבצע המון פעולות שלמעשה יכולות לעזור גם לכם.
בניית רשת קשרים איכותית, זה כל העניין
בניית קשרים חדשים היא דרך נפלאה להגדיל את קהל האנשים שנחשפים לתוכן שלכם, וליצור הזדמנויות עסקיות חדשות.
היופי בלינקדאין הוא היכולת לנהל צ'אט ישיר עם אנשים המחוברים אליכם, או לשלוח אליהם מייל פנימי עם המסר השיווקי שלכם.
רבים חושבים שאם יוסיפו כמה שיותר קשרים, הם יוכלו להגביר את החשיפה של הפרופיל שלהם, אך חשוב לדעת שכמות הקשרים לאו דווקא מעידה על איכות. בעיני, מומלץ לתחזק רשת מצומצמת עם כמה מאות קשרים איכותיים, על פני רשת קשרים ענקית עם 5000 אנשי קשר שאינכם מכירים אותם ולא יכולים לתרום כלל לקידום המטרות העסקיות שלכם.
שיווק בלינקדאין ממומן
אופציה נוספת העומדת בפניכם היא פרסום מודעות בצורה ממומנת. בשונה משאר הרשתות החברתיות האחרות, הקידום הממומן בלינקדאין נחשב ליקר יותר, בגלל היכולת לפלח את קהל היעד הרלוונטי ביותר עד לפרטי פרטים. גם מערכת הפרסום בלינקדאין היא מערכת חכמה במיוחד המבוססת על אפשרויות פילוח מתקדמות ביותר.
כיוון שעלויות קמפיין ממומן בלינדאין הן גבוהות למדי, רצוי להתייעץ עם חברת פרסום מקצועית שתוכל לספק את מירב התוצאות עבור התקציב שהושקע.
שיווק בלינקדאין ממומן הכרחי עבור חברות המשווקות שירותים ומוצרים B2B ומעוניינות לייצר לידים מעולים. חשוב לזכור שהקידום הממומן מגיע בלינקדאין בד בבד עם תחזוקה מקצועית של הפרופיל שלכם, יצירת רשת קשרים ענפה וביסוס המומחיות שלכם בתחומכם.
אם אתם זקוקים לסיוע בהקמת פרופיל אישי או עסקי, או לעזרה בבניית קמפיין ממומן איכותי, אני מזמין אתכם ליצור קשר כעת, אשמח לענות על כל שאלה.