הסיבה שאתם רוצים אתר רספוניסיבי הוא כי 70% מהגולשים באתרים השונים, עושים זאת דרך מכשירים ניידים. אם אתם צריכים הוכחה לחשיבות בניית אתר רספונסיבי אז כדאי שתדעו שגוגל מפעילה אלגוריתמים שמשקללים את הנוכחות הניידת של כל אתר אינטרנט ומתחשבת בכך בדירוג. אז במה כרוך בניית אתר רספונסיבי והאם הכוונה לאתר ידידותי לנייד?
החשיבות של רספונסיביות באתרים
אתר ידידותי לנייד ואתר רספונסיבי זה לא אותו דבר, זה נכון שאתר ידידותי יראה טוב במכשירים ניידים שונים אבל זה לא אומר שהוא יהיה חף מתקלות ניווט באתר. אתר רספונסיבי לעומתו, הוא אתר שבזמן בנייתו דאגו לעצב אותו כך שהאתר יתאים עצמו לגודל של כל מסך שבו הוא נצפה ויראה באופן זהה בטאבלט, בנייד או במחשב שולחני נייח. אתר רספונסיבי משנה את פריסתו כדי להציע לגולשים חווית משתמש טובה בכל מכשיר והוא עושה זאת בעזרת אלמנטים עיצוביים שונים כדוגמת: טקסט קריא ללא צורך בהגדלה, וויתור על גלילה אופקית.
בעבר נהגו לעצב שתי גרסאות של אתר, אחד עבור משתמשי המחשבים הנייחים והשני למשתמשים ניידים. חלק מהאנשים עדיין ממשיכים לעשות זאת, אנחנו בחברת שיווק דיגיטלי – סער ברעם מוצאים זאת מיותר כיון שזה מצריך זמן, תחזוקה וכסף רב מידי. הפתרון שאנו מציעים לכם הוא בניית אתר רספונסיבי שמתאים לכל המכשירים בעלות ותחזוקה נמוכים יותר מאשר תחזוקה והקמה של שני אתרים במקביל.
תנועה מבוססת מיקום
יתרון נוסף של בניית אתר רספונסיבי הוא האפשרות להציע הצעות מותאמות מבוססות מיקום כדי להוביל תנועה לאתר שלכם. היתרון הכי בולט של בניית אתר רספונסיבי הוא בחוויית משתמש חלקה, פשוטה ומהירה שהאתר מספק לגולשים. האתר שלכם יופיע בנייד חף מטקסטים מבולבלים, תמונות לא פרופורציונליות ולא יצריך גלילה בלתי נגמרת שמטרתה חיפוש ואיתור דפים רלוונטיים באתר שלכם כדי להגיע למידע ספציפי. תודו שאחרי חוויה כזו, המשתמשים ישמחו לחזור אל האתר שלכם.
כאשר אתם בוחרים באתר רספונסיבי אתם גם משפרים את דירוג ה- SEO שלכם ובזכות חוויית משתמש חיובית והצגת תוכן באיכות גבוהה, אתם יכולים להגדיל גם את זמן השהייה באתר שלכם, וכך להשפיע על דירוג האתר שלכם באופן חיובי.
בניית אתר רספונסיבי: המרכיבים
הרספונסיביות מתבטאת בעיצוב גמיש עם אלמנטים מרווחים, פרופורציות עקביות ותמונות וטקסט 'גמישים' ברוחב פריסת האתר, בהתאם להיררכיית התוכן שנקבעה. אנשי מקצוע שמתמחים בבניית אתר רספונסיבי ישתמשו בשאילתות מדיה, שזה למעשה קוד שאחראי לגמישות פריסת האתר, שאילתות אלו מציינות את ה- css שיוחל בהתאם לנדרש.
כדי לדאוג לחוויית משתמש אופטימלית, אנו ממליצים לבדוק את האופן שבו המשתמשים שלכם מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. המידע שתפיקו הוא חשוב וישמש לכם כמשוב שימושי מאוד, בנוסף נסו בעצמכם להיכנס לאתר בכמה שיותר מכשירים שונים ודפדפנים כדי לראות היכן ומתי הפריסה משתנה והאם הנוחות נשמרת. במהלך הבדיקה שלכם, נסו להיכנס אל אתרים רספונסיבים אחרים ולקבל רעיונות והשראה לעיצובים רספונסיביים שעשויים לעבוד גם אצלכם.
המרכיבים אותם הגדירה גוגל כהכרחיים ליצירת חוויית משתמש טובה בעיצוב אתר רספונסיבי, כוללים טקסט בגודל קריא ללא צורך בהגדלה, תוכן מותאם לגודל מסך המכשיר (ללא צורך בגלילה אופקית), קישורים וכפתורים מרווחים בצורה מספקת וזמני טעינה סבירים לדפים.
בניית אתר רספונסיבי והקשר לאחוזי המרה
- הגדלת טווח ההגעה לצרכנים בכל סוגי המכשירים
- שמירה על חווית משתמש עקבית שמגבירה שימור לקוחות
- איחוד ניתוחים, מעקב ודיווח
- הפחתת זמן ועלות ניהול תוכן באתר
החשיבות של בניית אתר רספונסיבי מסבירה מדוע בעקבות רספונסיביות אפשר להגדיל את התנועה לאתר וליצור לידים, ובהמשך לכך המרות נוספות והגדלת המכירות שלכם.
שורה תחתונה: בניית אתר רספונסיבי חוסך לכם זמן וכסף בניהול ותחזוקת שני אתרים במקום אחד, במקרה של אתר 'רגיל' ולא רספונסיבי. תוסיפו לכך ניהול קל יותר של האתר, אפשרות לשיתופים חברתיים מכתובת אחת בה כל התוכן ברור וקל לניווט ותקבלו את השורה התחתונה והמתבקשת שכדאי לכם להתמקד בבניית אתר רספונסיבי. צריכים עזרה והסברים נוספים? אנחנו כאן בשבילכם.