הכי קל זה לכתוב את השירותים שהעסק שלכם מציע, ללחוץ BOOST POST ולהגיע לתוצאות מסוימות. אז למה כדאי ללמוד קצת יותר טוב – איך, לעזאזל, עושים קידום ממומן בפייסבוק? ובכן, פיצלתי את זה לכמה חלקים.
במדריך הבא אדריך אתכם איך עושים קידום ממומן בפייסבוק על הצד הטוב ביותר. אני אומר לכם מראש, זה לא יהיה קצר, ותצטרכו ללמוד הרבה בתהליך, כולל תקלות שיכולות לקרות. הכל כאן.
ראו דוגמה לאיך אני בונה קמפיין כאן:
תשתית – ביזנס מנג'ר ופיקסל
הדבר הראשון שצריך להתייחס אליו הוא בניית ביזנס מנג'ר כמו שצריך. במדריך הוידאו הבא, אני דואג להתייחס לזה. שימו לב שגם יש לי פלייליסט של זה ביוטיוב.
עוד לפני בניית הביזנס מנג'ר שלכם, כדאי ש:
- לוודא שאכן המייל והטלפון הנכונים והטובים נמצאים בפרטי איש הקשר שלכם בפייסבוק. אני מעדיף אישית את ג'ימייל, מכיוון שהאבטחה שלו טובה.
- לבצע אימות דו-שלבי בפרופיל האישי. מומלץ לבצע את האימות באמצעות SMS ואפליקציית האימות של גוגל. ככה תוכלו להמנע מצרות, כשה-SMS לא יגיע.
- אני גם ממליץ לאמת לאמת את הזהות שלכם בפייסבוק.
הסרטון הבא הוא ההתחלה של בניית ביזנס מנג'ר, ותוכלו לראות את שאר הסרטונים בערוץ שלי.
כאן אני בונה ביזנס מנג'ר יחד עם תלמידה שלי:
לאחר מכן, בואו נטמיע פיקסל ביחד, כדי ליצור מעקב ואופטימיזציה טובים יותר, אם יש דף נחיתה.
איך עושים קידום ממומן בפייסבוק – מונחי בסיס
תכירו את המקצוע לרזיו בלי להכיר את כל הפונקציות, ומהר מאד תמצאו את עצמכם שולטים בחומר. הסרטון המלא כאן:
אסטרטגיה
הדבר הראשון שאני מאמין בו הוא מודל עסקי. אם עברתם את השלב הזה, אתם יכולים להמשיך הלאה. אבל אם לא, כדאי שתכירו שני סיפורים:
יש לי לקוחה, בעלת הוצאת ספרים. היא אמרה לי שהמוצר הסופי שלה הוא הספרים עצמם, שהם יהפכו לרבי מכר. אמרתי לה, בקצרה, שזה אחלה וטוב – אבל אנחנו היינו רוצים לייצר הופעות בתקשורת, אולי גם סדנאות רציניות בשביל להגדיל את הרווחים. נגיד והספר שלכם עולה 100 ש"ח. גם אם יקנו 10,000 ממנו, מדובר על מיליון ש"ח. עד כאן נשמע מגניב נכון? מה לגבי העריכה, ההגייה, התיקונים, העיצוב, ההוצאה, ההדפסה ועלות השיווק וההפצה? ובכן, קחו את זה בחשבון.
ללקוחה אחרת שלי, שבבעלותה מכון יופי באזור השרון, מקבלת ממני הכוונה ושיווק לקוסמטיקאיות. כשאמרתי לה שכדאי לה למצוא מודל תעסוקתי חדש בשביל למשוך עובדות, לקח זמן עד שהגיע אותו מודל תעסוקתי שאפשר לעובדים לתת מאה אחוז. לאחר מכן, הבנו שלא משתלם לקדם שירותים מסוימים. ואז הגיע האור… ומכון היופי התחיל להיות רווחי ומשגשג. ברגע שהמודל העסקי מוכן, הלקוחות יגיעו (כי ישתלם להם).
בחרו את הקמפיין הנכון:
איפיון קהל יעד
לפייסבוק יש את כל האמצעים לעניין שיעזרו לכם. מיקוד גיאוגרפי, לפי תחומי עניין, וכד'. אני לא צריך לאכול לכם את הראש על זה. מוזמנים לראות את ההדרכה הבאה:
ולאחר מכן, וודאו שאתם משווקים לקהל היעד הנכון:
ואם אתם עשיתם שטות, אז:
מודעות
אז אחרי שהפצצתי אתכם בסרטונים, אתם מבינים שאתם נמצאים במקום הנכון, ויש לי הדרכות לגבי כל צעד בדרך. השלב הבא הוא שלב המודעות, בו אתם מחליטים מה לכתוב בכל מודעה.
הדגשים הכלליים:
- טיפ בית הקפה: להגיד משהו שאת יכולה להגיד לחברה שלך בבית קפה, או שאתה יכול להגיד לחבר שלך בחומוסייה.
- תועלת ברורה: כל אדם צריך להבין מה הוא מקבל כתוצאה מהמודעה.
- מהו השירות והמוצר – עדיפות, אך אפשר להרחיב על זה בטופס לידים\דף נחיתה.
בהרחבה על זה, מוזמנים לראות את הוידאו הבא:
עוד לפני שאתם אומרים לפייסבוק שאתם מוכנים להתחיל, כדאי שתעיינו במדיניות הפרסום בפייסבוק.
בקרה ואופטימיזציה
חזרנו לסרטון הראשון במדריך (ממש למעלה למעלה) ואנחנו יוצאים לדרך! מה הלאה?
אחרי שיש לנו מודל עסקי, בחרנו קמפיין, פילחנו קהל יעד (או כמה) וכתבנו כמה מודעות וכמה קריאייטיבים שונים, התחלנו. בסרטון הבא אני מתאר כמה דוגמאות להבנה: האם הקמפיין שלנו עובד?
נתקעתם בשלב מסוים או שהגעתם ליעדים? אם נתקעתם, אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום ממומן בפייסבוק, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.