עיצוב אתרים

עיצוב אתרים | סער ברעם

עיצוב אתרים הוא מקצוע נפוץ בשוק העצמאיים היום. לכן, כדאי שנדע מהם הקריטריונים למעצבים טובים, למה עיצוב אתרים הוא חשוב ומהן העלויות אותן נהוג לגבות בשוק. הכנתי כמה עצות שימושיות למציאת מעצב אתרים טוב, ולהבנה יותר עמוקה על היתרונות בעיצוב אתרים ברמה גבוהה.

קודם כל: מה זה עיצוב אתרים?

תפקידו של מעצב אתרים הוא לקחת רשימה של תכונות ואיפיון מסוימים לאתר, ולהמיר אותם לאופציות תפעול ותצוגה ויזואלית. במילים אחרות, אנחנו רוצים שהאתר שלנו יראה בצורה מסוימת ויהיה נוח למשתמש, לכן נשכור את שירותיו של מעצב אתרים שיוכל לעזור לנו עם האתר האידיאלי לעסק שלנו.

מכירים את זה שאתם מגיעים ויש לכם רשימת בקשות מאדם מסוים, והוא ממיר אותם בצורה מוצלחת? זאת תהיה מערכת היחסים שלכם עם מעצב האתר שבחרתם, אם הוא יהיה מקצועי מספיק.

עיצוב ואיפיון אתרים

למה זה חשוב ואיך תפקידו של מעצב אתרים משתלבת בבניית האתר?

בדרך כלל יש לנו 3 שלבים בבנייה של כל אתר:

  • אפיון – לדאוג שכל הפיצ'רים המתאימים והרצויים נמצאים באתר, מהם הצרכים של שהאתר אמור לספק בצורה הפשוטה ביותר.
  • עיצוב אתר – אנחנו רוצים לראות איך האתר יראה ויתפקד בהתאם לחזון שלכם ומעצב האתרים עושה זאת בשבילכם.
  • הבנייה עצמה – למשל בניית אתרים בוורדפרס, וויקס (אופציות פופולריות) או בהתאמה אישית (קוד). היום אפשר לעשות כמעט הכל, זאת רק פונקציה של זמן וכסף.

בגדול, בעולם קידום בגוגל, בניית אתרים, אפיון וכל השימוש במדיה הדיגיטלית לפתיחת אתר, המטרה היא מאוד ברורה. צריך שהגולשים יעשו פעולה אקטיבית באתר אותו הם ערכו/יצרו. זאת אומרת שאם אני בוחר להיכנס לאתר, בין אם זה של חברות גדולות או קטנות (זה לא באמת משנה) העיצוב צריך להוביל אותי למה שאני צריך בקלות. הגולש לא רוצה לחזור לתוצאות החיפוש, ובעל האתר עוד יותר, אחרת זה יפגע במיקום בתוצאות החיפוש שלו.

לצורך העניין אני רוצה ללכת לקנות סווטשירט לאימון. אני דואג לנוחיות שלי בזמן האימונים, לכן אחפש באינטרנט בצורה יסודית איזה סווטשירט אני צריך לקנות. אני נכנס לתוצאה האורגנית הראשונה (ככה הרוב היחסי האנשים עושים) ומשם אני מתחיל. אני מחפש את הדגם, הצבע וסוג הבד. אני נכנסתי לאתר, אני מתחיל לחפש את הסווטשרטים ובדרך אגיע לקטלוג של סווטשירטים של החנות. אם לא הצליחתי לעבור את שלב בחירת הסווטשירט, אני לא לא מצליח לקטלוג או מצליח לסיים את הקנייה, אני אעזוב את האתר. כתוצאה מכך, דירוג האתר יפגע ולא יופיע בתוצאות הגבוהות בגוגל.

