לאט ובטוח, מאפליקציה קטנה לשיתוף תמונות, הופכת אינסטגרם לזירה מבוקשת ללקוחות ולמפרסמים בכל הגילאים. החל מעסקים מקומיים ועד לרשתות ענק עולמיות, שיתופי פעולה ושימוש במשפיענים, אינסטגרם הולכת וצוברת תאוצה וכיום היא תופסת נתח שוק משמעותי בערוצים החברתיים. עלות, תועלות וכל מה שרציתם לדעת על פרסום באינסטגרם, מחכה לכם ממש כאן בפנים.
עם נתונים מרשימים של למעלה ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, אי אפשר להתווכח. אינסטגרם, האחות הקטנה והשובבה של פייסבוק, כובשת את לב הקהל ומבססת את מעמדה כערוץ פרסום מרכזי ולגיטימי לכל הגילאים. האם הפרסום בפלטפורמה הזו מתאים עבור כל עסק וכמה באמת עולה פרסום באינסטגרם? המדריך למפרסם המתלבט.
אינסטוש – תמונה אחת שווה הרבה מאוד לידים
כאמור, אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות שהוקמה בשנת 2010 ומאז הפכה ללהיט. ב2012 נרכשה אינסטגרם על ידי פייסבוק ומאז היא חולקת איתה את אותה מערכת פרסום ומסתמנת יותר ויותר כפלטפורמת פרסום מצוינת עבור יותר ויותר עסקים. ויז'ואל, כידוע, הוא אחד האלמנטים החזקים ובעלי השפעה בכל הנוגע לתשומת לב, להנעה לפעולה וכמובן למכירות ואת העובדה הזו כבר גילו מפרסמים רבים. החל מצלמים, אנשי שיווק ומכירות, עסקים קטנים וחברות גדולות, כולם מתחזקים פרופיל עסק לעילא ולעילא ועושים שימוש במערכת הפרסום באינסטגרם. ואם אתם עדיין מתלבטים, אני רק אניח את הנתון הקטן, אך הסופר משמעותי הזה, כאן: יותר מ-80% מהמשתמשים באינסטגרם עוקבים אחר לפחות פרופיל עסק אחד ומאות מיליון משתמשים מבקרים בדף העסקי לפחות פעם ביום. לא רע בכלל, אה?
האם פרסום באינסטגרם מתאים לעסק שלי?
אם בעבר האינסטגרם נתפס כפלטפורמה המיועדת בעיקר לצעירים, הרי שהיום הוא הופך ליותר ויותר נפוץ בכל הגילאים ומבסס את מעמדו כקונצנזוס חוצה גילאים. ואני לא אומר את זה סתם כך. מעבודה צפופה עם עסקים רבים שעוסקים בעולמות תוכן שונים מאוד זה מזה, אני רואה בברור כי הפופולריות ההולכת וגואה של הרשת מובילה לכך שהיום כל סוגי העסקים משתמשים בה.
גם עסקים שבעבר לא היו חושבים עליה כאופציה, מוצאים את עצמם בודקים את נושא הפרסום באינסטגרם מקרוב. האם זה הופך אותה בהכרח מתאימה לכולם? בוודאי שלא. הפרסום באינסטגרם תפור על עסקים ויזואליים, או לחילופין כאלו שהשירות או המוצר שלהם מתאים לתמונה, וידאו או לסטורי. אבל עם הזמן נוכחתי שגם עסקים שלא נראו קלאסיים לפרסום כזה, אבל ידעו לעשות שימוש נכון במוצר שלהם, כלומר לתרגם אותו לויז'ואל מעניין ולייצר תוכן שקולע לקהל היעד, פיצחו את הנוסחה ללא כל ספק.
מפוסטים ועד לסטורי – אלו סוגי קמפיינים קיימים באינסטגרם?
כפי שהסברתי, הפרסום הממומן באינסטגרם דומה מאוד לקידום ממומן בפייסבוק (רק זול יותר) ונשען על אותה מערכת פרסום. כאשר אנחנו בוחרים בפרסום ממומן, אתם יכולים לבחור להציג את הקמפיינים שלכם גם בפייסבוק וגם באינסטגרם, או לייצר קמפיינים ייעודיים רק לאינסטגרם.
מהן האפשרויות שלכם?
- קידום פרטני של פוסטים בודדים.
- קמפיינים של מודעות תמונה עם קישורים למוצרים בחנות.
- קמפיינים של סטוריז.
- מודעות וידאו.
- מודעות קרוסלה ועוד.
אז כמה עולה שיווק באינסטגרם? ומה מורכב המחיר?
כדי לענות על השאלה כמה עולה שיווק באינסטגרם? חשוב להגיד כי יש מספר גורמים אשר קובעים את העלות של שיווק באינסטגרם, כאשר למעשה, כמו בכל ערוץ פרסום, גם כאן, ישנם שני מרכיבים עיקריים: עלות נותן השירות ועלות הפרסום בפלטפורמה עצמה. בנוגע לעלות נותן השירות ישנן כמה אפשרויות:
ריטיינר חודשי, עלות מהתקציב לפרסום, או האופן בו אני עובד: ריטיינר + עלות מהתקציב.
מבחינת עלות הפרסום באינסטגרם, עלויות הפרסום באינסטגרם כדאיות במיוחד וזולות אפילו יותר מעלויות הפרסום בפייסבוק.
למעשה, הן תלויות קמפיין: אופי הקמפיין ומטרתו משפיעים על הפרסום, גודל הקהל, ככל שהקהל רחב יותר, כך התשלום נמוך יותר וככל שהקהל מפולח ומדויק יותר, כך התשלום גבוה יותר. בנוסף, איכות המודעה, מידת הרלוונטיות והאטרקטיביות שלה משפיעות על התמחור. מודעות קריאטיביות ומעניינות יספקו תוצאות טובות בעלות אטרקטיבית לעסק.
לסיכום, אינסטגרם מסתמנת כלהיט ועם כל יום שעובר, פיצ'רים חדשים שנוספים לבעלי עסקים וכלי ניהול וניטור טובים יותר, אין ספק שהיא כאן כדי להישאר.
אם אתם מעוניינים להקים דף אינסטגרם עסקי, וזקוקים להכוונה, לייעוץ או רוצים לשאול שאלה, אני מזמין אתכם ליצור קשר.