כל מי שמבין דבר או שניים בקידום, יאמר לכם בהתלהבות שקידום אתרים בגוגל היום הוא פשוט Must.
אבל עם כל הכבוד, זה שאנשים אומרים לכם שקידום אתרים הוא חובה, לא אומר שאתם צריכים לרוץ ולהשקיע זמן וכסף בדבר.
אם אתם לא בטוחים האם כדאי לכם לבצע קידום אתרים בגוגל, ככל הנראה לא הסבירו לכם כמו שצריך את מהות העניין.
בגלל שאתם לא לבד ולא היחידים במצב הזה, החלטתי היום לכתוב כתבה שמיועדת במיוחד עבורכם, המתלבטים.
אם אתם שוקלים לוותר על האתר שלכם ולתת פול גז בפייסבוק או בפרסום הממומן, או שאתם מתלבטים אם בכלל שווה לכם להקים אתר ולהשקיע בשירותי קידום אתרים, הכתבה הבא היא בול בשבילכם.
סיבה מס' 1: מי שלא מופיע בעמוד התוצאות הראשון פשוט לא קיים
המטרה העיקרית של קידום אתרים בגוגל הוא לקדם את האתר שלכם כמה שיותר גבוה בדפי התוצאות של גוגל.
איך זה עוזר לקדם את העסק שלכם, אתם שואלים?
חשבו רגע על הפעם האחרונה שחיפשתם משהו בגוגל. אני מניח שזה היה היום או לכל היותר אתמול.
האם בחרתם בתוצאה שהופיעה בעמוד השני? ומה לגבי תוצאה בעמוד השלישי? סביר להניח שהתשובה לשאלות אלו היא לא ושבחרתם באחת התוצאות שהופיעה שבעמוד הראשון. יותר מזה, סביר להניח שבחרתם באחת משלוש התוצאות שהופיעו ראשונות בעמוד הראשון.
מחקר בנושא מצא שמעל 90 אחוזים מההקלקות הן על תוצאות שמופיעות בעמוד התוצאות הראשון בגוגל.
לכן, אם אתם רוצים שגולשים יגיעו אליכם מגוגל, יש לכם סיכוי אפסי להצליח לעשות את זה בלי שירותי SEO, שמקדמים אתכם מעלה – בשאיפה לתוצאות הראשונות בעמוד הראשון.
סיבה מס' 2: לידים אורגניים הם האיכותיים ביותר
לידים אלו הם פניות מלקוחות פוטנציאליים המתעניינים בשירות או מוצר שלכם. ניתן להשיג לידים בכל מיני שיטות, ביניהן שיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, קידום ממומן בגוגל, או קידום אורגני בגוגל.
מחקרים שבוצעו בנושא מראים כי לידים אורגניים, שהם לידים שמגיעים מכניסה לאתר ממנועי חיפוש, הם איכותיים יותר מלידים אחרים.
למה הכוונה איכותיים יותר? שאלה מצוינת. הכוונה היא שהסיכוי שלכם לסגור עסקה עם אותם לקוחות פוטנציאליים הוא גבוה יותר בהשוואה ללקוחות המגיעים מטקטיקות שיווק אחרות כמו קידום אתרים ממומן.
אז למרות שפרסום ברשתות חברתיות הוא חשוב מאוד ולמרות שיש מקום גם לקידום ממומן בגוגל, עבור רוב העסקים הקידום האורגני הוא עדיין המקור הטוב ביותר ללידים, כלומר ללקוחות פוטנציאליים חדשים.
סיבה מס' 3: קידום אתרים משפר את המוניטין שלכם
בין אם אתם עושים שירותי קידום אתרים בעצמכם או ששכרתם מקדם SEO מקצועי, המטרה שלכם היא לחשוף את האתר שלכם לכמה שיותר גולשים, במיוחד כאלו שיכולים להתעניין בשירותים או במוצרים שאתם מציעים.
כדי לעשות זאת, עליכם לגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם הוא רלוונטי, איכותי וידידותי למשתמש, או במילים אחרות – שאנשים אוהבים אתכם.
גוגל מקדם אתרים שאנשים אוהבים. איך עושים זאת?
מבצעים שלל פעילויות שמסייעות לכם לשפר את תוצאות הקידום כמו להשיג קישורים חיצוניים מאתרים אחרים שישלחו גולשים לאתר שלכם או להופיע במקומות רלוונטיים ברחבי הרשת.
כשאתם מפרסמים פוסטים אורחים באתרים אחרים, למשל, אתם גם נהנים מחשיפה ובו זמנית מסמנים לגוגל ולגולשים שאתרים אחרים סומכים עליכם מספיק ורוצים שתפרסמו אצלם את התוכן שלכם. זה גורם לכם להיתפס כמקצוענים מובילים בתחומם, שמבינים דבר או שניים – גם מול הלקוחות שלכם, גם מול גוגל, וגם בתוך התעשייה שלכם.
קידום אתרים בגוגל – סיבה מס' 4: סיכוי גבוה יותר לסגור עסקאות
כדי להעלות את דירוג האתר שלכם בגוגל, אתם צריכים לשפר את האתר שלכם. שירותי קידום SEO לעסקים, למשל, כוללים שדרוג כללי של האתר שלכם. מקדם אתרים יעבוד על חווית המשתמש באתר, סידור האתר במבנה ברור ונוח, העלאת תוכן איכותי ושלל פעולות נוספות שמטרתן להפוך את האתר שלכם לאיכותי יותר.
למה זה חשוב? כי היום אנשים מבצעים מחקר לפני שהם קונים מוצר או בוחרים בשירות מסוים. כל הפעולות שציינו ואחרות שנעשות כחלק משירותי קידום האתר שלכם באות לטובתכם גם כשתהיו בעיצומו של ניסיון מכירה ללקוחות פוטנציאליים.
