חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גיוס עובדים בלינקדאין

גיוס עובדים באמצעות לינקדאין הפך להיות מקור חשוב ויעיל לאיתור מועמדים דרך הרשת. ישנם ארגונים המצליחים לגייס בעזרתו עובדים ויש כאלו שלמרות רצונם להשתמש בפורמט זה, אחוזי ההצלחה שלהם מעטים והם אינם משכילים להפיק מכלי חשוב זה את המיטב.
לאור ניסיוני הרב כחברת שיווק דיגיטלי המתמחה בגיוס עובדים בלינקדאין והמחקר שביצעתי בנושא זה, ברצוני לסקור בפניכם את חמשת הטעויות הנפוצות ביותר של מגייסים, שאינם יודעים לנצל לטובתם את יתרונות הלינקדאין לגיוס עובדים. לקרוא, להפנים וליישם (:

טעות ראשונה – לא מפרסמים פרופיל מלא

פרופיל הלינקדאין של חברה הינו כרטיס הביקור שלה ומציג את ה"אני מאמין" שלה. הפרופיל כולל בתוכו את מיתוג החברה, תחומי עיסוקה, הישגיה בפיתוח ויצור ואמור למשוך את מחפש העבודה לשאוף לעבוד בה.
לכן, חשוב לכתוב בלינקדאין פרופיל מלא ומפורט של החברה ולא תוכן מקוצר ולא לחשוש שמא פרופיל מלא יציף את החברה בבקשות העסקה שקשה יהיה להתמודד עמן.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

הפרופיל המלא מעניק למחפש העבודה הבנה ברורה ומפורטת מהי החברה העומדת בפניו ומדוע כדאי לו לעבוד בה. עובדה זו אפקטיבית במיוחד אצל אותם מועמדים שאינם מחפשים עבודה בפועל. כשהם מקבלים מהמגייס את כרטיס הביקור של החברה הם כבר מכירים אותה ואת יתרונותיה מתוך פרופיל הלינקדאין המלא שקראו באינטרנט.
בהקשר זה, חשוב לי לציין את התפקיד המכריע של מילות המפתח שאמורות להופיע בתוך פרופיל החברה בלינקדאין. כשמועמד מחפש עבודה בתחומו לפי מילות המפתח הקשורות למקצועו, הוא יוכל להגיע למגייסים המתמחים בגיוס למקצוע שלו בעזרתן. חשוב ביותר שרשימת התוצאות יופיעו בגוגל בתחילת החיפוש – כי למי יש כוח להמשיך לעמודים הבאים?

דוגמא לגיוס עובד בלינקדאין

טעות שניה – אי שימת דגש על רשת קשרים נרחבת

ישנם המעוניינים בגיוס עובדים בלינקדאין המתחבטים בשאלה מדוע אינם מצליחים להגיע למספר אנשים גדול ורלוונטי למשרות אותן הם רוצים לאייש. כאיש מקצוע הרואה עצמו כמומחה בנושא גיוס עובדים בלינקדאין התשובה שלי ברורה וחד משמעית – מספר החברים בכרטיס החברה המופיע בלינקדאין משמעותי ביותר.
השיטה בלינקדאין היא צמיחה הגדלה בקצב שהולך ונעשה מהיר יותר ככל שמצורפים או מצטרפים יותר חברים. מי שאינו שייך לרשת הקשרים של החברה לא יעלה בחיפושים וההפסד כולו של המגייסים והחברה לעומתם, מי שיעלה בחיפוש הם אלו המקושרים ביותר ובמיוחד אלו הנמצאים בדרגת הקרבה הראשונה ברשת הקשר.
כאן משתלבים יחד הפרופיל המלא והרשת המסועפת של החברים שאמורה לכלול מספר כמה שיותר גדול של אנשי מקצוע רלוונטיים – כדי להגביר את סיכויי הצלחת הגיוס ועמידה מוצלחת מול המתחרים.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

טעות שלישית – לינקדאין איננה לוח מודעות

השימוש בגיוס עובדים דרך לינקדאין אפקטיבי במיוחד בפניות לאנשי מקצוע פאסיביים שאינם פונים ביוזמתם לחיפוש משרה חדשה, אך יכולים להיות עובדים מתאימים לצרכי המגייס והחברה. לינקדאין אינה עוד לוח מודעות לחיפוש עבודה וזו טעות להראות אותה ככזו. זוהי פלטפורמה המאפשרת להגיע למועמדים פאסיביים שלא מבקרים בעמודי המשרות ועם פנייה אליהם ע"י מגייס וקבלת הצעה כספית ומקצועית מפתה – יעזבו את מקום עבודתם הנוכחי.

טעות רביעית – לא מקדישים מספיק מחשבה ויצירתיות לנוסח הפנייה למועמד

אחת ההמלצות שאני מרבה לתת למגייסי עובדים דרך לינקדאין היא לבחון בתשומת לב את אחוזי החזרה של המועמדים לאחר קבלת הצעת גיוס. דרך הפנייה למועמדים משפיעה באופן דומיננטי על אחוזי החזרה של המועמדים הפוטנציאליים – צריך לקחת בחשבון שהמועמדים מקבלים פניות והצעות רבות, שלרובן אינם מתייחסים בכובד ראש. יש צורך להקדיש מחשבה רבה ויצירתיות בנוסח הפנייה: בתיאור האתגר המקצועי, ההתקדמות האישית והכלכלית שמציעה המשרה ועוד – כל אלו מרכיבים חשובים שישפיעו על המועמד ועל התייחסותו להצעה.

טעות חמישית – לא מערבים את המנהלים בתהליך הגיוס בלינקדאין

מניסיוני בעבודה בשטח ראיתי שרוב המגייסים אינם מערבים את מנהלי החברה בנושא איתור וגיוס וחבל לי על כך. ברור לי שקיים ערך מוסף רב מעירובם בתהליך – הם מביאים לתהליך את ניסיונם ומקצועיותם הניהולית. הם גם מאיצים אותו בגיוס המועמדים הפאסיביים, מגדילים את רשימת הקשר ומטביעים את חותמם הייחודי במיתוג החברה.
אני ממליץ למגייסים להדריך את המנהלים בשימוש נכון ואפקטיבי בלינקדאין לצורך שיפור וחידוד מיומנויותיהם בגיוס עובדים דרך פלטפורמה זו. כמו כן ניתן ליזום יחד עמם אירועי גיוס למועמדים רלוונטיים הנמצאים בין אנשי הקשר שלהם.

מעוניינים לשמוע עוד על גיוס עובדים בלינקדאין
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

ברצוני לסכם את נושא גיוס עובדים בלינקדאין ולהדגיש:

שימוש נכון בלינקדאין דורש לימוד, הבנה ומיומנות כדי למנף את הפלטפורמה האפקטיבית הזו להישגים מקסימליים. ללינקדאין יכולת להגיע לעובדים פוטנציאליים רבים, ללא צורך ברשימות נרחבות של מועמדים, ולהשיג עבור החברה יתרון בתחרות הקשה בשוק על מועמדים מקצועיים ואיכותיים.

רוצים לבדוק אם לינקדאין היא הפלטפורמה עבורכם? צריכים עזרה בגיוס עובדים באמצעות לינקדאין? מוזמנים ליצור עמי קשר כעת, ואשמח לעמוד לשירותכם.

מדריכי לינקדאין נוספים שיעניינו אותך: