פרסום ושיווק באינסטגרם

כמו פייסבוק, גם אינסטגרם מאפשרת לפרסם מודעות ממומנות ומאפשרת למשווקים במה להניע קהל מתעניין לדפים רלוונטיים מחוץ לסביבת האינסטגרם.
מיליוני המשתמשים יוצרים ומעלים תוכן מדי יום בצורת תמונות, בתקווה לקבל לייקים לתוכן שלהם ולצבור כמות עוקבים שיניעו את הפרופיל האישי או העסקי שלהם. מה שמשותף לכולם זה הניסיון לפצח את האלגוריתם המורכב של אינסטגרם, להבין מה מביא עוקבים לחשבון מסוים יותר ולחשבון אחר פחות כדי למשוך לחשבון שלהם עוקבים חדשים.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

לרוב זו משימה לא קלה ולעיתים מעייפת מאוד. לכן בחרתי במדריך פרסום ושיווק באינסטגרם הנוכחי להגיש לכם את 7 הטיפים שיקפיצו לכם את החשיפה בקלות ובמהירות בלי שתצטרכו "להזיע" על תוכן מורכב ולא להבין למה אף אחד לא עוקב כדי לראות אותו.

לפני הכל: איך מזהים מודעה ממומנת באינסטגרם?

מודעות ממומנות נראות ממש כמו פוסטים רגילים באינסטגרם (תמונה או וידאו). ההבדל היחיד הוא שלמודעות ממומנות יש תג כחול עם הכיתוב Sponsored בפינה השמאלית העליונה (תג שבקושי שמים לב אליו).

שני המרכיבים למודעת אינסטגרם טובה

מודעות אינסטגרם שעושות את העבודה מפצחות שני מרכיבים – מרכיב ההשראה ומרכיב המידע. מרכיב ההשראה הוא זה שגורם לצופים לעצור את הגלילה הבלתי פוסקת ולהסתכל ממושכות בתמונה. מרכיב המידע הוא זה שמניע אותם לנקוט בפעולה שאתם רוצים שיעשו.
איך עושים את זה? אתם יכולים להיעזר באפליקציות עיצוב חינמיות כמו Canva או Content Creator שמאפשרות לכם ליצור תמונה או סרטון מתבניות מושכות. לכך אתם מוסיפים טקסט שיניע את הגולשים לנקוט בפעולה הרלוונטית בה אתם מעוניינים.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

אילו סוגי מודעות לפרסום בתשלום עומדים לרשותכם באינסטגרם?

ראשונה היא מודעת התמונה הקלאסית. במודעה זו אתם משתמשים בתמונה רגילה ולה אתם יכולים להוסיף טקסט קריאה לפעולה.
מודעה נוספת היא מודעת וידאו. מודעה זו כוללת סרטון קצר עד 30 שניות. היא נחשבת עוצמתית יותר בגלל המסר הוויזואלי שמשלב גם סאונד וגם תנועה.
מודעה מסוג שלישי היא מודעת קרוסלה. כמו המקבילה שלה בפייסבוק, גם באינסטגרם אתם יכולים ליצור מודעת קרוסלה שמורכבת מכמה תמונות שניתן לדפדף ביניהן.
במדריך פרסום ושיווק באינסטגרם זה בחרתי להתמקד במודעת התמונה הקלאסית.
7 הטיפים ליצירת מודעת תמונה בולטת באינסטגרם:

פרסום ושיווק באינסטגרם: טיפ מס' 1 – קומפוזיציה וחוק השלישים

זכרו תמיד את חוק הקומפוזיציה (שמיושם בעולמות הציור והצילום). חוק חשוב זה לפרסום באינסטגרם קובע שכשהתמונה מחולקת על ידי שני קווים אנכיים ושני קווים אופקיים שיוצרים תשעה חלקים שווים, נושא התמונה צריך להיות ממוקם על אחד הקווים או באחת מארבע נקודות המפגש של קווים אלו.
טיפ אישי ממני: כלל זה הוא קו מנחה שלא חייבים ליישם, אבל אני ממליץ בחום לעשות זאת כדי להשיג את מירב תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

טיפ מס' 2 – קבעו מוקד אטרקטיבי לתמונה

בעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים, תשומת לב הגולשים נמשכת שניות מעטות. לכן עליכם להחליט איזה אלמנט אתם רוצים שאנשים יזכרו מהמודעה שלכם. בגלל זה אני ממליץ להימנע מתמונות מורכבות, אלא להשתמש בתמונות פשוטות וממוקדות. בהקשר זה, העדיפו להציג במודעה שלכם אנשים, חפצים ומצבים אמיתיים שאנשים פוגשים בחיי היום יום שלהם.
אם אתם מעוניינים להכניס טקסט, מקמו אותו באופן שמחמיא ביותר לנקודה האטרקטיבית בתמונה שלכם.

