סוכנויות שיווק באינטרנט מסייעות לעסקים להגדיל מכירות על ידי מינוף טקטיקות שיווק שונות שמאפשרות למשוך את קהל היעד האידיאלי לעסק ומשפרות את נוכחות העסק ברשת.
סוכנויות אלו מציעות טווח רחב של שירותים, הכרוכים כמובן בעלויות בהתאם. איך תדעו אם כדאי להשקיע בעבודה רציפה מול משרד שיווק באינטרנט?
במדריך הנוכחי אגלה לכם איך להעריך אם משרד שיווק דיגיטלי מתאים לצרכים של העסק שלכם, על אילו שאלות עליכם לענות לפני שניגשים לסוכנות, ואיך תדעו אם עדיף לכם לעבוד עם סוכנות פרסום אונליין או לנהל את השיווק הדיגיטלי על ידי מחלקת השיווק בעסק שלכם.
מוכנים? מתחילים.
השירותים שמשרד שיווק באינטרנט מציע
בשורות הבאות נעבור על השירותים השונים שתוכלו לקבל מסוכנויות פרסום, ומה חשוב שתדעו על כל אחד מהשירותים הללו בהקשר של העסק שלכם.
מחקר שוק (Market Research) הוא השירות הראשון. לפני השקעת מחשבה בערוצי שיווק מתאימים עבור העסק, יהיה עליכם להבין את שוק היעד שלכם היטב.
אם אינכם יודעים מי קהל היעד שלכם ומהי הדרך הנכונה לפנות אליו, משרד שיווק יכול לבצע עבורכם מחקר שוק שיאפשר לכם לענות על כל השאלות הללו ועוד.
טיפ חשוב: אם אתם נתקלים בסוכנות פרסום או כל גוף אחר, שמציע לכם פרסום בשיטת ONE SIZE, כלומר פתרון אחד שמתאים לכולם, זה בפירוש לא סימן למקצוענות או אמינות. אתם רוצים לעבוד עם משרד פרסום דיגיטלי שמתאים את אסטרטגיית השיווק לצרכים הספציפיים של כל לקוח.
שירות נוסף הוא מודעות גוגל (Google Ads). מודעות גוגל הן דרך יעילה במיוחד לתפוס את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים ברגע שהם מודעים לכך שיש להם בעיה או צורך שעליהם לפתור.
בניגוד לפרסום רגיל שנחשב פולשני, קידום בגוגל מוצג לאנשים שמחפשים פתרון לבעיה או לצורך שלהם.
רוב האנשים פונים לגוגל כדי למצוא תשובה לנושאים שמעסיקים אותם או לבעיות שמטרידות אותם.
לכן, השקת קמפיין מודעות בגוגל המתמקד בנושאים שמעניינים את הקהל שלכם, יכולה להיות רווחית ביותר, וזה שירות נוסף שסוכנות פרסום באינטרנט יכולה לספק.
קידום אורגני בגוגל (SEO) מטרתו לשפר את מיקום האתר או המאמרים שלכם בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם.
מטרה זו מאפשרת לכם לבנות "מודעות למותג", להגדיל את כמות הצפיות בעמוד מסוים, ללכוד לקוחות פוטנציאליים בשלב המושלם במסע הלקוח (Buyer's Journey) שלהם, כלומר השלב בו הם מבינים שיש להם צורך מסוים ושהם זקוקים לפתרון שהעסק שלכם מציע.
קיימות בשוק חברות קידום אתרים שמתמחות באופן ספציפי בקידום אתרים, אבל רוב חברות השיווק הדיגיטלי מציעות שירות זה כחלק מסל המוצרים שלהן.
פרסום בפייסבוק (Facebook Ads). רוב סוכנויות הדיגיטל מציעות ניהול פרסום ממומן PPC שכולל גם מודעות פייסבוק.
היכולת של פייסבוק לטרגט קהלים בשילוב עם בסיס המשתמשים המסיבי של הפלטפורמה, הופכים את מערכת הפרסום של פייסבוק לערוץ שיווקי נהדר לכל עסק שרוצה לראות החזר השקעה (ROI) נאה.