באפיון האתר, אקבל את הקריטריונים והפיצ'רים המתאימים לאתר ואת הפעולות שהלקוח אמור לעשות, בעוד בעיצוב אתרים אקבל מנגנון נוח שיכוון את הלקוח לפעולה, וליופי הוויזואלי של האתר. התפקיד של מעצב אתרים חוסך נתח משמעותי בעבודה לבונה האתר שלא צריך לדאוג לדברים שהוא לא מומחה בהם בעצמו (עיצוב אתר דורש גם שיפור נגישות, במיוחד אם אין כיוון עיצובי ברור. למי שרוצה לבנות את האתר שלו בצורה מקצועית, זה שירות הכרחי).

איפיון אתרי אינטרנט

הקריטריונים שמעצבים מתחשבים מהם

אז דיברנו על למה זה חשוב ומה זה עיצוב אתרים, ומה הוא אמור לחסוך מאיתנו, בעיקר במראה של האתר ואיך זה מרגיש להיות בו (חווית משתמש), אבל מהם הקריטריונים בהם מעצבי אתרים מתחשבים?

נגישות – היום, כל האתרים מחייבים נגישות. הרבה מאוד מעולם העיצוב בא לידי ביטוי בנושא הזה. ניגודיות בצבעים (לעיוורי צבעים), גודל של טקסט (לאנשים בעלי קשיי ראייה). יש גם תוספים שעוזרים לנגישות באתר, אבל הם מספקים פתרון מאוד חלקי שלא מתאים לרוב האנשים בעלי המוגבלויות ויכול להיות בעיה.

להצליח להפוך את האתר שלכם לאיך שהעסק שלכם נראה או לפחות להכי קרוב למה שרציתם – מגיעים לעיצוב אתרים אחרי שעשינו את הלוגו והמיתוג שלנו. אחרי שיש לנו צבעים מסוימים, אנחנו מגיעים למצב שבו יש לנו נראות בסיסית לאתר או שפה גרפית מסוימת. לאחר מכן, אנחנו מטמיעים את אותו בכל העמודים באתר אותו מעצבים ומתאימים אותם אליו. רצוי שגם העיצוב בפלטפורמות האחרת שלכם יתאים לעיצוב האתר. במילים אחרות, קו עיצובי רציף בין הלוגו שלכם, העיצוב של העסק שלכם בעולם האמיתי וברשתות הדיגיטל, מה שאתם רוצים לבין הצורה בה יראה האתר שלכם.

חווית משתמש – אנחנו רוצים שהלקוחות יישארו בו כמה שיותר זמן או יעשו פעולה אקטיבית. זה אומר שהאינטרס שלי כספק שירות הוא למנוע מהם לחזור לגוגל ולהיות לקוחות לא מרוצים. עיצוב אתרים יכול למנוע את המצב הזה. יותר מזה, אם נלך ונסתכל באתרים לפני 6-7 שנים, נראה שהם לא מתאימים למובייל או מהירות העלאה שלהם לוקחת כמה עשרות שניות. (מכירים את זה שמבוגרים אומרים "המחשב\האתר 'חושב'"? בול זה).

בכל מה שקשור לחווית משתמש, המעצב בא לחסוך כאב ראש ללקוח ולבעל העסק, ויכול לחסוך את העבודה משמעותית למקדם אתרים.

ממה להיזהר בתחום עיצוב אתרים?

מעצבים בדרך כלל חובשים שני כובעים: מעצב אומן או מעצב שנותן שירות. אני בדרך כלל לוקח מעצב שנותן שירות, ולא מעצב אומן. מצב אומן מבצע את העבודה במיומנות רבה אך יתכן שירד לרזולוציה של פרטים קטנים לא רלוונטיים. לדוגמה, קרוב משפחה שלי מפתח תוכנה בחברה מאוד גדולה בתל אביב והוא סיפר לי שהוא צריך לעבוד על עמוד נחיתה מסוים במשך 3 שבועות. זה אומר שלפני שיווק, עיצוב ועריכה החברה שילמה 20 אלף שקל רק על הבנייה (עלות עובד). שימו לב – ירידה ליותר מידי פרטים של המעצב יכולה לקחת הרבה מאוד זמן ולעלות הרבה מאוד כסף. יש מעצבים שמובילים אתכם למשהו שהוא מטורף או יותר מידי קשה לבנייה. למרות זאת, מעצבים מקצועיים ורציניים יצליחו לעצב לכם אתר מדהים במעט מאוד זמן, אך קחו בחשבון שמדובר בתוספת שלעיתים קרובות הכרחית.

