fbpx

שיווק דיגיטלי

מה זה, איך לומדים, טיפים לביצוע ובחירת חברת שיווק
אחרי המאמר על קידום בפייסבוק, שהביא ערך לאלפי קוראים, החלטתי להתמקד גם בשיווק דיגיטלי, כדי להראות לכם שאפשר לעבוד בתחום קצת אחרת. הכל פונקציה של עלות\תועלת, ובעולם כל-כך רחב, צריך לבצע התאמות לכל מוצר ושירות. מוכנים? הכל כאן!
מוכנים?
הכל כאן!

תוכן עניינים

מה זה שיווק דיגיטלי?

ההגדרה המדויקת של שיווק דיגיטלי, או שיווק באינטרנט, היא: כל פעולה או מכלול של פעולות שאמורה לקדם תודעה או מכירות של מוצר או שירות, באינטרנט או בכל מדיה דיגיטלית. לפי ההגדרה הזו, גם SMS הוא שיווק דיגיטלי. גם מיילים, קידום אתרים, עיצוב למדיה וכד' הוא שיווק דיגיטלי.

מהן התועלות של שיווק דיגיטלי

התועלות הן יחסית פשוטות. יש לכם שירות שלא צריך לצאת מהבית בשבילו? שירות שאתם רוצים להגיע להרבה אנשים במינימום עלות, ובלי להתעסק עם מדיות ענקיות ולא מדידות? זה הדרך. כל עולם שיווק הדיגיטלי יכול להיות מדיד על השקל, יכול לתת תוצאות ולהניב דברים שקשה לעשות אותם בכל מסגרת אחרת.

לדוגמה, אם אני עכשיו רוצה להציע מבצע לכל תושבי עמק המעיינות, אני יכול לשלוח להם פרסום בפייסבוק שמותאם בדיוק לאזור הגיאוגרפי, לדוגמה. אני יכול גם לשים את אותו פרסום, בגוגל. אני מגדיר אזור גיאוגרפי, חתך קהל יעד וגיל, ויוצא לדרך. אין חוכמות. כדאי, כמובן, שאקרא מדריכים בתחום, אבל בגדול? אין סיבה שלא אצא לדרך יחסית מהר.

למי זה מתאים: שיווק דיגיטלי יכול להתאים לכמעט כל עסק. אפשר להגיע דרך לינקדאין, לדוגמה, לאיש המפתח שאתה רוצה בחברה עם הצעה מעניינת. זה יכול להיות כמעט כל דבר. חשוב לציין, בסרטון המצורף על שיווק נכון, כדאי שתיקחו מישהו שיודע על מה הוא מדבר, כדי שייתן לכם הכוונה, גם בתשלום.

מדוע זה יכול להתאים לכמעט כולם: תחשבו שבכל מדיה שונה יש קהל יעד אחר. בגוגל, יש את האנשים 'המנתחים' יותר, שכבר יודעים מה הם רוצים, ועשו את כל התהליך לפניכם. בפייסבוק יש אנשים שלוקחים החלטות "רגשיות" יותר. באינסטגרם האנשים יותר אסתטיים (כהכללה) ואוכלוסיה צעירה יותר. בטיקטוק מדובר על מי שרוצה שעשוע ונהנה מסרטונים קצרים. בשביל להכיר את כל המדיות דרוש איש מקצוע אחד, אם לא יותר. מי שזה לא מתאים לו – צריך להבין מדוע זה לא מתאים לו. יכול להיות שהוא 'חוסם' את הגישה לשם, בדרך כזו או אחרת.

