שיווק דיגיטלי שמייצר לקוחות ענייניים

מדריך שיווק דיגיטלי הבא, יסייע לכם להבין איך וכיצד להשתמש בפייסבוק ופלטפורמות אחרות לקידום העסק שלכם ובכך לייצר לקוחות חדשים ואיכותיים ולהגדיל את ההכנסות!

מה זה בכלל שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא ענף חדש המתמפתח בצורה אסטרונומית. בעמוד הזה נדבר בצורה בסיסית על מה זה שיווק דיגיטלי, מה ההבדל בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי, נרחיב על שיווק בפייסבוק ובגוגל ונפנה אתכם למדריכים נוספים באתר.

למעשה, שיווק דיגיטלי הוא מונח המשומש לשיווק בצורה המתמקדת בקהל מסוים, ניתנת למדידה בצורה פשוטה וניתן להשתמש בה בכלים דיגיטלים בצורה אינטראקטיבית. בעזרת הכלים הדיגיטלים הללו אנחנו מגיעים לאנשים שרואים את הפרסומות, הופכים אותם ללקוחות וגם מנסים להפוך את הלקוחות ללקוחות קבועים.

איך שיווק דיגיטלי שונה משיווק מסורתי?

כלי שיווק מסורתי הם טלוויזיה, באנרים, רדיו, כרטיסי ביקור ודרכים נוספות בהן אינטרנט, רשתות חברתיות או כל מדיה דיגיטלית אחרת לא משומשות. לשיווק מסורתי יש יכולות פחות טובות למיקוד קהל, ויכול להיתפס כלא יעיל בהתאם לעלויות שלו. לשיווק דיגיטלי יש את אותן מטרות כמו בשיווק מסורתי, אך אמצעי הפרסום שלו שונים.

ההבדלים בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי

שיווק מסורתי

שיווק דיגיטלי

אתם תגלו בהמשך שהשינויים בסגנונות של שיווק דיגיטלי ומסורתי מתבטאים בשינוי בתוכן עצמו ובדברים שכדאי להדגיש בפרסומות שנפרסם לפייסבוק.

צפו בסרטון ההדרכה שהכנתי במיוחד עבורכם

בסרטון אני מסביר _______

שיווק דיגיטלי במדיה החברתית

השימוש בשיווק במדיה חברתית נועד להגביר תנועה בעמוד או באתר מסוים. שיווק במדיה חברתית הוא אחד הענפים של שיווק דיגיטלי. פייסבוק היא רשת חברתית, ולכן, שיווק בפייסבוק משתייך לקטגוריה הזאת.

לכל אחת מהרשתות החברתיות של סוג שונה של פרסום תוכן. פייסבוק ואינטסגרם מדגישות את העלאת התוכן האישית, אינסטגרם מקדמת הודעות קצרות בשביל לקבל מסרים קליטים לגולשים ולינקדין מיועדת לרשת הממוקדת בעבודה ועסקים.

העקרון בשיווק במדיה חברתית

מדיה חברתית גדלה והפכה להיות אחד התוצרים היותר פופולרים ב-20 השנים האחרונות. אנשים אוהבים לשתף רגעים מיוחדים בחיים שלהם בקלות, ללמוד על מקומות ששווה לבקר בהם ממקור ראשון, לדבר עם אנשים מעניינים שלא נמצאים באזור שלהם ואפילו למצוא עבודה. מדיות חברתיות נהיו מאוד שימושיות, ויש אנשים הנמצאים בהן במשך שעות ממושכות כל יום.

הפופולריות של המדיה החברתית גרמה לעסקים קטנים להתפתח באופן גלובלי יחסית בקלות. כל אדם יכול לפתוח חנות באתר שלו, באמזון, באי ביי, בפייסבוק ובאין סוף מקומות נוספים. בכל מה שקשור לקידום אורגני ופתיחה ראשונית של החנות, האתגר העיקרי הוא מציאת לקוחות מהר. למרות שלוקח הרבה מאוד זמן למצב את עצמכם ראשונים במנועי החיפוש, ניתן להשתמש בקידום ממומן ולהביא אתכם למקומות הראשונים יותר מהר.

רשתות חברתיות יכולות להיות פתרון נוסף לאתגר הזה. הטכניקה הבסיסית היא לשתף פוסטים ולשתף את התוכן הנכון לקהל אותו אנחנו רוצים להביא לעסק שלנו. זה יכול להביל לתגובת שרשרת בה אנשים ממשיכים לשתף את התוכן שלנו ודוחפים את כדור השלג.