פרסום ושיווק באינסטגרם לדוגמא

טיפ מס' 3 – הפכו את המוצר או השירות שלכם לחוויה

למעורבות גולשים גבוהה יותר, השתמשו בפרספקטיבה שמציבה את הגולש במקום בו הוא מתבונן על המוצר שלכם ישירות. פרספקטיבה זו יוצרת אווירה אינטימית ומאפשרת לגולש לדמיין שימוש במוצר או איך הוא ירגיש אם יהיה במקום.

טיפ מס' 4 – אל תמהרו לשים את הלוגו

פרסום באינסטגרם כולל ניואנסים רבים שחשוב שתקחו בחשבון. אחד מהם הוא לוודא שהלוגו שלכם לא מאפיל על התוכן של המודעות.
כדי לעשות זאת, הימנעו מלמקם את הלוגו שלכם בצורה אגרסיבית על גבי התמונה כולה. במקום, נסו לשלב אותו בתמונות בצורה עדינה כך שייראה טבעי. אם אתם לא יכולים להשתמש בלוגו, נסו להתמקד בצבעי המותג שלכם כדי לחבר את כל האלמנטים יחד בצורה הרמונית.

מעוניינים לשמוע עוד על פרסום ושיווק באינסטגרם
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

טיפ מס' 5 – צבעים מנוגדים

לפעמים הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות כדי לזכות בתשומת לב הגולשים הוא להיעזר בצבעים עזים או בניגודים חזקים של צבע על גבי הרקע ושל צבע הכיתוב על גבי צבע התמונה.

ניגודיות תמונות באינסטגרם

טיפ מס' 6 – היו עקביים

בדומה לפרסום ברשתות חברתיות אחרת, גם באינסטגרם חשוב לשמור על עקביות בפרסום. עקביות מאפשרת לגולשים לזכור את המותג שלכם בתוך ים המתחרים.
באינסטגרם, עקביות פירושה שלל הפילטרים, הצבעים או הקומפוזיציות שלכם בפוסטים רגילים ובפוסטים ממומנים להיראות ולהרגיש שהם מגיעים מאותו המותג. אם בחרתם ליצור כמה מודעות תחת אותו הנושא, או במילים אחרות – קמפיין פרסומי, שמרו על עקביות בין המודעות השונות בעזרת אובייקטים זהים או מיקום זהה שלהם בכל מודעה.

טיפ מס' 7 – חשבו היטב על הטקסט

אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות וסרטוני וידאו. לכן זה לא מפתיע שהויז’ואל הוא המוקד העיקרי של המודעה בהשוואה לטקסט שנזנח קצת הצידה.
יחד עם זאת, כדי לגרום למודעה שלכם לבלוט על פני שלל הפרסומים המתחרים באינסטגרם, הדגישו רעיון מסוים או קריאה לפעולה בטקסט ישירות על גבי התמונה .
הקפידו לשמור על טקסט קצר ובהתאם לפי הכללים של אינסטגרם (מקסימום 20% מהתמונה שבחרתם).
אל תהססו להתנסות במיקום שונה של הטקסט על גבי התמונה עד שתמצאו את המיקום המתאים ביותר לכל מודעה.

מודעת פרסום באינסטגרם

עם מעל 400 מיליון משתמשים, שמשתפים יותר מ-80 מיליון תמונות ו-3.5 מיליארד לייקים ביום, אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתית הפופולרית ביותר כיום. זה אומר הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים ומנגד, לא מעט מתחרים. עכשיו שאתם מכירים את הטיפים החשובים לגרום למודעה שלכם באינסטגרם לבלוט, צאו לשטח והתחילו להתנסות.

רוצים לשמוע עוד על פרסום ושיווק באינסטגרם? השאירו פרטים ואחזור אליכם עוד היום.