אם אתם עומדים לבנות אתר, או שאתם רוצים לוודא שהאתר שלכם מותאם לקידום אתרים, המאמר קידום ובניית אתרים הוא בדיוק עבורכם. בואו ונחשוף את כל האלמנטים באתר שיסייעו לכם להתברג במקומות הראשונים במנוע החיפוש.
אם גם אתם שמעתם או יודעים שכדי לקדם את האתר שלכם בגוגל, מה שצריך זה לכתוב תוכן ולשלב בו מילות מפתח רלוונטיות, ואולי לקבל אישורים מאתרים אחרים, אתם בחברה טובה.
הרבה אנשים חושבים כמותכם, אבל החדשות הפחות טובות היא שאתם טועים. זה היה נכון (אולי) עד לפני כמה שנים, ויתכן שזו הסיבה שהרבה אנשים לא מעודכנים בעובדה שזה כבר לא נכון ולא רלוונטי לקידום בגוגל.
עם הפופולריות של קידום אורגני בגוגל (כי ת'כלס אין ברירה, זהו מנוע החיפוש מס' 1 בעולם כמעט ללא מתחרים), תוצאות החיפוש של גוגל עדיין מכילות 10 מקומות לכל היותר בעמוד הראשון, מה שאומר – יותר מתחרים ויותר שחקנים שמתחרים על אותו מקום.
נסיבות אלו ונוספות שלא נפרט מקוצר היריעה, הובילו לכך שקידום אתרים הפך להיות הרבה יותר מתוכן וקישורים.
יש הרבה מאוד בצד הטכני ובאופן בו אתר צריך להיות בנוי, וכל זאת מבוצע על ידי אנשים שזה מה שהם עושים כל היום וזהו תחום המומחיות שלהם, כדי להשיג את התוצאות הרצויות בתחום התחרותי ביותר של קידום אתרים בגוגל.
תוכן הוא עדיין החלק החשוב ביותר
התוכן הוא המלך. זה לא השתנה.
ככל שהתוכן שתעלו באתר יהיה איכותי יותר, ויענה על החיפוש של הגולשים, כך הסבירות שהאתר שלכם ידורג גבוה יותר עולה בהתאמה.
כמות המילים בעמוד התוכן תלויה בסוג העמוד, דרישות השוק והתחרות, בסוג התוכן שהגולש מצפה לקבל ועוד.
בהקשר זה, ההמלצה שלי אליכם היא לוודא שעמודי האתר בנויים בצורה היררכית נכונה (כותרות, כותרות משנה ופסקאות ברורות) ושגוגל יכול לראות את הטקסט בקלות האופן שבו אנחנו רואים אותו.
ברמה הטכנית, זה אומר שהטקסט צריך להיות בקוד HTML של האתר.
אם הטקסט לא נמצא בקוד והוא נטען בזמן אמת כשהגולש לוחץ על כל מיני אלמנטים באתר, גוגל עלול שלא לזהות את הטקסט ומבחינתו הוא לא קיים. מבחינת עיצוב האתר, חשוב מאוד להימנע מאתר עם הרבה מאוד תמונות ומעט מדי טקסט, מצב שמוביל אתכם לאותה בעיה.
זה קורה הרבה פעמים כאשר תבנית האתר לא מאפשרת להוסיף עוד טקסט.
השלד: מבנה האתר
ישנם אתרים שלא בנויים נכון וכתוצאה מכך גוגל מפספס חלק גדול מהעמודים שלהם, ומאחסן אותם בצורה לא נכונה, או במקרה הכי גרוע- לא סורק אותם כלל.
אם אתם לפני בניית אתר, קחו בחשבון שבניית אתרים בוורדפרס נכונה עשויה לחסוך לכם זמן ועלויות נכבדות ביותר שכרוכות בתיקון מבנה האתר לאחר מכן.
