חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום חנות וירטואלית

כמומחה לשיווק, אסטרטגיה ופרסום ברשתות החברתיות הרשו לי להסביר לכם עד כמה חשוב מיקום החנות שלכם במנוע החיפוש של גוגל.
ברור לכולנו שהתחרותיות בזירת הסחר האינטרנטית גבוהה ביותר: השוק רווי באתרי סחר המתחרים זה בזה ומי שאינו פועל לקידום אורגני נכון ומתוכנן היטב – פשוט לא רואים אותו…
כאן אני נכנס לתמונה עם כמה טיפים חשובים שאספתי כדי לקדם החנות הוירטואלית למקומות הראשונים במנועי החיפוש.
חשוב לציין שהטיפים הם לאו דווקא קידומיים, אלא גם טכניים ומבניים.
בנוסף לטיפים החשובים, תקבלו כלים שיסייעו לכם לתחזק בצורה נכונה את האתר, ולסגור הרבה יותר לידים ועסקאות.
מוכנים? מתחילים.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

טיפ מס' 1 – שימוש במילות מפתח

שיטת הדירוג של גוגל במנוע החיפוש מתבצעת על ידי האלגוריתם שמחפש ברחבי האתר מילות מפתח החוזרות על עצמן.
אחד הטיפים המוצלחים לקידום אורגני הוא שילוב תכנים ומאמרים המכילים בטקסט שלהם את מילות המפתח הנמצאות בעמודי המוצרים והקטגוריות של האתר.
כדאי לשלב בטקסטים גם ביטויים ארוכים יותר (הנקראים "זנב ארוך"), כשמילות המפתח נמצאות בתוכן.
הנה דוגמא לחנות וירטואלית למוצרי בעלי חיים שעשתה זאת נכון:

בלוג תוכן

טיפ מס' 2 לקידום חנות וירטואלית – שלבו תמונות, והרבה…

אף אחד לא רוצה לקנות מוצר שאינו רואה אותו קודם. לכן, חשוב לשתול באתר החנות האינטרנטית תמונות איכותיות ומחמיאות של המוצרים. (אם יש גם סרטונים מתאימים בכלל טוב)
אם ניתן, כדאי לשלב תמונות של צלם מקצועי באיכות זהה ובקו עיצובי אחיד. תמונות צריכות להציג את המוצג מכמה זוויות וכך תעלנה את תחושת הביטחון של הלקוח שאינו קונה "חתול בשק". ככל שיהיו יותר פרטים על הנייר, כך סביר להניח שיקנו מכם.
חשוב גם לדאוג לכיווץ התמונות (תוכלו להיעזר לשם כך באתר הזה)
כדי שלא יגרמו להאטת פעולת האתר ולדירוגו ע"י גוגל במיקום נמוך במנועי החיפוש.

הצגת המוצרים

טיפ מס' 3 – צרו דפים ממוקדי סוג מוצר

כדי להצליח בקידום חנות וירטואלית, יש ליצור באתר דפים ממוקדי סוג מוצר ובכל תחום בנפרד, שיקלו על חיפוש מוצר ספציפי ע"י הלקוח ויעניקו לו חווית קנייה קלה וממוקדת.
זהו כלל שיווקי אינטרנטי ידוע – קידום אתרים בגוגל צריך להיות ממוקד וברור כדי להגיע לדירוג במיקום גבוה.

קידום חנות וירטואלית לדוגמא

טיפ מס' 4 – שירות לגולש: נוחות, נגישות ופשטות במציאת המוצר

עמודים נפרדים לסוגי מוצרים שונים, מקדמים באופן אורגני כל מילת מפתח ויוצרים תנועת לקוחות המעוניינים לקנות.
ללקוח תהיה חוויה חיובית בשיטוט באתר משום שיוכל להגיע בדיוק ובמהירות – תוך מינימום זמן גלישה – למוצר אותו הוא מחפש.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