שיווק בפייסבוק

ברגעים האלה, לקוחות פוטנציאליים ניגשים ברגעים האלה לעסקים אחרים בפייסבוק, ולא לשלכם. לכן, כדאי שנלמד על אסטרטגייה שיווקית. בקצרה, אסטרטגיית שיווק בנויה היטב היא הדרך היחידה בה תוכלו לעקוף את המתחרים שלכם שכבר נמצאים בפייסבוק, ותמצאו דרך קלה ליצירת קשר עם הלקוחות שלכם.

שיווק בפייסבוק הוא חובה, בטח בשנת 2020. לפייסבוק בלבד יש כמעט 3 מיליארד משתמשים, ללא אינסטגרם ואת וואטסאפ. מידי חודש מצטרפים מיליוני משתמשים נוספים, והרוב המכריע שלהם מבקר דפי פייסבוק עסקיים תדירות גבוהה. לקוחות פוטנציאלים מתעניינים בדפים, מסתכלים על הפרסומות ואפילו משאירים את הפרטים האישיים שלהם בשביל לקבל שירותים מעסקים. המשימה שלנו היא להשתמש בכלים שפייסבוק נותן לנו בשביל שהלקוחות הללו יעיינו בדפים שלנו, יסתכלו על הפרסומות שלנו וישתמשו בשירותים שאנחנו מספקים להם.

איך אנחנו עושים את זה?

לפני שנגיע לשיווק ממומן, נדבר על כל הדברים שאנחנו צריכים לעשות לעמוד שלנו ולעסק שלנו. אחרי שיצרנו לדוגמה את הדף העסקי שלנו, אפשר כבר להזמין אנשים לעשות לו לייק, לקשר אותו לאתר ולדבר עם אנשים שאוהבים את העסק אותו אנחנו מנהלים. הדף העסקי בפייסבוק הוא כלי חשוב לכל עסק, לא משנה מה התקציב שלנו לשיווק. אם אנחנו משקיעים משהו, אנחנו חייבים דף עסקי.

כתבתי מאמר לגבי איך לפתוח דף פייסבוק, אבל הנה כמה סעיפים קטנים שיסכמו לכם את זה בקצרה:

יצירת דף עסקי בפייסבוק

התחברו לפייסבוק, היכנסו לקטגוריית "דפים" ותראו שיש קטגוריה של פתיחת דף חדש. לחצו עליה. לאחר מכן, מלאו מהו סוג העסק שלכם (מותג/עסק, קהילה/דמות) ואת הפרטים המלאים על העסק שלכם.

עיצוב גרפי בסיסי של תמונת הפרופיל ותמונת הרקע

תמונות הפרופיל של העסק שלכם צריכה להיות הלוגו שלו, והעמוד צריך תמונת רקע רלוונטית ומעוצבת היטב. לא לשכוח, צריך לשמור על קו עיצובי גרפי עם שאר הפלטפורמות בהם אתם מפרסמים. כתבתי כאן על גדלי תמונות בפייסבוק, כדי שתדעו מה הגודל של התמונות שצריכות להיות לכם בתמונת הפרופיל, הקאבר, בסטורי ובפוסטים עצמם.

מידע על העסק שלכם

המשיכו למלא כמה שיותר פרטים על העסק שלכם, כדי שפייסבוק יקדם אתכם בהתאם. יש תיאור נוסף על הפייסבוק שלכם המכיר 255 תווים, אמצעים ליצירת קשר, כתובת של בית עסק והרבה אופציות נוספות.

שם המשתמש בדף העסקי בפייסבוק

ניתן לשנות את הכתובת של הדף ממספר הזיהוי של הדף שלכם, לשם הדף עצמו או לשם קרוב אליו. ניתן להשתמש במילות מפתח, אבל אני ממליץ לדבוק לשם העסק שלכם.

הוסיפו כפתור קריאה לעמוד שלכם

בין אם זה כפתור שמפנה את הגולשים שלכם להודעה לדף עצמו או להתקשרות מיידית (Call Now), הוסיפו אותו לדף שלכם. הוא גורם לעוקבים ואנשים שמגיעים לדף שלכם לפנות אליכם בצורה נוחה.

תוודאו שעשיתם הכל כמו שצריך

וודאו שמילאתם הכל בצורה נכונה, שאתם מבינים את תנאי האבטחה והפרטיות שהסכמתם להם, ושלא פספסתם אף מקום בו אתם יכולים לכתוב עוד קצת על העסק שלכם. ככל שאתם ממלאים יותר מידע על העסק שלכם, פייסבוק מציג אותו לכמות גבוהה של לקוחות בהתאם.

אחת מהעבודות המרכזיות בשיווק בפייסבוק היא תדמית חזקה לעסק שלכם. פייסבוק נותנת לכם בדיוק את זה כשאתם ממלאים את כל הפרטים שלכם ומפרסמים פוסטים באופן תדיר. בכך, אתם מחזקים את המותג שלכם.