רוצים למקסם את התועלת שיווק דיגיטלי אצלכם?
השאירו פרטים

לימודי שיווק דיגיטלי

אישית, אני מרצה בקורס מקצועני שיווק דיגיטלי ברופין. אם תגיעו לעמוד, גם תראו את השם שלי שם, שאני מרכז את עניין הרשתות החברתיות. אז לשאול אותי לגבי קורס? אני קצת משוחד. הקורס שלנו מכיל את כל מה שכתבתי ויותר מזה, וגם בעלות של חצי מהקורסים הרגילים, כי מדובר על עמותה ללא מטרות רווח. אבל אם תבחרו קורס, אני מבקש מכם לדעת שיש 5 דברים שאתם צריכים לקבל מהקורסים המקיפים יותר:

לעוד מדריכי שיווק דיגיטלי באתר

דגשים למתחילים, סוכנויות ומשווקים מתקדמים

בגדול? לא לקחת שום דבר מאליו. אני לומד כל יום משהו חדש מהלקוחות שלי. אני אף פעם לא שוכח שהם בעלי העסק, ושהם מבינים את התנודות בעולם בו הם נמצאים. הם מכירים את החידושים, המתחרים, ומי שעובד מהר יותר \ מתקדם יותר \ עם שירות טוב יותר. בסרטון הבא אני מרחיב על כמה נקודות חשובות לסוכנויות. כל אחד ייפול בהן בעצמו, אם לא יכיר אותן.

כלל דגל

אם ללקוח יש לו בעיה עם סעיף מסוים בחוזה שתשלחו לו, הוא יפר דווקא אותו. כי אם הוא לא היה אומר לכם על הסעיף הזה, כנראה שהכל מבחינתו תקין.

סיפורים מעולם הדיגיטל
אחרי שדיברנו על כל הדברים האלה ועברתי את המסלול שאתם עברתם עד כה, כמה סיפורים מעניינים שתוכלו להגיע מהם לתובנות בעצמכם:
היו לי לקוחות מכל מיני קשתות. משווקים בחו"ל, טיפוסים שונים ואחרים, ולמדתי את הדבר הבא: אם אתם יודעים משהו שהלקוח לא יודע משהו, תציגו לו אותו.
"הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד הלקוח".
תוכלו להכיר את זה מהסיפור הבא: אני מכיר את עולם האסתטיקה כבר שנים מהעסק של אשתי. הלקוח ביקש ממני להוציא תקציבים של 50,000 ש"ח בחודש, ותמיד התלונן על איכות הלידים. עוד בפעם הראשונה אמרתי לו: "תשמע, אתה עובד במתכונת חירום. כל ליד הוא מאסט, אבל אתה לא רואה מעבר לאף שלך. תשקיע לטווח הארוך. תוריד כמה אלפי שקלים מהממומן, ובוא נשקיע בתוכן טוב לאורגני. ככה תצמח". הלקוח לא ביצע את מה שאמרתי לו, ובסוף צמצם את העסק עד שהתחיל לעבוד במתכונת אחרת. בסוף הוא התקשר להתנצל על זה שלא הקשיב לי.
קחו שעה ביום לחשוב על הלקוחות, ותיזמו שיחות איתם
לכל לקוח נוח להגיד שלחברת השיווק אכפת ממנו. אבל כמה באמת מרגישים ככה? אני מנסה, כמה שאפשר, להקדים מילה לתרופה שמקדימה את המכה. המכה = לקוח עוזב. התרופה = שיחת שימור. המילה = ההבנה שיש בעיה כלשהי או שאין, ולסובב את הספינה חזרה למקום הנכון. ככה לקוחות נכנסים לרוטינה ואולי (ולמרות) שיש תקרת זכוכית, עדיין נשארים איתכם בתור הלקוחות. זה קרה לי המון, וזה למה לקוחות נשארים איתי למשך תקופות ממושכות יותר מהממוצע בעולם הדיגיטל.
תסיימו תמיד בטוב ובאהבה עם כל בנאדם שעבדתם איתו
זה סעיף לא פשוט עבור הרבה מהמשווקים. אני יכול לשתף אתכם בעשרות סיפורים על לקוחות שעשו קטעים מסריחים, לא הגיעו לפגישות ו'נעלמו' עד שנתנו גישות לסוכנות אחרת. כשמשהו כזה קורה, שאלו את עצמכם: "נתתי תמורה וערך למה ששילמו לי? הייתי יכול לעשות משהו יותר טוב במסגרת הזו?", אם התשובה היא כן ולא - תהיו מבסוטים ולכו לישון בלב שלם. אם התשובה היא לא ולא - לכו תקחו הכשרה מקצועית. אם התשובה היא כן וכן - הלקוח הרגיש את זה. אם התשובה היא לא וכן - תאכלו את הלב, כי אתם עשיתם את זה לבד.

