מיהו מומחה שיווק דיגיטלי? מה מגדיר אותו, ולמה לוקחים לעבודה מומחה ולא ג'וניור? כל הקשור לעולם השיווק הדיגיטלי, בקצרה במאמר הבא. אולי קצת הגזמתי עם "כל הקשור", אבל תוכלו לראות די מהר לאן נושבת הרוח.
מיהו נחשב למומחה שיווק דיגיטלי
מומחה לשיווק דיגיטלי הוא אדם שיש לו מספיק ניסיון, ידע ויצירתיות כדי להפיק את התוצאות הרצויות ולבנות את הפלטפורמות הנכונות עבורכם. אותו מומחה יכול להיות אדם שיש לו ניסיון בכמה מקומות שונים: ניהול קהילות, סושיאל, קידום אתרים ממומן, בנייה וקידום אתרים, ועוד. מומחה לא צריך להכיר את כל הפלטפורמות, אלא להתמקד בנישה. מכירים "מומחה" ששם בשם שלו "ו-", לדוגמה: 'אני מומחה לשיווק דיגיטלי ובניית אתרים' – תבינו שהאדם הזה לא מספיק מתעמק בלפחות אחד מהתחומים. תוך כדי הפעילות שאותו מומחה מבצע, יש מרכיב בו הלקוח לוקח אחריות ב-100%: אופי השירות שניתן בעסק. מומחה שיווק דיגיטלי הוא מי שיודע להרכיב את הפאזל מא' עד ת', גם אם הוא לא מומחה בנושאים הרלוונטיים.
למה לוקחים איש שיווק דיגיטלי
בגדול בשביל להניע יוזמה כלשהי. יוזמה = פעולה שמטרתה להעלות מודעות, מכירות או כל פעולה שאמורה לשנות את השוק, ולו במקצת. בדרך כלל, לוקחים איש שיווק בשביל לקבל תוצאות מסוימות, שלא היו מתקיימות בלעדיו. בסרטון הבא, של 10 דקות, אני מסביר עוד בנושא:
המלצות עליי כאיש שיווק
אחרי הרבה פרויקטים משותפים, אייל פור ממליץ עלי במסגרת מפגשי נטוורקינג. הרגשתי בנוח לקרוא לו ולבקש ממנו את זה. עשינו עבודה עבור כמה לקוחות משותפים, והגדלנו להם את התוצאות משמעותית יחד. מכל אחד שאני עובד איתו, אני לומד. והרבה.
דיברנו על אייל פור, ואורי שקד הוא קולגה מתחום אחר. מתעסק בעולם התוכן ועד לא מזמן גם היה במקום 1 במילה "קופירייטר" בגוגל. הפנה לי כמה פרויקטים וקיבל לקוחות מרוצים בתמורה. זה מה שקורה כשמשלבים את שיטת אקיורייט בעסקים. אבחון, בקרה, איפיון, פעולה אקטיבית וניהול שוטף.
עדי איצקין היא יועצת עסקית בחברת Minded, איתה עשיתי כמה וכמה פרויקטים. אני נותן ללקוחות שלהם שירות עם הרבה אהבה ומקסימום ערך. שיטת העבודה היא דיווח שוטף ליועצים העסקיים בצוותא עם הלקוחות, כדי שיהיו מעורבים ויראו בדיוק מה קורה.
הפרויקט הראשון של המכוניות החשמליות בישראל היה עם אייל זק. היינו צריכים לחנך שוק שלם להבין מה זה, איך משתמשים בזה, ובאילו תנאים משתמשים במכוניות החשמליות. שנים לפני טסלה. למעשה, הכנו את אילון מאסק להכנס לשוק הישראלי. יחד, ביצענו כמה פרויקטים ללקוחות, שהניבו תוצאות.
קריטריונים לבחירת מומחה שיווק דיגיטלי
יש היום למעלה מ-100,000 אנשים שמתעסקים בשיווק דיגיטלי בא"י. איך בוחרים את מי שהכי מתאים עבורי? אז ככה:
- כימיה אישית
אם אתם נתקלים באדם עם אנרגיה גבוהה, שמוכן לכבוש את העולם עבורכם ולתת את מירב פועלו בשביל לעזור לכם, זכיתם בלוטו. גם אם הוא פחות מנוסה בנישה שלכם, גם אם יש לו פחות ידע, עדיף לכם לקחת מישהו שיטרוף את הפרויקט \ העסק \ היוזמה ויתייחס אליה כאילו היא שלו.
- ידע בתחום הספציפי
הכי קל ומתבקש לקחת מישהו שיש לו ידע בתחום ספציפי. כמו שלי יש ידע בתחום שיווק לקוסמטיקאיות, שיווק תיירות מרפא או שיווק מלונות. למשל, אלה חלק מהנושאים בהם יש לי ולסוכנות שלי יתרון משמעותי על המתחרים. יש ניסיון, דאטה וידע בניהול קודם של המשאבים.
- זמינות
קרה כבר בקריירה שלי שהייתי פחות זמין בגלל עומס פרויקטים. למשל, לקוחות שלי שצריכים ליווי ראשוני הרבה יותר צמוד (נגיד ונחסם אחד מהנכסים הדיגיטליים בהתחלה) – מקבלים אותו, או שאני מבקש מהם להמתין עם הפרויקט הזה. אם קשה לי למלא את סעיף מספר 1 בגלל חוסר בזמינות, אאבד את הלקוח די מהר.
- טיב השירות
אגיד לכם סוד קטן? הרבה פעמים אם תמלאו את 1, 3 ו-4, 2 יהיה הרבה פחות חשוב. תחשבו שמישהו מתאמץ בשבילכם, שולח לכם הודעות, מתקשר אליכם פעם בכמה ימים כדי לדווח ולבקש דברים. זה מרגיש כאילו אתם הלקוח היחיד שלו. אז לתת שירות טוב, עם גבולות (מיועד לאנשי הדיגיטל שעוקבים אחרי) – מדהים ויגדיל את הפעילות שלכם לאורך זמן.
צריכים מומחה לשיווק דיגיטלי? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.