במדריך הבא אני מסביר איך להטמיע פייסבוק פיקסל בוורדפרס ובוויקס תוך 7 דקות – שילוב קהל מאתרים לפייסבוק שלכם בקלות.
למה לי להטמיע פייסבוק פיקסל באתר שלי בכלל?
בשיווק דיגיטלי, כדאי שנעבור בכמה פלטפורמות במקביל. בין אם זה גוגל, פייסבוק, אתר שבנינו, וויז, לינקדאין, איסנטגרם והלאה.
בעזרת הפיקסל של פייסבוק, אני יכול לשלב בין פלטפורמות שונות ופייסבוק. הוא מאפשר לי להביא אנשים שעושים פעולות באתר שלי (קונים דברים, קוראים תוכן, עוברים בין דפים) לקהלים שלי בפייסבוק. זאת אומרת שאני ממש אוסף מידע על אנשים אחרים במקום אחד ומראה להם את הפרסומות שלי במקום אחר. זוהי שיטה מעולה לשיווק מחדש לקהל שכבר קנה ממך דברים, או אפילו לשאוב ממנו קהל דומה אליו במנהל המודעות בפייסבוק. במילים אחרות, פייסבוק פיקסל מביא קהל איכותי בקלות.
האם אני צריך מתכנת שיעשה את זה בשבילי?
אם יש לנו הבנה בסיסית במחשבים אנחנו יכולים לעשות את זה בעצמינו בכמה צעדים פשוטים. וויקס ווורדפרס הן פלטפורמות די פשוטות לשימוש. מצד שני, אם האתר שלי בנוי בקוד בלבד אני חייב לשכור מתכנת כדי שיעשה את העבודה הזאת בשבילי, אחרת סביר שאפיל את האתר.
אבקש ממכם דבר מאוד פשוט; כשאתם מטמיעים את הקוד נא להסתכל בסרטון ולשים לב לכל שלב שאני עושה, ולחקות אותו במדויק. הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לפגוע באתר שלכם.
WordPress
אני אכנס לאחד מהאתרים של הלקוחות שלי, שבמקרה צריך הטמעה של פיקסל. בשביל להיכנס כמשתמש לאתר שלכם, כמובן שצריך לכתוב את שם הדומיין שלכם, ולאחריו wp-admin. לדוגמה, אם לאתר שלכם קוראים Yosi.com, אז בשביל להתחבר תצטרכו לכתוב בכתובת Yosi.com/wp-admin.
Insert Header and Footer
השם שכתוב בכותרת הוא התוסף שאנחנו צריכים בשביל לגרום לזה לקרות. אנחנו ניכנס לתוספים, נחפש את התוסף הזה, נתקין אותו ונפעיל אותו על האתר שלנו. העיקרון שלו שאתם יכולים להוסיף קוד שלא נמצא באתר, לא רק של פייסבוק. אתם יכולים להכניס אליו גם קודים של גוגל, טבולאפ, אאוטבריין והרבה אחרים.
לאחר שאתם מתקינים את התוסף, יתווסף לכם עוד תת-קטגוריה בהגדרות שנקראת Insert Header and Footer. היכנסו לשם – תצטרכו להטמיע את הקוד של פייסבוק פיקסל בקטגוריית ה-Header. כל מה שנשאר לנו זה להביא את הקוד עצמו ועוד מעט נחזור אל האתר שלנו.
בואו ניכנס למנהל המודעות שלנו בפייסבוק
בתוך מנהל המודעות, ניכנס לתוך חלון שנקרא Events Manger ואז הוא מכניס אותנו לכל האירועים שיכולים להיות לפייסבוק. אנחנו רוצים את הפעילויות באתר, לכן נלחץ על הקטגוריה הראשונה. נביא את הפיסקל עצמו ונבחר להוסיף באופן ידני את הקוד של הפיקסל בעצמינו (Manually Add Pixel Code to Website), אעתיק את החלון שנפתח לי, אחזור לוורדפרס ואדביק אותו ב-Header.
לבדוק האם פייסבוק פיקסל פועל
בשביל לבדוק אם הפיקסל פועל, נוריד תוסף ל-Chrome שנקרא Facebook Pixel Helper. התוסף הזה מראה לנו אם יש פיקסל באתר עצמו ואם הוא עובד כמו שצריך. אפשר לראות גם במנהל המודעות באותו מקום (Events Mangaer) שהפיקסל עובד ופעיל (צבע ירוק).
WIX
ניקח אתר לדוגמה, זה לא באמת משנה. ניכנס להגדרות (Settings) ואז ניכנס לחלון שנקרא Tracking and Analytics. אתם רואים שהאופציה כבר עומדת שם מולכם ולא צריך להוריד תוסף מסוים. אתם לוחצים על New Tool, אתם לוחצים על Facebook Pixel ומטמיעים את הקוד הכללי מפייסבוק ולא צירוף השורות כמו בוורדפרס. ברגע שעשינו את זה סיימנו את עבודתנו. לא לשכוח ללחוץ Apply ו-Public.
אם אתם מסתבכים, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר.