חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיצוב אתרים לעסקים קטנים

יש אמרה חכמה ששגורה על לשוני: "אין בעל עסק קטן, יש בעל עסק שחושב בקטן".
כל עסק, קטן ככל שיהיה, מעוניין לגדול ולצמוח, וכדי לעשות זאת יש רק דרך אחת-
לחשוב בגדול.
בעבר, הקמה ועיצוב אתר נתפסו כמותרות ולא כהכרח, וכיוון שהיה מדובר בהוצאה כספית גבוהה מאוד, עסקים קטנים רבים נמנעו מלהקים ולתחזק אתר עסקי משלהם.
היום, לעומת זאת, אתר אינטרנט הוא כלי עסקי לכל דבר ועניין, וגם בעלי עסקים קטנים מגלים שהם לא יכולים לשווק את העסק, ללא אתר אינטרנט מקצועי המותאם באופן אישי לצרכים שלהם.
מה מאפיין עיצוב אתרים לעסקים קטנים? ואילו אתרים יעניקו לכם השראה לעיצוב האתר שלכם? כל התשובות – כאן בפנים.

עיצוב אתר לעסק קטן – שימו את המטרה מול עיניכם

כל עסק קטן המעוניין להקים אתר (אתר תדמית, אתר מכירות או חנות אינטרנטית), מחפש פתרון תואם לתקציב שלו.
הבעיה העיקרית היא, שעבור עסק קטן התקציב הוא בד"כ נמוך למדי, ולרוב הלקוחות נופלים בכך שהם חושבים שהפתרון הזול ביותר הוא הנכון עבורם.
התשובה היא ממש לא בהכרח, ויש לבחון כל הצעה על פי המטרה שלכם.
אתר האינטרנט החדש שלכם צריך לשרת מטרה מסוימת – הוא צריך להיות מכירתי, שיווקי ומניע לפעולה גם אם הוא מינימלי או מבוסס על דף נחיתה אחד.
לכן, השיקול הראשון שאמור לעמוד לנגד עיניכם היא לא "כמה האתר יעלה לי", אלא "כמה אצטרך לשלם כדי להשיג את המטרה השיווקית שלי".
בסופו של יום, אם תשלמו על אתר והוא לא יעשה את העבודה, תצטערו הרבה יותר מאשר אם תשלמו עכשיו עוד כמה מאות שקלים.

העדיפו מבנה מינימלי

אני ממליץ לבעלי עסק קטן לבחור באתר בעל מבנה נקי, מסודר, שקל להתמצא בו.
התחילו לבנות את האתר עם מבנה רזה עם מינימום פונקציות ואפשרויות, ותמיד תוכלו להוסיף עוד לאחר מכן.
בין אם בניתם את האתר כדף נחיתה עבור הקמפיין שלכם, ובין אם בניתם אותו בכדי לשרת לקוחות קיימים, על המבקרים לנווט באתר בקלות, ולהגיע בצורה פשוטה לדף הבית מכל אחד מדפי האתר.
טיפ אישי ממני: מחקרים רבים בתחום בניה ועיצוב אתרים מצאו שמבקרים באתר נוטים להישאר זמן רב ככל שנוח להם יותר לגלוש באתר.
לכן, אם יש לכם עסק קטן, ותהיו מעוניינים להגדיל את האתר בהמשך, המבנה המומלץ ביותר הוא מבנה עמוד אחד של דף נחיתה.

עיצוב אתרים לעסקים קטנים: הכי אישי שיש

אם אתם עסק של אדם אחד, ורוצים לשדר שאתם עסק בוטיקי, המעניק יחס אישי לכל לקוח,
טוב תעשו את תשימו את עצמכם בפרונט.
הרבה בעלי עסקים קטנים מכניסים תמונה שלהם בדף הבית ובדפים נוספים באתר כדי לתת את ההרגשה של הליווי האישי One on One.
עוד טיפ קטן וחשוב: גם לאחר שגדלתם, והפכתם לעוסק מורשה או לחברה בע"מ, אתם עדיין יכולים להמשיך לשים את עצמכם בפרונט. בהרבה עסקים, לקוחות מתים על זה (אם אתם ספקטים, נסו להיזכר בטוני רובינס המרצה והמנטור המוביל. למרות שהוא כבר ממש לא עסק קטן, הוא עדיין שם את עצמו בפרונט ודואג להזכיר זאת בכל עת).

טוני רובינס

אף אחד לא צריך לדעת שאתם עסק קטן

כפי שאמרתי בהתחלה: "אין בעל עסק קטן, יש בעל עסק שחושב בקטן".
למה הלקוחות שלכם צריכים לדעת שאתם עסק קטן? אפילו אם אתם עסק של One Man Show, האתר שלכם הוא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
תוכלו להציג את עצמכם כחברה מבוססת, אם רק תמתגו את עצמכם נכון ותשקיעו בעיצוב.
יש לא מעט אתרים, של חברות דיגיטל קטנות עם מספר מצומצם של עובדים, שמביקור קצר באתר שלהם, נראה כאילו מדובר בחברה מבוססת וענקית עם עשרות עובדים.
הכל, בסופו של דבר, הוא עניין של רושם ראשוני.

