איך יודעים אם מישהו באמת מומחה לקידום אתרים? התשובה היא פשוטה משחושבים: הוא מפעיל את המוח שלו, מבצע מחקר מתחרים מתמשך, מתעדכן במה גוגל אוהב ומחפש, ויודע שהמטרה של תוצאה בעמוד ראשון היא תמיד אפשרית.
אגדיל ואומר שהמטרה של תוצאה בעמוד ראשון היא הנוסחה הפשוטה: תהיה קצת יותר טוב מהאופציה הראשונה, או שתהיה קצת פחות גרוע. לעתים תוצאות ראשונות מביכות, ונמצאות שם בזכות הסיבה שאין הרבה מתחרים בנישה ששוקלים ללכת על מילות המפתח האלה.
מיהו מומחה לקידום אתרים?
אז קודם כל, ניסיון והבנה של התחום. שאלות כמו "מה אתה מעדיף, קישורים חיצוניים או פנימיים?" ייענו בזריזות. תמיד מתחילים עם המילה "תלוי", ואז נכנסים לפקטורים שנמצאים בתוך המשוואה. אחרי מאות אתרים שקידמתי, אני יכול להגיד את הדבר הבא: לקוחות מתקשרים אלי ומבקשים ממני לעשות מה שהם רוצים. "הבעיה" המרכזית בגוגל היא: לא אכפת לו מה אתם רוצים, הוא רוצה להביא את התוצאה שהיא המכנה המשותף הרחב ביותר למילת המפתח שאתם בוחרים בה.
אז בחרתם מילת מפתח כמו "עיצוב פנים כפרי", כמו שאפשר לתת בשיווק למעצבי פנים. האם אתם באמת מומחים בתחום? האם ביצעתם הרבה פרויקטים? האם יש לכם את הידע והניסיון הנדרשים? גם אם לא, כדאי שתתחילו להתמקצע ולהרביץ פרויקטים, כי מיד גוגל מבין מי יהיה ראשון.
מה זה קידום אתרים
אסביר בפשטות: היכולת שלכם להתקדם במנועי החיפוש (ספציפית, גוגל הכי חזק בישראל, ובפער מהשאר) באופן בו גוגל 'בוחר' בכם על פני אחרים. הסיבה שהוא בחר בי במונח "חברת שיווק דיגיטלי" על פני חברות אחרות, היא מכיוון שאני הכי מתאים לחיפוש. השקעתי הכי הרבה, כתבתי תוכן מותאם לזה, ודאגתי לקישורים מאתרים אתרים על מילת המפתח הנוכחית.
יש קידום אתרים אורגני וממומן, וכהכללה במאמר הזה אני מתייחס לקידום אתרים אורגני בלבד. קידום אתרים ממומן הוא נושא אחר לגמרי, מרכיב פקטורים שונים ומתייחסים אליו אחרת.
למה להשקיע בקידום אתרים
אמנם עבודת הקידום ברוב התחומים אינה נפסקת, אבל כדאי להשקיע מהסיבות הבאות:
- מדובר בגולשים, או בלידים, הכי חמים. להוציא כמובן פה לאוזן ויוטיוב.
- אם הצלחתם להתברג במונחים חזקים ואסטרטגיים, אתם תישארו שם לזמן מה. זה יביא לאורך זמן המון לקוחות.
- אתם מגדילים את המודעות לעסק עצם זה שאתם נמצאים בחיפוש, גם אם לא לקחו אתכם לבצע את העבודה \ להזמין מכם את המוצר.
בעולם בו כל שניית אוויר משנה ואנחנו מקבלים למעלה מ-7,000 מסרים פרסומיים ביום, תחשבו שיש לכם את אחד משטחי הנדל"ן השווים ביותר בעת המודרנית.
איך הופכים להיות מקום ראשון בחיפוש ומהם הקריטריונים לקידום אתרים
כמו שציינתי קודם, התשובות לשתי השאלות האלה, שונות לגמרי. איך הופכים להיות מקום ראשון בחיפוש? מסתכלים על המתחרים, רואים שיש לכם אדג' בלייצר שביעות רצון בלקוחות, ומייצרים תוכן בהתאם ומעלים אותו לאתר. יש קטלוג של חנות מסוימת? אז שהקטלוג שלכם יעלה מהר יותר, ויהיה זול יותר, או איכותי יותר, או נראה טוב יותר. יש מאמר ידע מסוים שאתם רואים שהוא מקום ראשון? תמצתו אותו טוב יותר, ותתמקדו בחומר, ושכמה מקומות יקשרו אליו ויגרמו לגולש להבין שהוא ה-Real Deal. הטוב ביותר כרגע שיש לגוגל להציע.
