תחזוק פרופיל לינקדאין
בשלב הראשוני של מדריך לינקדאין, הוא קודם כל לעדכן כמה פרטים שאפשר על עצמכם. כמובן שתמונת פרופיל וקאבר זה בבסיס הדבר הזה, אבל כדאי להיות מאוד ברור לגבי מה השירות שאנחנו מציעים, מה ההכשרות שעברנו, ניסיון עבודה, ניסיון התנדבותי ופרויקטים מעניינים. כרטיס ביקור אלקטרוני יכול להיות אופציה נוספת להעלאה לפרופיל. בלינקדאין מוצגים בפועל קורות החיים שלכם ושל העסק שלכם.
ניתן להיעזר גם בשיטת מ.כ.ת.ב >>>
לאחר מכן, כדאי מאות שתמליצו על החברים שלכם ברשת הזאת. הוסיפו כמה שיותר connections – 501 מספיק. קשרים טובים עם אנשים שונים מחזקים אתכם ואת הפרופיל שלכם. כדאי מאוד שגם להיפך – אנשים ימליצו על העסק שלכם. לינקדאין היא קודם כל רשת חברתית, ואם נשמור עליה חברתית גם נקבל תוצאות מניבות מאוד.
אנחנו גם צריכים לתחזק את הפרופיל שלנו כמה שיותר, אבל יש כמה דברים שאנחנו צריכים לקחת בחשבון. קודם כל, קהל היעד שלנו. אם אנחנו עובדים בעבודה שתוכל להביא אותנו לאפיקי תעסוקה בחו"ל, כל הפוסטים שלנו צריכים להיות באנגלית. ניתן להעלות גם מוצגים ויזואליים וסרטונים. האמת שאת כל זה ניתן לסכם פשוט באיך לכתוב פוסטים, רק עם הכוונה יותר מקצועית ופחות אישית.
יתרון אישי
בנוסף לפרופיל האישי שלכם, ללינקדאין יש יתרון מאוד גדול – עובדים במרחב האישי. ניתן ממש לפנות למנכ"לים בחברות גדולות, להסתכל על מי עובד בהן ולפעמים על משרות פנויות בחברה. אפשר לקבל מידע מאוד מדויק – מי עובד, ואיפה. המטרה של לינקדאין היא לחבר את האדם עם החברה, ואז את הלקוח עם האדם.
מדריך לינקדאין – קבוצות
כדאי מאוד לציין שפעולה בקבוצות חברתיות ערות גם תניב לכם תוצאות מאוד חיוביות עם אנשים. כמה שיותר תפרסמו בקבוצות חזקות, כך אנשים ירצו לדבר איתכם יותר ולהיות לקוחות שלכם. מי יודע, אולי אפילו ירצו לעבוד אצלכם ויהיה לכם יותר קל לגייס עובדים לטובתכם.
מדריך לינקדאין סיכום
גם אם תפעלו על פי כל הטיפים הללו, אל תצפו למענה גבוה מידי. בגלל שלינקדאין היא רשת חברתית תעסוקתית מקצועית ופחות אישית, כנראה שתקבלו פחות תגובות ולייקים. צריך לקחת את זה בחשבון, ולא להתרגש אם פוסט שהשקענו בו לא קיבל חשיפה כאן כמו שהוא קיבל ברשתות חברתיות אחרות. אנשים נוטים לבדוק את הפרופיל שלהם בלינקדאין פעמיים בשבוע. לצורך השוואה, בפייסבוק או באינסטגרם בודקים כמה פעמים ביום.
כמו שאתם שמים לב, מדריך לינקדאין מאוד דומה למדריך פייסבוק במהות שלו. לרשתות חברתיות יש מוטיב שחוזר על עצמו, ואנחנו צריכים להבין מה הייחוד שלו בכל אחת. העיקרון מאוד דומה – שתף, ותשותף. הדגשים הטכניים הקטנים בייעוד של כל רשת חברתית מכתיבים מה יקודם יותר.