חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדיקת קידום בפייסבוק

במאמר הבא, נראה מהם הצעדים שאנחנו צריכים לנקוט כדי לבדוק שקידום בפייסבוק שעובד נכון, מקבל חשיפה ובאמת מעלה את כמות הלקוחות ומכניס רווח לעסק. לפני שאנחנו מתחילים, נסביר לכם גם פעם בכמה זמן כדאי לעשות בדיקת קידום בפייסבוק ולמה היד שלנו צריכה להיות על הדופק כל הזמן.

לא ציינתי את זה בסרטון, אבל בדיקת הקמפיין שלנו צריכה להתבצע בתדירות של כל יומיים שלושה, תלוי מאוד בתקציב (תקציב גבוה – יותר בדיקות) . בתחילת הקמפיין בתקציבים נמוכים יחסית, לא נוכל לדעת אם הוא יעיל כי פייסבוק עדיין לומד את הקהל שלנו, ולכן בדיקה באופן תדיר מידי סתם יבזבז לנו זמן. כשאני מתחיל קמפיין בפייסבוק, אני בודק את היעילות שלו לאחר 3 ימים לפחות, אלא אם כן מושקע בו הרבה כסף.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

אופי הקמפיינים

אחד הדברים הראשונים שאנחנו עושים בבניית הקמפיין שלנו בפייסבוק הוא לקבוע את מטרת הקמפיין. מטרת הקמפיין היא עניין מאוד חשוב, ואנחנו קובעים אותה בהתאם לצורך השיווקי של העסק שלנו. קמפיינים תפוצה מיועדים להגיע לכמה שיותר אנשים, בעוד קמפיינים של מעורבות מיועדים שכמות יותר איכותית של קהל תהיה מעורבת בתוכן שאנחנו מוצאים בפייסבוק. קמפיין לידים הוא קמפיין שונה לגמרי – הוא מיועד ללקוחות יותר מחויבים הצריכים בדרך כלל שירות לא מידי.

לאחר שקבענו את מטרת הקמפיין, נבדוק אם הקמפיין מתאים באמת לקהל שלנו. מהו אופי השירות שאנחנו נותנים? האם זה מתבטא בצורה כלשהי בקמפיין? האם נדרש מהלקוח שלנו לקבוע תור או פגישה מראש? האם אנחנו צריכים להפיץ את בשורת העסק שלנו לכמה שיותר אנשים, כי אנחנו צריכים באז גדול ולא משנה לנו מי האנשים הללו? אם אנחנו מקבלים תוצאות לא טובות, אלה השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם.

איור אנשים

בדיקת קידום בפייסבוק: קהלים

בעת בדיקת קידום בפייסבוק נבדוק איך אנחנו יודעים שהקהל הזה רלוונטי ולא בעייתי?
ובכן, קודם כל אנחנו צריכים להבין כמה מונחים בסיסיים:

  • תפוצה (Reach) – כמות האנשים שראו את המודעה
  • חשיפות (Impression) – כמות הפעמים שהמודעה הופיעה לאנשים בכל אמצעי החשיפה שהגדרתם לפייסבוק
  • עלות לתוצאה (Cost Per Result) – מה היחס בין התשלום לתוצאה שקיבלת בהתאם לאופי הקמפיין.
  • קליקים (Clicks) – כמות הפעמים שלחצו על המודעה שלנו
  • יחס הקלקה (CTR) – כמות הפעמים שהקליקו ביחס להשקעה במודעה.

אם לקהל הזה הייתה תפוצה גבוהה, יש לו יחס הקלקה גבוה והמודעות הן לפחות סבירות ולא קיבלנו לידים, סביר להניח שיש לנו בעיה בטופס הלידים. אם יש תפוצה נמוכה וחשיפות רבות, אנחנו נצטרך להוסיף תחום עניין/קהל חדש. אם אנחנו רואים שיש לנו תפוצה גבוהה, ויש אותו מספר חשיפות, כנראה שלא מיצינו את כל הקהל הפוטנציאלי שלנו ואולי אנחנו צריכים לסנן יותר אנשים, במיוחד אם העלות לתוצאה היא יחסית גבוהה. רצוי לציין שבמקרים בהם אתם מקדמים את הפוסט רצוי להסתכל על הפעילות בפוסט עצמו: יכול להיות שיש לייקים לא רלווטיים, תגובות רעות שצריך לסנן או שהפייסבוק מראה לכם שיש פעילות גבוהה בפוסט ובפועל אנשים קוראים את המודעה שלכם ולא עושים כלום. זה רלוונטי בעיקר לוידיאו, כאשר כל צפייה של שנייה נחשבת לפעילות בוידיאו.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

אפקטיביות המודעות

עוד דבר שאנחנו צריכים לבדוק הוא איכות המודעות. בשביל ליצר בדיקה אמינה, נייצר לפחות 3-4 מודעות עם טקסט שונה, תמונה שונה וסרטון שונה. לאחר שאנחנו רואים אילו מהמודעות הצליחו יותר ואילו פחות, נוריד את המודעות שייצרו פחות תוצאות עם הקהל הנוכחי.

כמובן שיש משהו הרבה יותר בסיסי בפן הזה – כדאי לדעת איך לכתוב מודעה. אם אף אחד מארבעת המודעות שפרסמנו לא עובדת, נצטרך להתייעץ עם מקצוען או לפחות לראות מדריך מסודר על איך לכתוב מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם.

מעוניינים לשמוע עוד על בדיקת קידום בפייסבוק
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

בדיקת קידום בפייסבוק – 3 גורמים לייעול המודעה

אם תעשו את הבדיקות האלה ברמת הקמפיין, מערך המודעות והמודעה עצמה תוכלו לייעל את הקמפיין שלכם משמעותית ולהסיק מסקנות אותם תוכלו להשליך גם על מערכי שיווק דיגיטליים נוספים.

מדריכים נוספים שיעניינו אותך