חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב דפי נחיתה

תראו, עיצוב דפי נחיתה אמנם דורש מומחיות, אבל, בינינו זה לא אלגברה לינארית או תורת הקוונטים. עם קצת עזרה ממומחים ועם מנה גדושה של מוטיבציה, כל אחד ואחת יכולים ליצור דפי נחיתה ממירים המגדילים את היקף המכירות של העסק באופן משמעותי. בפועל, דפי נחיתה יכולים להיות מגנט לידים וכלי רב עוצמה להמרות, ובלבד שנמנעים מהטעויות הנפוצות הבאות:

טעות #1: עיצוב דפי נחיתה נטולי קריאה ברורה לפעולה

בעת עיצוב דפי נחיתה חשוב לזכור כי הלקוחות חייבים לראות באופן מידי מה עליהם לעשות, לכן ההנעה לפעולה (Call for Action) צריכה להיות ברורה, פשוטה ובולטת. אם לוקח ללקוחות זמן רב למצוא מה עליהם לעשות והיכן עליהם להקליק כדי לעבור לשלב הבא, אתם עלולים לאבד אותם בשל תסכול. 

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

טיפ: איך נמנעים מראש מטעות זו?

בעת עיצוב דפי נחיתה, זכרו לשמור על קריאה אחת ברורה לפעולה ולא להעמיס יותר מקישור/כפתור אחד עד שלושה הקוראים לבצע את אותה הפעולה.

לפני שמעלים לאוויר את דף הנחיתה, כדאי לערוך מבחן קטן בין ידידים וקולגות ולהבין מהם כמה מהר הם מצאו את כפתור ההנעה לפעולה, והאם הוא היה ברור ובולט.

דפי נחיתה

טעות #2: עיצוב דף נחיתה אחד לכמה וכמה שירותים/מוצרים

מסקר שערכה חברת HubSpot עולה כי "ככל שיש לעסק נתון יותר דפי נחיתה, כך הוא נהנה מיותר לידים". רק כדי לסבר את האוזן, הינה הנתונים במספרים: עסקים שהיו להם בין 31 ל-40 דפי נחיתה הפיקו פי 7 יותר לידים בהשוואה לעסקים עם 1 עד 5 דפי נחיתה. מדוע זה קורה אתם שואלים?

ובכן, כי עסקים שעמלים על עיצוב דפי נחיתה רבים יוצרים דפי נחיתה ספציפיים, המצליחים לקלוע לצורך מאוד ספציפי של הלקוחות וזה יוצר הזדהות ומענה ייחודי לבעיות שלהם או לפחדים שלהם. עסקים שעמלים על עיצוב דפי נחיתה בודדים ומעמיסים עליהם מספר שירותים/מוצרים עלולים לגרום לבלבול בקרב הלקוחות ולהבריח אותם.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

טיפ: איך נמנעים מראש מטעות זו?

זכרו, דף נחיתה נועד לקדם שירות ספציפי או מוצר ספציפי והוא גם נועד לקהל יעד ייחודי. לכן, אם אתם רוצים לקדם מספר שירותים/מוצרים עצבו לכל אחד ואחד מהמוצרים/מהשירותים שאתם מעוניינים לקדם דף נחיתה ייעודי משלו. 

רספונסיביות באתרים

טעות #3: עיצוב דף נחיתה שאינו מתאים למובייל

בטח לא תופתעו לגלות כי יותר אנשים גולשים ברשת כיום דרך המובייל, קרי: הטלפון החכם,  בהשוואה לגלישה דרך מחשבים נייחים ולאפטופים. למעשה, ענקית החיפוש גוגל "מענישה" בעלי אתרים ובעלי דפי נחיתה שאינם נראים היטב במובייל, עד כי הם לא מופיעים בתוצאות החיפוש ולקוחות לא יכולים להגיע אליהם. לכן, אם כבר עמלים על עיצוב דפי נחיתה, חשוב לדאוג שהם יראו היטב בכל מסכים, הרזולוציות והגדלים – כך שלקוחות יראו את דפי הנחיתה המעוצבים היטב לא משנה באיזה מכשיר הם גולשים.

טיפ: איך נמנעים מראש מטעות זו?