אחד הדברים החשובים שאני רוצה לדבר עליהם בהקשר של מבנה האתר הוא חלוקה לעמודים.
כאשר עמודים באתר נפתחים בחלון חדש, או מהווים קישור שמקפיץ אתכם למקום אחר באתר באמצעות HASH שבנוי מעמוד אחד, זו עלולה להיות בעיה קשה מבחינת קידום ברמת מבנה האתר ולכן הימנעו ממצב זה ככל שאתם יכולים. גוגל אוהב שלכל תוכן באתר יש כתובת URL משלו שאפשר לגשת אליה בקלות. זוהי הדרך לבנות את האתר שלכם כדי ליהנות מאפשרויות קידום שלו בגוגל.
אחת הטעויות החמורות שאני רואה בהקשר זה הוא מאמרים או מוצרים שנפתחים באתר כפופאפ ולא כעמוד חדש. תוכן זה נסרק ע"י מנוע החיפוש, אך הוא בעל חשיבות מינימלית.
היות שאתרים הם דבר דינאמי (או לפחות אמורים להיות, בהקשר של תוכן עם ערך וגם בהקשר של קידום האתר), אחד הדברים החשובים לעקוב אחריהם הם הפניות 301 כאשר כתובות ה URL של עמודים משתנות וכאשר עוברים לאתר חדש.
אם אתם לא עושים זאת והגולשים מגיעים לעמודי שגיאה באתר שלכם, אתם עלולים להרוס את כל מה שהשגתם מבחינת הקידום האורגני של האתר.
קידום ובניית אתרים: תמונות וקידום
כדי לקדם את האתר שלכם, עליכם לכלול בו תמונות שאינן כבדות מדי.
במקרה שכבר הצטברו בשרת הרבה תמונות כבדות, עליכם למחוק את הקיימות ולהחליף אותן בתמונות קטנות משקל. אתם יכולים לעשות זאת בצורה מרוכזת באמצעות FTP או דרך מערכת ניהול התוכן של האתר שלכם במידה והיא מאפשרת זאת.
אם אתם מעדכנים תמונות באופן קבוע, וודאו שאתם מעלים תמונות בגודל אופטימלי, שזה אומר עד 100K ואם אפשר – עדיף פחות.
מערכת ניהול התוכן
אם מערכת ניהול התוכן שלכם כוללת אפשרות לנהל את כל ההיבטים השונים של קידום האתר בגוגל, אתם מאפשרים למקדם התוכן שלכם אפשרות להיעזר בה ולעבוד איתה בקלות וביעילות.
זה אומר חיסכון של כסף ומשאבים עבורכם, אז אני ממליץ על כך בחום.
אתרים ללא מערכת ניהול תוכן
אם אתם בונים אתר חדש ולא לקחתם בחשבון או שקלתם איזו מערכת ניהול תוכן תשמש אתכם באתר, עצרו הכל וחשבו על כך כי מדובר בהחלטה חשובה ביותר – גם לניהול האתר באופן שוטף וגם לקידום שלו בגוגל.
איך ומתי להתחיל לעבוד עם מקדם אתרים?
בין אם אתם מקימים אתר חדש או משדרגים אתר קיים, הטיפ הטוב ביותר שלי אליכם הוא להתחיל לעבוד עם מקדם האתר שלכם מהשלבים הראשונים של פיתוח האתר ולערב אותו בשלבים השונים.
כך תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה מאוד זמן וכסף על תיקון כל מה שנבנה לא נכון לטובת קידום אורגני של האתר.
עכשיו שהרשימה בידיכם ואתם מצוידים בטיפים הקריטיים לקידום אורגני בגוגל, גשו לאתר הקיים או לאתר שאתם בונים ובצעו את השינויים שיקדמו אתכם בתוצאות החיפוש.
יש לכם שאלה לגבי קידום ובניית אתרים מנצחים? אני כאן לענות על כל הלבטים, השאלות והתהיות. צרו קשר כעת.