אפיון טרום עיצוב

לפני שאתם הולכים למעצב או חברת עיצוב אתרים, כתבו לכם רשימת דרישות מסודרת. הנה כמה מהשאלות שאתם צריכים לשאול אתכם ברשימת הדרישות שלכם:

  • האם אני רוצה אתר שיכיל חנות?
  • האם אני צריך לכתוב מאמרים באופן קבוע?
  • האם אני רוצה שהאתר שלי יהיה שיווקי נטו?
  • האם אני האתר צריך להיות כרטיס ביקור בלבד (לא קשור לכרטיס ביקור דיגיטלי)?
  • האם אני רוצה שהאתר שלי יעשה פונקציות מסוימות?
  • האם אני רוצה שהאתר שלי יהיה מחובר ל-CRM?
  • מהי הזרימה שאני רוצה מאתר שלי (תפריטים, איזה עמוד מפנה לאיזה עמוד והלאה)?

מעצב טוב ידע לשאול אתכם את כל הדברים האלה כבר בפגישת הפתיחה איתכם.

עיצוב אתרים מקצועי

עלויות של עיצוב אתרים

בעולם העיצוב טווח העלויות משתנה בהתאם למומחיות של המעצב ולניסיון שלו. מומלץ מאוד לבדוק את הפורטפוליו של המעצב ולראות מהי האיכות של האתרים שהוא בנה עד עכשיו.
עיצוב עמוד בית בדרך כלל עולה באזור 1000-1500 ₪ לעסק קטן, ו-750 ₪ לכל עמוד נוסף. יש גם חברות שעושות פיצ'רים מגניבים אך יקחו בדרך כלל פי 3-4 מהמחירים שציינתי. עם זאת, יש מעצבים שנותנים הערכות מחיר קטנות יותר. שמעתי שיש אנשים שמעניקים חבילות הכוללות כרטיס ביקור, קאברים לפייסבוק, ליוטיוב ולאינסטגרם, עיצוב אתר, עיצוב לוגו ב-2000 ₪.

כמו שאתם מבינים, ייתכן שתיתקלו בטווח מחירים רחב. בכל מקרה, היפגשו עם המעצב מראש. אם אתם רואים שהוא איש מכירות אגרסיבי מידי, המשיכו וחפשו מעצב אחר. אם אתם רואים שהוא איש מכירות אנושי יותר (גם אם הוא לא איש מכירות טוב) תראו את הפורטפוליו שלו ותסתכלו על ההמלצות שהוא קיבל.

מאמרים נוספים באתר

תוכן עניינים

בקשו שיחה חוזרת
שתפו:
פוסטים נוספים באותו בנושא
משרד פרסום דיגיטלי

בשביל לבנות אסטרטגיית שיווק נכונה, ולתת למפרסם לנהל לנו את הקמפיינים ואת תוכנית השיווק לעסק, אנחנו צריכים ללמוד על עסקים המעניקים את שירותי הפרסום הדיגיטליים,

רימרקטינג

רימרקטינג היא אחת השיטות היותר יעילות לשיווק דיגיטלי מוצלח, במיוחד אם יש לכם ותק וקהל לקוחות רחב יחסית. החלטתי להסביר לכם מה זה רימרקטינג, איך

חבילת פרסום בפייסבוק

אחד השיקולים המרכזיים של עסקים כשהם רוצים לשווק את העסק שלהם בצורה אקטיבית הוא תקציב, ומהם הסעיפים הקטנים בו החלטתי להראות לכם מהם הסעיפים של

שיווק שותפים בפייסבוק

לפני כמה ימים הייתי במין יום כיף עם החברים שלי, ואחד הילדים של החברים (שהוא כבר בן 16) התחיל לשאול אותי לגבי שיווק שותפים. הוא

Call Now Button דילוג לתוכן