פרסום וידאו (Video Advertising). סרטוני יוטיוב זוכים ליותר צפיות של אנשים בגילאי 18-49 מתכניות הטלוויזיה המובילות ביותר בארה"ב. הקהל המסיבי של יוטיוב בשילוב מעורבות מוגברת של גולשים (ובאנגלית Engagement) הופכים גם מודעות וידאו לפוטנציאל החזר השקעה מצוין. גם כאן עומדות לרשותכם יכולות טרגוט נאות, החל מנתונים דמוגרפיים, דרך דפוסי שימוש בפלטפורמה ועד מיקום, תחומי עניין ועוד. קראו עוד
שיווק סלולרי (Mobile Marketing). כ-90% מהחיפושים בטלפון הנייד מובילים לפעולה ומעל 50% מובילים לפעולת רכישה.
כשהחיפוש קשור לעסק מקומי, המספר אפילו גבוה יותר ומגיע עד 75%. לסוכנויות פרסום דיגיטלי מגוון אפשרויות של פרסום במובייל, החל ממודעות יוטיוב לנייד, דרך פרסום באפליקציות ועד הודעות דחיפה
(Push Notifications) וקמפיינים להעלאת כמות ההתקנות של אפליקציות.
שיווק מבוסס תוכן (Content Marketing) טכניקה מוצלחת שמסייעת לעסקים רבים בעולם. חברות רבות מאמינות שיצירת תכנים שיווקיים מתחילה ומסתיימת בכתיבה של פוסטים שבועיים בבלוג והעלאתם לאתר העסק, אך כל מי שמתמקד לא רק בטראפיק ולייקים אלא גם בהגדלת היקפי מכירות יודע שזה ממש לא סוף הפסוק.
סוכנויות פרסום דיגיטליות יכולות להציע בהקשר זה של שיווק מבוסס תוכן, יצירת פוסטים בבלוגים, אינפוגרפיקה, כתיבת מאמרי SEO, ניתוח תוכן וקידום בערוצי מדיה חברתית.
שיווק בדואר אלקטרוני (Email Marketing). זה יכול להפתיע אתכם, אבל מיילים עדיין מהווים את רוב החזר ההשקעה למשווקים, גם בהשוואה לרשתות חברתיות. בממוצע, עבור כל הוצאה של דולר אחד, שיווק בדוא"ל מניב בתמורה 38 דולר.
משרדי פרסום דיגיטליים וחברות קידום אתרים מציעים בהקשר זה שירותים של בניית רשימות תפוצה, שליחת ניוזלטרים ומיילים שיווקיים, ביצוע פילוח (סגמנטציה) ו/או יצירת אוטומציות בהתאם למסעות לקוח ועוד.
עיצוב אתרים. משרדי פרסום דיגיטליים יכולים לסייע לכם גם בשירותי עיצוב אתרים.
לרוב בניית אתרים לא נחשבת כפעולה שיווקית בפני עצמה, אבל שיפור העיצוב והפונקציונליות של אתר העסק יכולים לבדל אתכם מהמתחרים, לשפר את האמון שלכם מול לקוחות ולעזור להגדיל את החשיפה שלכם. כדי שההנעה לפעולה באתר שלכם תוביל להמרות/מכירות, עליכם לספק חוויית משתמש נכונה ומדויקת לצד עיצוב טפסים ורכיבים אחרים שתומכים בהגדלת כמות הלידים וההמרות שלכם. אילו שירותים שסוכנויות רבות מציעות.
כאן תוכלו לקרוא עוד על השירותים שלנו בתחום.
3 שאלות שחובה לשאול לפני שאתם ניגשים לעבודה מול משרד שיווק דיגיטלי:
כדי שתוכלו לבחור משרד שיווק הנכון ביותר עבורכם, זה שמציע את השירותים המתאימים לעסק הספציפי שלכם, עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
מהן הדרישות השיווקיות של העסק?
השלב הראשון בבחירת סוכנות דיגיטל נכונה הוא להבין את הדרישות השיווקיות של העסק שלכם. האם אתם זקוקים לשירות עיצוב אתרים? פרסום ממומן? קידום אתרים אורגני? שיווק מבוסס תוכן? אנליזה?
בהקשר זה אני ממליץ בחום גם להתבונן היטב על הצוות שלכם ולהעריך האם אתם / הם יכולים לגבש אסטרטגיה דיגיטלית, להוציא אותה לפועל ולבצע אופטימיזציה כראוי על מנת להוציא ממאמצי השיווק של העסק את המירב?