הקריטריונים, בקטנה, ולדעתי לפי סדר יורד:
- דאגו לתוכן רלוונטי: כתבו מילות מפתח מתאימות לחיפוש ולתוכן, בצעו מחקר מתחרים וראו מה הם עושים. לאחר מכן, דעו איך אתם מתעלים על זה, מבחינת התוכן שלכם.
- בנו היררכייה לגוגל ותעזרו לו להבין מהם העמודים הכי חזקים ומעניינים שיש לכם.
- הטמיעו את כלי המעקב והניתוח הרלוונטיים. ככה תדעו אם אתם עולים במיקומים, אחרי איזה שינוי, ותוכלו לנתח את מה שהגולשים רוצים.
- חווית משתמש טובה: דאגו שהתוכן יעלה מהר, נגיש, עם צבעוניות מתאימה. תחשבו שאתם ממתינים בתור לרופא. היה הרבה יותר כיף להמתין שתי דקות ולא 15, נכון? תקבילו את זה לשניות ולזמן שבו האתר עולה. ב-15 שניות יש סיכוי גבוה שתוותרו על הגלישה.
- דאגו לקישורים בתוך האתר ולאתר: קישורים מתפקדים כהמלצות, ולכן שווה להשקיע זמן בקישורים בתוך האתר, ובקישורים מחוצה לו. ככה גוגל יודע שאתם מבוקשים על ידי מקומות אחרים, ומקדם אתכם בהשוואה לאחרים.
אלה, כמובן בתיבול מיוחד שנקרא 'התאמה לחיפוש'. קריטריון טוב לבדיקה הוא לשאול את עצמכם: האם התוצאה הראשונה ענתה על מה שחיפשתי, ולא חזרתי לחיפוש? אם חזרתי לחיפוש, אז מה שחיפשתי לא מספיק מתאים, כהכללה. דאגו שהחיפוש שלכם יתאים למה שהגולש מחפש, ואל תעיקו עליו.
איך יודעים כמה שווה להשקיע בקידום אתרים
בעולם העסקים וספציפית אצל סוכנויות דיגיטל, המונח המושרש הוא ROI – החזר להשקעה (Return of Investment). האינדיקציה הטובה ביותר היא עסקה אחת מכל 100 חיפושים, רק כדי להיות בטוחים. אם אתם מקום ראשון בגוגל אורגני, 30% מכמות החיפוש מגיעה אליכם.
עכשיו, לכל מוצר שאתם תקדמו, יש: עלות כוח אדם, עלות ייצור, עלות שינוע (אם יש) ועלות שיווק. בהנחה ואתם מקבלים כמה הצעות מחיר לקידום אתרים, תדעו לעשות את הדבר הבא:
יש 8,100 חיפושים בתחום הזה.
- 30% מהתנועה יגיעו אליי לאתר (2,430 איש).
- 1 מ-100 הוא עסקה, ולכן יהיו 24.3 עסקאות בחודש.
- עסקה ממוצעת היא (נגיד) 2,000 ש"ח (סתם בשביל המספר העגול).
- 48,600 ש"ח בחודש היא ההכנסה הצפויה שלי מקידום האורגני למילת מפתח אחת בלבד.
- מכאן יש לי X עלות שיווק, אותה אני יכול להרשות לעצמי.
לאחר מכן אני גוזר את עלות הקידום שאני מוכן לשלם אותה (כי מה עם משכורת הביתה?), ולהבין שאני מסתכל פה על תהליך של לפחות חצי שנה, תלוי בתחרות.
כמה קידום אתרים משפיע על העסק
תחשבו, שבמקרה הקודם, עלות השיווק מהמוצר עומדת על 10,000 ש"ח חודשי. קידום אתרים יכול לעלות אלפי שקלים בודדים, וזה עוזר להניע עוד גלגלים בעסק, ולפתח אותו. הכי פשוט שיש. הרבה פעמים קידום אתרים = פניות ורווחים לעסק. כמובן, צריך לעשות הרבה עבודת מחקר ודיוק, עם הזמן.
למה לעשות את זה אצלי
הדבר הראשון שאני עושה הוא מחקר מילות מפתח מקיף, ומבין האם העסק עונה לקריטריונים הראשוניים בחיפושים של גוגל. לאחר מכן, יוצר תוכן (בעזרת הלקוח או בלי עזרה ממנו) שמתאים לחיפוש. משתנה, משדרג, ותמיד בבקרה על התוצאות. גם אם הן פחות טובות, אמצא את הפתרון להפוך אותן לטובות יותר. הבקרה היא המפתח להצלחה.
יש עוד חומר בנושא, אבל אני משתדל להישאר תמציתי. רוצים ייעוץ ראשוני ממני? מוזמנים לקבוע פגישה בלינק כאן https://meet.alai.co.il
עדיין מתקשים עם הגדלת כמות הפניות? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – ייעוץ שיווקי וקידומי, פרסום ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.