הסוכנות - אקיורייט דיגיטל

הרבה שנים אני עומל וחושב על חברת הפרסום האידיאלית. זו שלא מבקשת יותר מדי מלקוחותיה, אבל עדיין נותנת עבודה מצוינת. אחרי 6 שנים בתחום, אני נמצא במצב בו פתחתי מותג חדש תחתיי. המטרה הייתה לתת שירותים שהם כמו מניפה בעולם המדיה. טלוויזיה? מכירת לידים? פרסום White-Label? רדיו, שילוט חוצות, מיתוג ועוד ועוד… כל זה כרגע נמצא במקום אחד, ואני יודע להמליץ לכם מה כדאי וצריך להיות בדרך. אם זה שיווק בדיגיטל, אנחנו שם.

בגיל 13 נכנסתי לתחום והתחלתי לכתוב מאמרים שיווקיים. הייתי ילד חננה, והתחלתי לבנות יוזמות כבר אז. זה למה יש לי כל כך הרבה ניסיון. 1000+ עסקים, 15+ שנות ניסיון, 5+ שנים כמרצה, 250+ סטודנטים שעברו אצלי בקורסים. בין אם זה אני ובין אם זה אחד מהצוות שלי, שעברו את הקורסים שלי גם כן, אתם הולכים לקבל שירות מאדם שמבין יזמות, מבין בנתונים ומבין בנראות.

צריכים עזרה בקריאייטיב מנצח? רוצים בוסט רציני בשיווק?
הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל - שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים.
השאירו פרטים

איך בודקים שחברת הפרסום היא לא פישינג \ סקאם \ מבטיחה הרים וגבעות?

מכיוון שהרבה מהמשווקים 'טריים' יחסית, ומדובר במקצוע חדש בכללי, אפשר לקרוא לכולם 'רמאים'. יש בחור, שנפגשנו לפגישת ZOOM, ושאל אותי שאלות נוקבות יחסית. שאלתי אותו למה הוא שואל את הדברים האלה. "אתה אמרת לי לשאול אותם", הוא פשוט רשם את מה שכתבתי לו, אז הנה כמה דגשים מהסרטונים שאני מעלה בערוץ היוטיוב שלי. מוזמנים להירשם לערוץ בלחיצה כאן.

בגדול, אלה הנקודות: חוות דעת, תיאום ציפיות, הבנה שזה חלק מתהליך (או לא), שליטה מוגבלת על הנכסים הקיימים, פעילות אך ורק מחשבונות בבעלות העסק (אם מדובר על פרסום בשם העסק), הבנת המודל העסקי, מעטפת שירותית ושיווקית ותחומי מומחיות. זה כרגע מספיק, כדי לשים דברים בפרספקטיבה. אם החברה לא עונה על אחת מהקריטריונים בכנות, תתחילו לשאול שאלות.

שירותי שיווק דיגיטלי - סער ברעם
אנחנו נותנים ללקוחות מעטפת שירותית בעולם הדיגיטל. החל מהפיפסים הכי קטנים בעולם היזמי שבו לקוחות יבינו למה לקחת אתכם, ועד
מעבר לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי!
שלחו לי הודעה זריזה, אני זמין תמיד!
Call Now Button דילוג לתוכן