השקעתם בעיצוב דף נחיתה? מצוין! עכשיו תבדקו שהוא נראה טוב בכל המכשירים באתר הזה: https://search.google.com/test/mobile-friendly. זכרו כאשר מעצבים דף נחיתה חשוב לשמור על כותרת יפה וקצרה שתתאים לתצוגת מובייל, אל תעמיסו יותר מדי אלמנטים עיצוביים, שמרו על עיצוב נקי ופשוט, ודאגו שרואים היטב את כפתורי ההנעה לפעולה גם במובייל וכי קל ללחוץ עליהם.

טעות #4: עיצוב דף נחיתה כבד שקצב טעינתו איטי

כאשר מדברים על טעויות נפוצות בדפי נחיתה, אז עיצוב דפי נחיתה כבדים שקצב הטעינה שלהם איטי היא מבין הטעויות הנפוצות ביותר, ולא בכדי. בעת עיצוב דפי נחיתה רבים מבעלי העסקים רוצים שהוא יהיה הכי יפה, הכי מקושט והכי מרהיב. העניין הוא שיש לנו פחות מ-3 שניות ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח, ואם במהלך 3 שניות אלו הלקוח ממתין שדף הנחיתה יתחיל להתגלות בפניו, עלולים להפסיד את אותו הלקוח מפאת חוסר סבלנות. לפי כל המחקרים שנערכו לאחרונה, דפי נחיתה שזמן הטעינה שלהם גבוה מ-3 שניות, מבריח יותר מ-50% מהלקוחות, וחבל.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

טיפ: איך נמנעים מראש מטעות זו?

אז נכון, חשוב להרשים את הלקוחות כאשר מעצבים דפי נחיתה, אבל יש יותר מדרך אחת להרשים את הלקוחות. כדי שדף הנחיתה יחשף מהר בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וודאו שאתם לא משלבים תמונות כבדות מדי, אם כן, אז כווצו אותן ונסו להשאיר רק את התמונות שבאמת חשובות. כך גם עם סרטונים, אין צורך לשלב יותר מדי סרטונים זה גם מעכב את עליית הדף וגם עשוי לבלבל את הלקוחות. בקישור הבא תוכלו לבדוק את קצב טעינת דף הנחיתה שלכם: https://pagespeed.web.dev/?utm_source=psi&utm_medium=redirect

טעות #5: דרישה למידע רב מדי בטופס

עיצוב דף נחיתה לא יהיה שלם ללא שילוב טופס המתאים לייעודו של דף הנחיתה. אם תכליתו של דף הנחיתה הוא למכור, אז יהיה טופס רכישה שבו יש להקליד פרטים אישיים ופרטי אשראי, אם דף הנחיתה נועד לאסוף פרטים אישיים, אז יהיה טופס למילוי פרטים אישיים וכן הלאה. אחת הטעויות הרווחות בעת עיצוב דף נחיתה הוא שילוב טופס ארוך הדורש מהלקוחות להקליד ים של פרטים אישיים. כאשר דורשים מלקוחות למלא טופס ארוך עלולים לעכב אותם ולמנוע רכישה אימפולסיבית. ככל שהטופס בדף הנחיתה ארוך יותר ועתיר שדות, כך הסיכוי שהפעולה שרצינו שהלקוח יעשה – קטנה בהתאמה.  

מעוניינים לשמוע עוד על עיצוב דפי נחיתה
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

טיפ: איך נמנעים מראש מטעות זו?

כאשר אתם יוצרים דפי נחיתה, הקפידו לשלב בהם טפסים קצרים הכוללים אך ורק את הפרטים שבאמת נחוצים לכם, וותרו מראש על שדות מיותרים בטופס. חישבו עם עצמכם מה באמת דרוש לכם: שם, שם משפחה? טלפון של הלקוח? אולי אימייל מספיק? ולפי הצורך צרו את הטופס.

כעת, משאתם מודעים לטעויות נפוצות בעת עיצוב דפי נחיתה, תוכלו ליצור דפי נחיתה טובים יותר, אפקטיביים וממירים יותר. אם משכילים ללמוד מטעויות של אחרים אפשר להשיג את המטרות במהירות רבה יותר, להימנע מהוצאות מיותרות ולחסוך המון בעלויות.

מאמרים נוספים אצלי באתר