טיפ מס' 5 – פתיחת בלוג

יש לי שאלה אליכם: האם אתה רוצים להרים את הקידום האורגני של החנות שלכם רמה אחת מעל כולם?
אם התשובה חיובית – אין מנוס, עליכם לפתוח בלוג באתר. בלוג היא דרך מעולה לקידום חנות וירטואלית במנוע החיפוש של גוגל והוא יכול לסייע לכם לייצר תנועה אורגנית של קונים וקוראים באתר. הבלוג גם עוזר ליצירת רושם שמדובר באתר רציני שמכיר את התחום ושיודע במה לקוחותיו שלו מתעניינים. מטרת הבלוג – לייצר תוכן בעל ערך עבור הקוראים ולהפוך את האתר לא רק למקום קנייה, אלא גם למקור מידע בנושאים כמו: סקירת מוצרים חדשים בחנות, מאמרים מקצועיים בתחום שהחנות עוסקת בו, רשימת המוצרים הנמכרים ביותר בתחום, סרטוני הדרכה על שימוש במוצרים ועוד.

טיפ מס' 6 – הקפדה על מבנה דף המוצר

  • כותרת ראשית המכילה את שם המוצר – הכותרת תעזור לגוגל להבין שעמוד החנות עוסק במוצר ספציפי ותפנה גולשים ישירות אליו.
    טיפ קטן ממני: יוסיף מאוד גם לציין תועלת שתבלוט ותסייע לכם למשוך גולשים אליכם על פני המתחרים. – הכנסת כפתור לבחירת כמות הפריטים לרכישה – יקל על ההזמנה ללקוח. אופטימיזציה של האתר – היא חלק בלתי נפרד מהקידום האורגני של אתרי סחר.
  • תיאור מוצר ברור ואינפורמטיבי – יעודד את המכירה וישכנע את הלקוח לקנות. הטקסט חייב להיות מקורי ולא מועתק ממקום אחר ברחבי הרשת, משום שאחרת יפסל בעיני גוגל.
  • הנעה לפעולה – ההנעה לפעולה בדף המוצר תהיה כפתור "לרכישה" וכפתור "הוספה לסל הקניות" שימוקמו במיקום מרכזי בדף.
    אל תשכחו גם למקם את המחיר במקום בולט בדף ולידו לציין אם המוצר נמצא במלאי או אזל ומתי יתחדש.
    טיפ קטן ממני: אקט חכם יהיה לעודד את הלקוח להירשם לרשימת המתנה לקניית המוצר אם אינו במלאי – כך פרטיו כבר יהיו אצלכם, ולאחר מכן תוכלו לבצע רימרקטינג.
תיאור מפורט על המוצר

טיפ מס' 7 – יצירת גרסה מותאמת לנייד

הידעתם?
בשנת 2018, נמצא שמעל ל 50% מהרכישות מתבצעות דרך הנייד ואף גוגל מאנדקסת את העסקים בעיקר לפי גרסה זו ולא לפי גרסת המחשב. גוגל אפילו הגדילה לעשות, והחלה לדרג גבוה יותר אתרים המותאמים לנייד ו"להעניש" את אלו שאינם מותאמים לגלישה דרכו.
מסקנה – צרו גרסה מותאמת לנייד, ויפה שעה אחת קודם.

מעוניינים לשמוע עוד על קידום חנות וירטואלית
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

טיפ מס' 7 – מהירות זה שם המשחק

לאתרים שנטענים ועולים מהר, יש בדרך כלל דירוג גבוה יותר בגוגל מאשר לאלו האיטיים, גם אם הם מושקעים ובעלי כמות תוכן גדולה.
מטרת גוגל היא לקדם אתרים עם חווית משתמש איכותית ונוחה לגולשים, ולכן אין פלא שהיא מקדמת למקומות הראשונים אתרים שנטענים מהר.
טיפ ממני: בדקו בצ'יק את מהירות הטעינה של האתר שלכם באמצעות אתר Speedom.
לסיכום,
גם אם אתם רחוקים מלהיות מומחים בוורדפרס וקידום אורגני, מקווה שהמדריך המקיף יסייע לכם להביא תוצאות ותנועה אורגנית לאתר.
אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לקידום אורגני בגוגל בכלל ולקידום חנויות וירטואליות בפרט, אתם מוזמנים ליצור קשר.

קראו גם: