הרבה מאוד לקוחות שהגיעו לעסק שלי, מספרים לי על הדרך העקלקלה שעברו עם כל מיני קמפיינרים חובבנים בפרסום בגוגל. בחלק מהמקרים, הם לא הבינו מדוע תקציב פרסום כה רב מתבזבז, לעיתים הם הרגישו כמו בניסוי ענק שמבוסס בעיקר על טעויות (זמן טעינה אינסופי בעמוד הנחיתה, טלפון שלא עובד ועוד…) ולעיתים הקמפיין פשוט לא הביא את התוצאות הרצויות.
כאדם העוסק בתחום השיווק והפרסום מעל 14 שנים ומרצה לשיווק דיגיטלי במכללת רופין ובמכללות נוספות, החלטתי להרים את הכפפה ולהעניק לכם כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם לדעת היכן לשים את הדגש מול הקמפיינר או חברת הפרסום הדיגיטלי מולם אתם עובדים. על אילו דברים כדאי לשים את הדגש, ומה בדיוק כדאי לשאול – כל התשובות בפנים.
מדידה ומיטוב של הקמפיין
אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל קמפיין פרסום בגוגל הוא מדידה נכונה של מקורות הקמפיין, בין אם הפרסום בגוגל מוביל לדף נחיתה, בלוג או אתר, חשוב לבקש מהקמפנייר שלכם שכל אחד מהנתונים יהיה מדיד לצורך הפקת מסקנות בעתיד.
(אם ניתן, אני ממליץ לעשות חתך כל חודש או אחת לתקופה כדי להסיק מסקנות מתבקשות מהפרסום הנוכחי).
בעיני כאיש שיווק בגוגל ובפייסבוק, שקיפות ודו"חות אונליין מאפשרים ללקוח להבין כיצד מנוצל הכסף שלו בכל זמן נתון, מה שמאפשר הרבה יותר שקיפות ואמינות בעבודה.
















האם כל הפיקסלים מוטמעים באתר?
תג מנג'ר הוא למעשה קוד מעקב, או כמה קודי מעקב, אותם יש להטמיע באתר או בדף הנחיתה שלכם כדי לקבל נתוני הקלקות, המרות ופעולות שונים שהגולשים מבצעים בדף הנחיתה או באתר כתוצאה מהקמפיין. התגים באתר יסייעו לכם למדוד את תנועת הגולשים הנכנסת וגם לבצע אופטימיזציה לניהול נכון של ההשקעה בהיבט השיווקי. וודאו שהקמפיינר שלכם לא שכח אותן.

המהירות שבה האתר עולה
מהירות האתר היא קריטית להצלחת הקמפיין, כיוון שכל שניה נוספת בה הגולש ממתין, יכולה לגרום לו בפשטות ללחוץ על "Back" ולנטוש את האתר.
את בדיקת המהירות באתר או בדף הנחיתה שלכם תוכלו למדוד באמצעות הכלי הרשמי של גוגל:
- ageSpeed Insights ובאמצעות שלל כלים נוספים הקיימים ברשת.
- אם דף הנחיתה שלכם עולה לאט, ואינכם יודעים מה יכולה להיות הסיבה, כדאי להתייעץ עם הקמפיינר שלכם. לעיתים כמה פעולות פשוטות כגון: דחיסת התמונות והתקנת תוספים מסוימים יכולים להאיץ את מהירות האתר במידה ניכרת.

פרסום בגוגל: כיצד עוקבים אחרי הנתונים?
השיטה המומלצת להעברת הנתונים ללקוח היא דרך הדשבורד של Data Studio, שמאפשר לקחת את נתוני הקמפיין שלכם ולהעביר אותם בצורה קריאה ומסודרת לדשבורד אחר.
מעבר להגדרות מדידה נכונות, יש להגדיר בצורה מדויקת את חשבון האנליטיקס של האתר (גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב לניתוח נתונים ופעילויות של המשתמשים שלכם, של ביצועי האתר, העסק, המודעות ועוד). באמצעות הגדרה נכונה של החשבון תוכלו לעקוב אחרי המתרחש באתר ולקבל החלטות ותובנות התואמות את האסטרטגיה השיווקית שלכם.

הכנת תוכנית שיווק מסודרת
כדי להתחיל להבין מי קהל היעד שלכם ומהי המטרה במודעות גוגל השונות, על הקמפיינר לערוך מחקר שוק ומתחרים, מחקר מילות מפתח ולהבין מה היא הנישה בה אתם פועלים.
בנקודה זו חשוב להדגיש, שלקמפיינר שלכם אין "יכולות על", ואם תקציב הפרסום אותו הגדרתם נמוך והציפיות שלכם מוגזמות, עליו להתריע על כך בשיחה מסודרת של תיאום ציפיות.
קמפיינר איכותי ישתמש בתקציב הקיים וימטב אותו לאורך כל שלבי הקמפיין, תוך חידוד הקמפיין לאורך כל החודש בהתאם למטרות שלכם.

איך תוכלו לדעת כמה מתעניינים חייגו אליכם?
אחת הדרכים הטובות ביותר שאני ממליץ עליהם למדידת לידים טלפוניים, הוא להטמיע מספר טלפון ייעודי באתר או בדף הנחיתה וגם בחייגן המהיר במובייל. כך תוכלו לקבל נתונים שקופים על כמות הטלפונים.
טסטים לפני פרסום
המלצה שלי – אל תתחילו בשום קמפיין פרסום בגוגל, לפני שביקשתם מהקמפיינר שלכם לבצע בדיקות וטסטים למודעות, לבדוק שהכל עובד באתר ושהלידים מגיעים למערכת ה-CRM שלכם בצורה תקינה. כך לא תבזבזו תקציב וזמן מיותר תוך כדי הרצת הקמפיין.

חשבונות פרסום בבעלות הלקוח
חשוב שכל חשבונות הפרסום יהיו בבעלות הלקוח, כך שגם אם החלטתם להיפרד לשלום, הקמפיינר לא ישתמש במידע שלכם לצרכיו האישיים או העסקיים. מדובר במידע האישי שלכם, ובמודעות ששילמתם עליהן לא מעט כסף ולכן כדאי מאוד שהם יישארו ברשותכם. כמו כן, על ידי ניהול נכון של הטרגוטים והמודעות הקיימים שלכם, ניתן ליצור קמפיינים ולהגיע ללקוחות נוספים, למשל באמצעות קמפיין רימרקטינג, לעורר לידים ישנים וכן הלאה.
פרסום הוא תמיד ניסוי וטעיה
תמיד חשוב לנסות מספר פרסומים, עם קופי שונה או תמונה שונה, וזאת כדי להשוות ולדעת איזה תוכן או עיצוב "עושה את זה" לקהל שלכם. לעיתים, וראיתי זאת לא מעט פעמים, שינוי של מילה אחת יכול להפוך למשפך לידים רב עוצמה, ועל הקמפיינר שלכם לאפשר לקמפיין שלכם לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.
מתי מגיע הזמן לעצור את הקמפיין?
הכסף שלכם זורם וזורם הישר לכיסו העמוק של גוגל, אבל אתם מצידכם לא רואים שום תוצאה חיובית באופק. זה בדיוק הזמן לעצור את הקמפיין, ולשוחח עם הקמפיינר שלכם.
זו יכולה להיות בעיה טכנית שלא בדקו אותה לפני, למשל מייל לא נכון שמוזן בדף הנחיתה, או בעיה של תקציב (ברגע שהביד, כלומר הצעת המחיר שאנו מוכנים לשלם עבור הצגת המודעה בתוצאת החיפוש, עבור הליד נמוכה מדי, גוגל לא תחשוף את המודעות לקהל הרלוונטי) ועוד שלל בעיות טכניות שעשויות להיגרם.
כך או כך, במקרה שהדברים לא עובדים כמצופה, מומלץ לעצור את הקמפיין, לבצע ניתוח של הנתונים ולהסיק מסקנות מתאימות.
היתרון בקמפיין פרסום בגוגל הוא שקל מאוד לעלות על הבעיה – יודעים בקלות מהיכן הגיע הגולש, יודעים איזה "מסע" הוא עבר עד להשארת פניה ובאיזה שלב בדיוק החליט לנטוש.
בנוסף לכל הנושאים הללו, יש עוד שלל תחומים שבעלי עסקים צריכים להכיר וללמוד, כדי לוודא שהכסף שלהם מנוצל בצורה הטובה ביותר.
רוצים להתייעץ בנוגע לקמפיין קיים? להקים קמפיין חדש מאפס בצורה איכותית? זה הזמן ליצור קשר.