אז מה אנחנו עושים בדיוק?
בשביל להוציא מודעה בפייסבוק אנחנו צריכים להיכנס למנהל המודעות, אותו תיארנו כאן בפשטות בשני מאמרים אחרים – כאן וכאן. בשביל לעשות מודעה חדשה בפייסבוק ובאינסטגרם, כדאי לעבור על זה בקצרה. אנחנו ניכנס למנהל המודעות ומשם ל-Audiences ומשם נלחץ Create Audience – Custom. כמו שאנחנו רואים, יש לנו כמה אופציות למיכל אין אף אחד מהאופציות העליונות, אך מצד שני יש לנו מקורות שונים. בסרטון אנחנו לוקחים לדוגמה את עמוד הפייסבוק שלה (Facebook Page). לאחר מכן נבחר בדף הנכון – הדף שלה.
















מודעה חדשה בפייסבוק ופילוח קהל
אנחנו רוצים לבחור אנשים שהיו מעורבים בעסק שלך ב365 הימים האחרונים, ניתן את השם הזה לקהל הזה. "מעורבים ב…. בשנה האחרונה". מעורב משמע לחץ like,share, ביקר בדף, כתב תגובה. כל דבר שנוגע למעורבות הכי קטנה בדף עצמו. נכון, יש אנשים שלוחצים בטעות או סתם מפרגנים, אבל ברובו קהל רלוונטי.
בואו ניקח את זה צעד אחד קדימה. ניקח קהל דומה – Lookalike audience ונבנה אותו על בסיס הקהל הקודם. לאחר מכן, נסמן שאנחנו רוצים כמה שיותר אנשים הדומים לאנשים שנכנסו לנו לדף. ככה זה ייתן לנו עוד קהל איכותי רלוונטי למה שאנחנו צריכים. כמובן שהאנשים יהיו בישראל. ניצור את הקהל החדש.
בואו נשמור עוד קהל בSave Audience ונשים קהל מבוסס מעורבות. נכניס את שני קהלים שדיברנו עליהם. כדאי לעשות לנו מיקוד יותר קטן באמצעות ה-Drop Pin על האזור שלנו ונקבע עיגול רלוונטי לעסק שלנו. אנחנו צריכים לחשוב על מיקוד יותר ספיציפי – גיל של הלקוח שיגיע אלינו, אנשים שאנחנו רוצים לכלול ומה מאפיין אותם (Detail Trageting). אנחנו נעשה סינון נוסף של מה שרלוונטי אלינו, ולמה שלא רלוונטי (Exclude) אלינו. אנחנו בוחרים את תחומי העניין שסביר שיעניינו את אותם אנשים.
הקמפיין עצמו
מכאן נעבור לחלק של בניין הקמפיין עצמו בAds Manager. יוצג לנו חלון ה-campaign ונלחץ Create. בנינו את הCampaine הבא שלנו. אנחו רוצים מעורבות בפוסטים קודמים, ששמו מעורבות בפוסטים האחרונים. המטרה היא post engagement – קהל מבוסס מעורבות עם מודעה שמנוסחת היטב. אנחנו נכתוב "קהל מבוסס מעורבות" ואת שם המודעה שבחרנו מתחתיו. רצוי ששם המודעה יהיה עם תאריך מסודר לגבי סיום והתחלה של קמפיין.
נפתח לנו החלון הראשון כדי שנוכל לוודא שהכל סבבה. בינתיים לא נגענו בפילוח. כדאי לברר החלון של הכסף אומר – כמה אתם מוכנים לבזבז במהלך זמן מסוים. אנחנו יכולים לכוון שעות, אם התקציב יומי או לתקופת זמן מוגדרת. אנחנו נשתמש בקהל שכבר שמרנו לעצמינו – לא צריך ליצור אחד חדש. אנחנו יכולים להחליט איפה זה יהיה – Placements – אינסטגרם או פייסבוק ואיפה בדיוק בהם.
הגיע הזמן לראות איך אנחנו מעצבים את המודעה – מי הדף העומד ברשותה, איך אנחנו רוצים שזה יראה בדיוק או איזה פוסט אנחנו רוצים להעלות. אנחנו רוצים לתת מידע מעניין, ואנחנו יכולים לבדוק גם מאמר אחר של איך לכתוב פוסטים שיווקיים בפייסבוק. בדרך כלל המודעה נבדקת במשך רבע שעה ולאחר מכן מאושר עם הודעה מסודרת ובזה מסיימים.

איך להכין מודעה חדשה בפייסבוק ובאינסטגרם? סיכום
מנהל המודעות זה כלי מאוד יעיל לקבלת קהל. יש אירועים והופעות שמשתמשים בכלי הזה ומקבלים הרבה מאוד בחזרה. כדאי מאוד להוריד את האפליקציה Facebook Ads ואז תוכלו לעשות את הפעולות בפלאפון שלכם. למרות זאת, את הפעולות המסובכות כדאי לעשות ממול מחשב בצורה מסודרת. דרך אגב, אפשר גם לראות ניתוחים שלי של פוסטים בפייסבוק בפרט וברשת בכלל.