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

אני כתבתי מאמרים רבים כאן על אסטרטגייה שיווקית, ואיך אתם צריכים לבנות את מערך השיווק של העסק שלכם. בכל מקרה, לא משנה מה העסק שלכם עושה, אני תמיד ממליץ לשתף ברמה כזאת או אחרת את פייסבוק למערך השיווק של העסק שלכם. הנה התמצית של בניית אסטרטגייה שיווקית מחולקת ל-2: שיווק אורגני ושיווק ממומן.
אסטרטגיית שיווק בפייסבוק בשיווק אורגני
החלק הזה מתמקד בעיקר בתוכן אותו אני מפרסם לפייסבוק. אם נחלק את זה לפויטרים פשוטים:

  • מהו התוכן של הפוסטים, והאם הוא מתאים לקהל.
  • איפה אני אמור לפרסם את הפוסטים.
  • מהו אופי הפוסט – האם תמונות רלוונטיות לקהל? וידאו? מלל רב?

השאלות הללו הן שאלות מעולות עליהן אני עונה בקידום אורגני בפייסבוק.

אסטרטגיית שיווק בפייסבוק בשיווק אורגני

כל מה שקשור לבניית התשתית השיווק הממומן בפייסבוק לפני פרסום המודעה. אנחנו חייבים לזכור, פרסום הוא ענף בתוך שיווק, והוא מתבצע בצורה מוצלחת אם אנחנו בונים את כל שאר הדברים מסביב. בכל מה שקשור בפייסבוק, אלה הגורמים של השיווק הממומן בהם אני צריך להתחשב:

  • איזה קמפיין מתאים לעסק שלי (לידים, לייקים נוספים לדף, המרות, מודעות למוצר והלאה).
  • סוג התוכן בפרסומת עצמה.
  • אופי הקהל אליו אני אמור לפרסם (תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר).
  • הקהל אליו אני לא אמור לפרסם (תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, גיל, מגדר).
  • התקציב שלי.
  • יצירת קהלים בהתבסס על פעילות בדף שלי, באתר שלי או מאגרי מידע אחרים שלי. במילים אחרות, נא להיכנס למדריך קהלים דומים ומותאמים אישית בפייסבוק.

בכלל, אני מפרסם באתר עשרות מדריכים על מנהל המודעות של פייסבוק. אתם מוזמנים לראות מאמרים על שעות פרסום בפייסבוק, איך אני קובע תקציב וגם מעבר על מנהל המודעות והדף המראים לכם איפה כל דבר נמצא, כדי שנוכל לגשת לשאר המדריכים בלב שלם.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על השירות שלי?

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם, וביחד נוכל להתאים אסטרטגיה ייחודית ומנצחת עבור העסק שלכם!

פייסבוק ביזנס מנג'ר

אחת הפעולות החשובות בכל מה שקשור להכנת הכלים הפרסומיים שלכם הוא הפייסבוק ביזנס מנג'ר. שימוש נכון בו ייתן לכם יתרונות רבים:

  • הפרדה בין הפרופיל האישי לבין הדף העסקי. ניתן לדאוג פחות לפרטיות האישית של בעל העסק או בעל השליטה בחשבונות הפייסבוק ולעבור לקידום העסק בפועל.
  • ייעול עבודה. כל החשבונות של העסק נמצאים במקום אחד בלבד, הכוללים לא רק חשבונות אינסטגרם ופייסבוק, אלא גם חשבונות מודעות, קטלוגים, פיקסלים ואופציות נוספות אחרות. אתם מוזמנים לבדוק אותם בעצמכם במדריך המלא שלנו לביזנס מנג'ר.
  • ניתן לתת גישה לכמה אנשים, כולל אנשי השיווק אותם אתם שוכרים. אתם יכולים גם להסיר אותם בקלות ברגע שהם מפסיקים לעבוד בשבילכם.
  • ניתן גם לתת גישה לחלק מהדברים בחשבון הביזנס שלכם, וגם לרדת לסמכויות ברמת המיקרו. בכל אחד מאגרי המידע והחשבונות יש סוגים שונים של סמכויות, אותן ניתן להגדיר יש מהביזנס מנג'ר.
  • סמכויות נרחבות ממנהל מודעות בלבד. לדוגמה, אם יש לכם ביזנס מנג'ר נפתחת לכם אפשרות נוספת בקהלים שלכם במנהל המודעות – קהל המבוסס על קובץ לקוחות של אקסל.

שיווק דיגיטלי בפייסבוק – סיכום

הפעולות השיווקיות המכינות פרסום יעיל בפייסבוק היא אחת מהסיבות המרכזיות שבגללן צריך לשכור איש שיווק דיגיטלי המתמחה בפייסבוק או לפחות ללמוד ממנו. הוא למד את תתי הסעיפים אותם על בסיס יומי, ובכך יעזור לכם לקדם את העסק שלכם בקלות.

