עיצוב אתרים היא סקיצה ויזואלית שמתקבל בקובץ PDF או קישור מסוים, שמראה למזמין איך אתר נראה, לפני שמתחילים לבנות אותו. העיצוב הוא שלב שלישי בתהליך בניית האתר, מתוך כמה שתחליטו מבין מה שכתבתי (תלוי כמה תהליכים יש בדרך). בגדול ישנם כמה שלבים בבניית אתר, כאשר בין כל אחד לאחד, בדרך כלל עושים עד שני סבבי תיקונים.
בגדול, עבודת הטרום שעושים לפני שבונים כל אתר. בימינו, קל יותר לבנות אתרים מפעם, לדוגמה עם אלמנטור. פעם, כשהאסכולה הרחבה הייתה בניית קוד, היה קשה יותר ולא לכולם היו אתרי אינטרנט.
אם נסגרתם על שני הסעיפים שקודמים לעיצוב האתר מהסעיף הקודם, העבודה היא כביכול די פשוטה. אגב, נדירים הפעמים בהם אדם מגיע אלי עם בריף, חומרים וקונספט מוכן. המעצב מתחשב בכמה אלמנטים בסיסיים שעליהם נרחיב בהמשך. אבל מעצב טוב עושה את הדברים האלה:
רואה כיצד אתרים אחרים בנישה נראים, ולוקח רעיונות משם.
מבין מה הלקוחות מחפשים לקבל כשהם נמצאים באתר כזה, ומכניס את האלמנטים החשובים ביותר לעבודה.
לוקח דוגמאות מטמפלייטים אחרים ומבקש את הלוגו של האתר הייעודי מהלקוח, ואם אין – דואג שיהיה כזה, כדי שהצבעוניות תהיה אחידה.
חושב על קהל היעד הרלוונטי לאתר ואיך הוא צפוי להרגיש אותו.
רואה כיצד ניתן לשפר את חווית המשתמש, במיוחד לאותו קהל יעד רלוונטי, ומוסיף את האופציות הנ"ל לעיצוב.
מוסיף שאלות לגבי תכנים או לגבי אופציות פיתוח שכדאי להכניס כבר עכשיו.
מתחשב בחוקי הנגישות של מדינת ישראל.
מכניס את כל אלה לבלנדר ויוצר את העמודים, עפ"י האיפיון.
למי שמעוניין, איפיון ויזואלי של אתר, לדוגמה.
השאלה הזו היא שאלת השאלות, מכיוון שיש בה הרבה אלמנטים טרום. ככל שהאתר יהיה יותר ייחודי בשירותים שלו או בפונקציונליות שלו, ככה הסיכוי שייכנסו אליו אנשים נמוך יותר סטטיסטית. לכן, חייבים לכתוב לעצמכם כמה קונספטים שאתם רוצים להכניס לאתר שלכם. הנה כמה דוגמאות:
א. אתר נדל"ן שהנכסים בו מקושרים לסוכן, והנכסים נרשמים 'בבעלות' הסוכן. עוד מה שיכול להרשם אצל הסוכן הוא מאמרים בנושא.
ב. אתר שבו יש טופס הרשמה עצום שבו אפשר לגרום לגולשים לשהות, לתת לנו הרבה פרטים, ולקחת מהם את הדאטה.
ג. אתר מכירות שצריך לתת כמה שיותר מידע ללקוח, רק בסטייל ובעדינות, כדי לא להעמיס על העין.
כל דוגמה כזו גוררת איתה איפיון שונה, עיצוב אתר וכמובן פונקציונליות שונה באתר. כהכללה כמובן, צריך לייצר כמה שיותר חומרים כגון סרטונים, כתבות, תמונות וטקסטים לטובת אתרים חדשים. מקסימום, התקציב שלכם יחתוך לכם את הכנפיים טיפה.
אז אלה הדברים שמתחשבים בהם כשמעצבים אתר:
אלה, בתור טעימה, יעזרו לכם לבדוק אותנו.
אז הכי קל להגיד שאנחנו הכי טובים. אבל כמו שהסלוגן של AVIS אומר: "We try harder". אנחנו סכמתיים ומסבירים ללקוחותינו את כל התהליך לפני. את החשיבות שהוא יהיה שותף פעיל. כל פעילות שלנו חייבת אישור מהלקוח. כשאנחנו מתקדמים, אנחנו עושים את זה מהר ומנסים להעלות את האתר לאוויר לטובת צרכי קידום אורגני. מדוע? ככל שאתר נמצא באוויר יותר, כהכללה, ככה מנועי חיפוש מאנדקסים אותו טוב יותר ומהר יותר. ובקיצור, אנחנו שמים את תועלת הלקוח במקום הראשון.
אז אחרי שהכנסתי אתכם ובלבלתי את המוח, נשאלת השאלה: כמה זה עולה לעזאזל?! טחנת ת'מוח! ואתם צודקים. בסוכנות שלי, זה מתחלק.
עיצוב דף נחיתה – החל מ-1,000 ש"ח לעמוד פשוט.
עיצוב אתר תדמיתי, עד 5 עמודים מעוצבים – החל מ-3,000 ש"ח.
בניית אתר תדמיתי פשוט מא' ועד ת' – מתחיל מ-10,000 ש"ח וכולל את התוכן, האיפיון, העיצוב והבנייה.
עיצוב אתרי חנות – מתחיל מ-5,000 ש"ח.
עיצוב אתרים מורכבים – מתחיל מ-7,000 ש"ח ויכול לעלות, ככל שהאתר מורכב יותר, ככה נצטרך לעצב אותו בדקדוק יותר ולעצב יותר עמודים.
כל המחירים לא כוללים מע"מ ועשויים להשתנות עפ"י האיפיון.
אם הסקיצה שקיבלתם רחוקה ממה שאתם רוצים, או שאתם לא יודעים אפילו איך לגשת לזה, אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.