אם ישנה מחלקת שיווק בעסק, שאלו את עצמכם האם מחלקת השיווק פנויה ומיומנת להוביל את המהלכים השיווקים שאתם שואפים ליזום? מהן הטקטיקות השיווקיות שאתם יודעים שעליכם לאמץ אבל עדיין לא הצלחתם להטמיע?
שאלות מסוג זה ישפכו אור על סוג המהלכים השיווקיים שאתם יכולים וצריכים להעביר לטיפול של משרד שיווק דיגיטלי כדי לקבל תוצאות משמעותיות וטובות יותר.
איך נראה השיווק של הסוכנות עצמה?
כאשר סוכנות פרסום יודעת לייצר לעצמה תוצאות שיווקיות, זה לרוב סימן לכך שהיא יכולה לעשות זאת גם עבור העסק שלכם.
משרד שיווק שלא טורח להשקיע בקידום המותג של עצמו – יכול להיות דגל אדום לכך שהוא לא באמת מסוגל להשיג תוצאות בתחום השיווק.
אם אתם שוקלים לשכור את השירותים של משרד שיווק לטובת ניהול בלוג עבור העסק שלכם, חשוב לבדוק האם המשרד מנהל בלוג משל עצמו ולסקור את התכנים שעולים בו ואתם רמתם.
אם אתם שוקלים לשכור סוכנות זו לטובת קידום במדיה חברתית, אני ממליץ לבדוק איך הם מנהלים את חשבונות המדיה החברתית שלהם. אם אתם רוצים להעסיק אותם למטרת קידום אתרים, אני ממליץ לבחון איך הם מדורגים במנועי חיפוש כשאתם מחפשים מונחים שקשורים לענף ה-SEO.
דרך אחת היא לאמת פרטים אלו בעצמכם. אתם יכולים גם לבקש מהסוכנות להראות לכם דוגמאות שנוגעות לקידום המותג שלהם.
המלצות של לקוחות אחרים של משרד הפרסום בעמוד הפייסבוק או הדף העסקי שלהם הן דרך שניה וטובה לעשות זאת, אך אני ממליץ תמיד לבקש לשוחח באופן אישי עם ממליצים ולא לסמוך רק על ביקורות ברשת.
מהם מדדי הביצוע המרכזיים (KPIs) שמנחים את עבודת משרד הפרסום?
רוב העסקים עוקבים אחר נתונים שעשויים להיראות חשובים, אבל למעשה אין להם קשר אמיתי ליצירת הכנסות בעסק. אלו מכונים "מדדי יהירות" (באנגלית Vanity metrics). כך, לדוגמה, כמות הלייקים שאתם מקבלים על פוסט יכול להיחשב כמדד מסוג זה, כיוון שהוא לא בהכרח מתורגם ישירות למכירות.
הדבר האחרון שאתם רוצים הוא משרד שיווק שיגבה מכם ריטיינר גבוה כל חודש רק כדי להביא יותר לייקים לפוסטים שלכם בפייסבוק, ללא עלייה במכירות.
שאלו את משרד השיווק – איך הם מתכוונים למדוד את ההצלחה של מאמצי הפרסום? האם הם בוחנים את המדדים שבודקים הלכה למעשה את החזר ההשקעה (ROI) של הקמפיינים שלכם?
כמו שאתם יכולים לראות, סוכנויות שיווק ופרסום דיגיטליות יכולות לספק שירותים רבים שכאשר הם נעשים במקצועיות – הם יכולים להניב תוצאות מרשימות ביותר לעסק שלכם מבחינת מיתוג, נוכחות ומכירות הלכה למעשה. כמו בכל היבט עסקי, חשוב לגשת לנושא ממקום של בחינת הרלוונטיות והכדאיות של שירותים אלו עבור העסק הספציפי שלכם, וכמובן חשוב לא פחות – לבחור בסוכנות מקצועית, מיומנת, שיודעת לתפור עבורכם פתרונות לצרכים של העסק שלכם.
זקוקים למשרד שיווק בדיגיטל שמציע את כל השירותים הללו ועוד הרבה יותר? השאירו את הפרטים שלכם ואחזור אליכם בהקדם עם מידע נוסף בנושא.