נאמר שהעסק שלכם מספק שירותי שיפוצים ובנייה.
חברה גדולה מחפשת שירותים כאלו ובמסגרת המחקר שלה, היא משווה ביניכם לכמה עסקים אחרים בתחום. איך היא תשווה ביניכם?
ברוב המקרים, הרבה לפני שירימו אליכם טלפון או יקבעו איתכם פגישה – יחפשו אתכם בגוגל. הם יבקרו באתר שלכם כדי להבין מי אתם, מה אתם עושים ואיך אתם עובדים, ואולי אפילו יציצו בפייסבוק שלכם.
אם האתר שלכם איכותי, נראה טוב ומספק חווית גלישה פשוטה, מהירה ונוחה, תייצרו מיד רושם שאתם עסק רציני ואיכותי. אבל אם האתר שלכם לא נראה משהו, העסק שלכם ייתפס ככזה שלא משקיע בעצמו, לא איכותי ולא לוקח עצמו ברצינות. אנשים רוצים לעבוד עם עסקים שיודעים מה הם עושים, וחברות גדולות רוצות לקשר את עצמן עם עסקים איכותיים וייצוגיים.
לכן, אני ממליץ בחום שלא ליפול למלכודת של לראות בקידום אתרים משהו שיעזור לכם למצוא לקוחות ברשת בלבד. קידום אתרים עוזר לכם גם לסגור עסקאות גדולות יותר, עם חברות רציניות יותר, מה שבהחלט יכול להרים את העסק שלכם לרמה הבאה.
סיבה מס' 5: איתור לקוחות חדשים
עבור רוב העסקים, טקטיקות ישנות כמו חלוקת פליירים, פרסום מודעה במקומון או ברדיו ואפילו פרסומות בטלוויזיה הן בזבוז כסף.
מדוע? מעבר לזה ששיטות אלו כבר לא רלוונטיות לתקופה בה אנחנו חיים,
הן גם עולות לכם הרבה מאוד כסף כדי לשווק לאנשים שבכלל לא זקוקים למוצר או לשירות שלכם. לעומת זאת, קידום אתרים אורגני מאפשר לכם להגיע בדיוק ללקוחות הנכונים.
המטרה העיקרית של קידום אורגני היא לגרום לגוגל להציג את האתר שלכם בפני אנשים שמחפשים ביטויי מפתח שרלוונטיים לאתר שלכם. הלקוחות שמגיעים לאתר שלכם דרך מנועי חיפוש מתעניינים בתחום בו אתם עוסקים או מחפשים באופן אקטיבי את מה שאתם מציעים.
נכון, שירות קידום אתרים דורש השקעה כספית, אבל איך אתם יכולים לפתח את העסק שלכם ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם בלי להשקיע? אם לוקחים בחשבון את הפוטנציאל של קידום אורגני לפיתוח העסק שלכם, אני מאמין שקידום אתרים לחלוטין שווה את ההשקעה.
סיבה מס' 6: ערוץ שיווק יציב
אתם משלמים בכל חודש לאתרים חיצוניים כדי שיספקו לכם לקוחות?
אם במקרה הטוב הם עושים בשבילכם את העבודה ברגע זה, אין לכם ערובה שהם לא יעלו את המחירים משמעותית מחר או בחודש הבא, או יעשו מהלך לא נכון שיגרום להם לאבד את רוב הטראפיק שצברו.
האם מקור הלקוחות העיקרי שלכם הם מפרסומות בגוגל? מה יקרה אם מתחרה גדול יחליט להיכנס לשוק עם תקציב כפול משלכם? בצ'יק הוא יכול להעלים אתכם בקלות רבה מדפי התוצאות של גוגל.
לעומת כל המקרים הללו, אתר איכותי הוא נכס הנחשב יציב יחסית.
בשילוב עם עבודת קידום אתרים הוא גם ישתפר ויגדל ככל שתשקיעו בו. למעשה, גם בלי להשקיע אלפי שקלים בחודש, האתר שלכם יכול להניב לכם פירות יפים מאוד. לידים של לקוחות חדשים, מודעות מותג גבוהה יותר, והכי חשוב – הגדלת ההכנסות של העסק – כל אלו דברים שהאתר שלכם יכול ליצור באופן עקבי עבורכם.
טיפ קטן ממני: אם אתם שואלים אותי, אני ממליץ בחום לשלב קידום אורגני לאתר שלכם עם קידום ממומן בפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק.
כך אתם מנצלים את כל ההזדמנויות שפרושות בפניכם ומפזרים את הסיכונים בין כמה ערוצי שיווק שונים. אבל אם תאמרו לי שאתם חייבים לבחור להתמקד בדבר אחד והוא היחיד עליו תסתמכו, התשובה שלי היא שהאתר שלכם הוא הבחירה הנכונה.
הגענו לסוף – עכשיו אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת
גם אם אחרי קריאת המאמר וכל הסיבות המפורטות בו, תבחרו שלא להשקיע בקידום, אני רגוע שלפחות חשפתי אתכם ליתרונות החשובים ביותר.
אין דבר גרוע יותר מלחוש שפספסתם את הרכבת רק בגלל שלא ידעתם באיזו שעה היא יוצאת.
אם תבחרו שלא להשקיע בקידום אתרים, לפחות קיבלתם החלטה מושכלת והבנתם מה תפסידו במידה וזו היתה החלטה לא נכונה.
רוצים עזרה בקידום האתר שלכם? צרו קשר עוד היום לשיחת היכרות.