חשוב לציין שמדובר בסרטון שפורסם קודם בקבוצת ההדרכה שלי ושודר ב-LIVE. מי שמצטרף לקבוצת ההדרכה, מקבל המון ערך בלייב ישר ממני.
אז איך תכנון מודעות בפייסבוק באמת קשור למה שיש בסרטון?
הדבר הראשון שאני עושה כאן הוא להכניס את השאלות שאנחנו שואלים את עצמנו כשאנחנו מעלים מודעה. זה מצביע על הדברים שהצלחנו לענות עליהם בפייסבוק. הלקוח צריך להרגיש שטופס הפנייה שהוא משאיר 'יורדת חלק בגרון', ולכן כדאי להצביע על 5 השאלות המרכזיות, כמו שיש בעמוד הבית באתר.
נתתי כמה דוגמאות לתכנון מודעות בפייסבוק
- ריבית פרים של מכללת פסגות – לא הייתה להם את התועלת המרכזית הרצינית שיכולה באמת לעזור לנו. זה אמורפי ולא מובן על מה מדובר. עולם הכסף גדול, והם לא באמת מבינים את הצורך של הלקוח.
- המרכז הרפואי לחיות מחמד – ד"ר צור, גם הראו מודעה שלא הייתי מכניס לפייסבוק. המטרה טובה, אבל התועלות לא מדברות ללקוח באופן שאפשר להבין אותו.
- המודעה של MasterClass, לעומות זאת, מצויינת. אני מקבל את המידע מאוטוריטה בתחום, יש לנו וידאו שממש מתאר את מה שהולך לקרות, ובכללי המודעה משדרת אמינות ומיקוד. אם אני לא הולך לקנות מהם, אני לפחות הולך לספר עליהם לחברים שלי. התועלת היא שאפשר ללמו מהבית.
- זז דלת יצאו עם מודעה חדשה – שאגב, אותה אני כתבתי. הדגש המרכזי היה החיבור האישי ללקוחות שלהם – כי אחרי תהליך ארוך של קניית ארון אני רוצה לראות את התוצאה בשטח.
- בנק דיסקונט – מתאימים לכם יותר ורואים את זה? אז נכון, יש לכם עבר מיתוגי, אבל זה נראה ממש כמו ליקוק עצמי. מה אכפת לי מהאפליקציה? שום תועלת מרכזית… לא עוזר לאף אחד.
- ליאת ברנק מ ALEA DESIGN STUDIO – ליאת, קנית אותי! יש פה טיפים שלא הייתי רואה בשום צורה אחרת. ככה מתחילים משפך שיווקי. למרות שצריך לחדד טיפה את הטקסט, הכוונה היא טובה ואנשים יקליקו על המודעה לדעתי.
- המודעה של הלגנסקי בנתניה, כאשר הם מפרגנים לעצמם. הם משתפים תוכן של עצמם במקום לפרגן בלייב לעצמם. נראה שהם עשו כאן BOOST במקום מנהל המודעות, ויש מה לשייף ולתקן.
- עוד מודעה של MasterClass שאני לא צריך להגיד יותר עליה. הייתי שומע מה יש לבחור הזה להגיד, למרות שאני פחות מכיר אותו, בזכות טרגוט קודם שעשו עליי עם תצוגת תכלית של סטפן קרי.
- החברה האמריקאית Netflix נתנו אחלה של פרסומת עם חודש ניסיון חינם, וזה כולם מכירים שיש להם. הייתי ממליץ על הנעה לפעולה קצת שונה. "ראה את הסדרות החדשות שיוצאות רק אצלנו", "את הסדרות החדשות שמתפרסמות רק בנטפליקס", "הסדרות הטובות ביותר מתפרסמות בנטפליקס" ועוד. זה, כמובן, אחרי שהם הראו לנו את הסדרות המדוברות ביותר המשווקות אצלהם.
- עדי אשכנזי העלתה מודעה אותה לא בטוח שהייתי פותח. הייתי ממליץ לה להוסיף את הפרצוף שלה, שהוא יחסית מותג, ביחד עם "מה זה השטויות האלה?" בתור שם העמוד – קיבלנו מתכון בטוח להרבה מאוד צפיות.
- גוגל לעסק שלי – נסו לנסות תועלת אחרת. בלי להשקיע הרבה מאוד כסף בבניית אתרים ובקידום אורגני, תמצאו במונחי מפתח במקומות הראשונים בחינם. נסו קצת את לשנות את המסרים ולתת ערך אמיתי לקוראים שלכם.
מעוניינים לשמוע עוד על תכנון מודעות בפייסבוק – כתיבתן + ניתוח בפועל
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם
תוספות:
איך עוברים לתצוגת מובייל במחשב? לוחצים על F12 ואז לוחצים על CTRL+SHIFT+M.
בהצלחה, ואם יש שאלות, מוזמנים לכתוב אותן בתגובות