5 אתרים של עסקים קטנים המעוצבים באופן מעורר השראה

בחרתי באתרים הספציפיים שאני עומד להציג בפניכם, כיוון שהם ממחישים יסודות חשובים בעיצוב אתרים לעסקים קטנים:

רונית טאוליב

האתר של רונית טאוליב – נגיש וידידותי

האתר של רונית טאוליב מעוצב באופן נגיש וידידותי ואינו מעמיס על הגולש מידע לא הכרחי.
נוח מאוד לנווט בין דפי האתר – התפריט ברור וקריא, והיופי הוא שהוא נמצא גם בתחתית, ובכך הגולש יכול לנווט בקלות לעמודים השונים באתר גם מבלי לגלול חזרה לראש העמוד.

אלעד הירש

האתר של אלעד הירש – דף בית "שפיץ"

מה שהכי אהבתי באתר של אלעד הירש, קופירייטר וכותב תוכן, הוא את דף הבית.
באתר תדמית לעסק קטן, כמו באתר תדמית, הרושם הראשוני הוא תמיד קובע, ולכן עיצוב אתר מתחיל בעיצוב מדויק לעמוד הבית.
עמוד הבית של אלעד הוא תמציתי ותכליתי, מסקרן ואטרקטיבי ומשקף את השירות שאלעד מספק באופן הטוב ביותר.
מטרת העיצוב בעמוד הבית היא לא להעמיס, אלא להפך – להעביר את המסר הראשי תוך שמירת הגולש מפוקס במטרה.

דנה טל

האתר של דנה טל – ממשק משתמש נעים ומזמין

האתר של דנה טל הרשים אותי במיוחד מהכיוון של ממשק המשתמש הנעים והמזמין.
לגולש יש כל מה שהוא צריך כדי להנות מהחוויה:

  • אתר קל ונוח לתפעול
  • התמצאות קלה
  • תוכן מעניין, ידידותי וקל לעיכול
  • פונטים ושפה עיצובית מרשימים ואחידים בכל האתר
  • אתר ידידותי למובייל

האתר כולל עיצוב נקי ופשוט, שלא מעמיס את הגולש גירויים מיותרים. ככה עושים את זה נכון.

נועה ברק

האתר של נועה ברק – צבעים תואמים לקונספט

האתר של נועה ברק, קלינאית תקשורת ומדריכת הורים, מעוצב בצורה מאוד ידידותית ונעימה, ומה שהיה חשוב לי להדגיש בהקשר של עיצוב אתר ובלט מאוד באתר של נועה, זה עניין הצבעים.
לצבעים יש חשיבות רבה בעיצוב האתר, וכל צבע מעביר מסר שונה לגולש.
האתר של נועה משדר ניקיון, רוך ותמימות, בזכות הצבעים החמימים והפסטלים, וזו בול התחושה שאנו מעוניינים להעביר כשאנו משווקים טיפולים המיועדים לילדים.
התחושה שהגולשים חשים כשהם נכנסים לאתר הוא שהצבעים מאוד מתאים לקונספט והכל זורם בצורה הרמונית.

יער הקקאו

יער הקקאו – משפך מכירות מעולה

האתר של יער הקקאו מעביר את הגולשים תהליך חוויתי שלם מיד כשהם נכנסים לאתר.
לאחר שהם נוחתים בדף הבית, הם נחשפים לסוגי המוצרים ולחוויה שהם מייצרים, לטעמים, לחומרי הגלם ולמתכונים (אפשר כמעט להריח את השוקולד דרך המסך, זו התחושה שלי 😋).
התוכן מוביל את המבקרים באתר למצוא בקלות את המידע המבוקש, בין אם מדובר במבצעים חדשים, סדנאות, בשוקולדים פופולריים, בתהליך הייצור או במתכונים, וגם מאפשר להם לרכוש כל אחד מהמוצרים בקלות ובנוחות.

עיצוב אתרים לעסקים קטנים – לסיכום:

עיצוב אתר לעסק קטן, מושתת על מספר יסודות עיקריים:
משפך שיווקי איכותי, מיתוג ובידול, גלישה חלקה, ניווט קל ומהיר וממשק משתמש נוח ומזמין. כל אלו, כשהם חוברים יחד באתר אחד מסייעים להפוך את הגולשים המזדמנים באתר ללקוחות משלמים.
אם אתם זקוקים לייעוץ בבניית אתרים בוורדפרס עבור העסק שלכם, אנחנו כאן לשירותכם.

מאמרים ומדריכים נוספים בנושאי עיצוב ובניית אתרים