שיווק דיגיטלי בגוגל

שיווק דיגיטלי בגוגל עובד בצורה שונה מפייסבוק. המטרה של שיווק בגוגל שונה, ואופן התפעול של הפרסום בגוגל מתמקד בידע טכני מאשר בידע שיווקי פרסומי.
מה המטרה הסופית של שיווק ופרסום בגוגל?
אנחנו רוצים שהלקוחות יגיעו לאתר שלנו או יצרו איתנו קשר בצורה ישירה. בשביל לגרום לזה לקרות, אנחנו נצטרך לעשות עבודה מקדימה נרחבת לעסק שלנו:

יתרונות ברורים של שיווק בגוגל

גוגל ופייסבוק מציעות יתרונות שונים בשיווק ממומן ואורגני. הנה כמה שגוגל מציעה:

משלמים פר כניסה לאתר, ולא פר חשיפה למשתמש

אם מישהו לא נכנס לאתר, גוגל לא מחייבים את חשבון המודעות. זה נותן לנו תת יתרון: אם רואים שחשבון המודעות מחויב פעמים רבות אבל אין המרה לשכירת שירותים או למכירות באינטרנט, אז יודעים שנדרשת עבודה על האתר. במילים אחרות, פענוח תקלות בצורה פשוטה.

הגברת מודעות מוצר באמצעים נרחבים

ניתן לפרסם דרך סרטונים ביוטיוב, מודעות בעמודים של אתרים אחרים, בשורות החיפוש, מודעות ג'ימייל, מודעות במפות של גוגל ובוייז, ועוד אופציות נרחבות אחרות. בנוסף לכך, כל אתר שרוצה להרוויח כסף, מתקין גוגל באתר שלו (Google Adsense) ובכך ניתן להרוויח כסף מפרסומות של גוגל. נשמע מאוד מגניב לא?

רימקרטינג (שיווק חוזר)

גם בגוגל, כמו בפייסבוק, ניתן לעשות רימרקטינג ללקוחות שביקרו כבר באתר שלכם בקלות די רבה. כמו שאנחנו יודעים, לגוגל יש מאגרי מידע עצומים על הגולשים שלהם (מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין וכל שבב מידע שהם יכולים לתת). באמצעות הכרת הכלים הנכונים, ניתן לעשות רימרקטינג בגוגל בצורה פשוטה ויעילה.

מדידת היכולות של האתר ושל המודעות

ניתן לראות נתונים על איך המודעות עובדת ב-Google Ads ואיך האתר עובד באמצעות Google Tag Manager, Google Search Console וכלים נוספים. באמצעות הנתונים הללו ניתן להסיק לקחים בצורה חלקה וליעל את המודעות משמעותית. בנוסף לכך, יש ציונים שנראים Quality Score למודעות שלכם, המעריכים אם הן באמת טובות למשתמש.

התחרות נגד המתמודדים ברורה

ניתן למצוא כלים רבים בגוגל שמראים לנו עם מי אנחנו מתחרים, על איזה מילות מפתח וכמה יעלה לנו לפרסם על מילת מפתח כזאת או אחרת. בשביל ללמוד איך עושים את זה, אתם מוזמנים להסתכל במדריך המפורט על מציאת מילות מפתח בגוגל.

שיווק בגוגל – סיכום

לשיווק בגוגל יתרונות רבים, והוא דורש ידע אנליטי נרחב. גוגל עובדים בכל כך הרבה מקומות, שכמעט ולא ניתן לדעת הכל על שיווק בגוגל. בנוסף לכך, גוגל מעדכנים פיצ'רים חדשים בפלטפורמות שלהם על בסיס יומי. למרות זאת, הבנה נרחבת בשיווק בגוגל והפעולות הנדרשות לקידום העסק שלכם בגוגל יתנו לכם תוצאות אסטרונומיות.

שיווק דיגיטלי - סיכום


שילוב מתאים בין שיווק בגוגל לבין שיווק בפייסבוק ייתן לכם תוצאות מדהימות לעסק שלכם. אתם כמובן יכולים לשווק בפלטפורמות נוספות כמו אינסטגרם, וויז, טוויטר, פינטרסט ואפילו ספוטיפיי. בעולם אינטרנטי בו אנחנו חיים אין גבול לכמות פלטפורמות לשיווק דיגיטלי. לכן, אני ממליץ לכם בחום להתייעץ עם איש שיווק דיגיטלי בשביל שיבנה איתכם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי המתאימה לעסק שלכם.

המלצות חמות של לקוחות

הלקוחות שלי רוצים לשתף אתכם בחוויה השיווק אצלי..

Call Now Button דילוג לתוכן