fbpx

שיווק דיגיטלי לעמותות 

שיווק דיגיטלי לעמותות | סער ברעם

עמותות וארגוני צדקה שונים נקלעים לאתגר השיווק הדיגיטלי הגדול מכולם: אין להם כסף. אין להם מספיק כסף לפרסם ולהעלות את המודעות למטרה שלהם מבלי להוציא סכומי כסף אדירים… מה שיכול להיראות כמו משימה בלתי אפשרית בעולם השיווק הגדול והרועש שלרוב מצויד יותר מבחינה פיננסית.

למרות שהאתגרים נשמעים גדולים ומעט מאיימים, מהיכרות שלנו עם התחום והנפשות הפועלות בעמותות, מדובר לרוב באנשים שנלהבים ומונעים על ידי מטרה גדולה ומשמעותית. אז נכון ששיווק דיגיטלי לעמותות הוא לא פשוט אבל בפוסט הבא הבאנו לכם כמה אסטרטגיות לשיווק דיגיטלי שיעזרו לכל עמותה להתלבט בעולם הדיגיטלי מבלי לבזבז כסף רב. 

#1 תבדקו על המענקים של גוגל לעמותות 

מנהלי עמותות רבים שוללים את הרעיון של שיווק PPC (תשלום לפי קליק) בגלל שזה מכיל את המילה תשלום. העניין הוא, שיכול מאוד להיות שאתם לא מודעים בכלל לתוכנית המענקים לעמותות של גוגל, שלמעשה נותנת כסף לעמותות לפרסום בפלטפורמות שלה. לידע כללי, גם מיקרוסופט וגם גוגל נותנות בערך מיליארד דולר כדי לעזור לעמותות לקדם את מטרותיהן באינטרנט בכל שנה, אז מי אמר שהעמותה שלכם לא יכולה להיות אחת מהן?

כמובן, שכן צריך להיות מודעים לכמה מהמגבלות מבחינת התקציבים בתוכנית המענקים, יחד עם זאת, עם תוכנית שיווק שמותאמת לעמותה שלכם אישית, תוכלו להשיג תוצאות מצוינות בקמפיינים.  

מהם תנאי הקבלה לתכנית? 

על מנת להיות זכאים לקבלת המענקים מגוגל, על העמותה נדרש לעמוד בכמה תנאים – 

  • הארגון חייב להיות מסווג כעמותת צדקה בעלת ניהול תקין, ולעמוד בכל דרישות הסף במדינה שבה החשבון פועל.
  • גופים וארגונים ממשלתיים, בתי חולים, מוסדות רפואיים, בתי ספר, אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים אינם זכאים להתקבל לתוכנית. זרועות פילנתרופיות אשר שייכות למוסדות חינוך יכולות להתקבל. 
  • העמותה צריכה לתחזק אתר ברמה גבוהה ע"פ הסטנדרטים של google ad grants.
  • בנוסף, על מנת להתקבל לתכנית המענקים בישראל, הארגון חייב להיות רשום באתר TechSoup: ארגון המבצע עבור גוגל את תהליך אימות העמותות.

מגבלות השימוש בתכנית המענקים 

אחרי שהתקבלתם לתכנית והתחלתם להריץ את הקמפיין שלכם עם המענקים מגוגל, ישנם מספר תקנות ומגבלות שתדרשו לעמוד במהלך הקמפיין.  אלו העיקריות שבהן: 

  • המודעות יכולות להכיל טקסט בלבד (ללא תמונות או סרטונים).
  • האתר אליו מופנות המודעות חייב לכלול תיאור ברור של העמותה ומטרותיה. האתר צריך לכלול תוכן משמעותי וייחודי לארגון, ואסור להציג בו מודעות או קידום של ארגונים אחרים.
  • הקמפיין חייב להשיג בכל חודש CTR (שיעור הקליקים מתוך סך החשיפות) בגובה של 5% לפחות (בשקלול של כל החשבון).
  • אסור להשתמש במילות מפתח המורכבות ממילה אחת בלבד. (חוץ משם העמותה)
  • אסור להשתמש במילות מפתח גנריות מדי
  • אסור לכלול מילות מפתח עם ציון איכות 1 או 2
  • צריך להשתמש במעקב המרות מדויק (למשתתפים הרלוונטיים בתוכנית). 
  • צריך לכלול לפחות 2 מודעות בכל קבוצת מודעות
  • צריך לכלול לפחות 2 קבוצות של מודעות בכל קמפיין
  • צריך לכלול לפחות 2 תוספי Sitelink למודעה
  • צריך לענות על סקר התוכנית
    קראו עוד בנושא קידום בגוגל
שיווק עמותה

#2 נסו לעורר רגשות באמצעות וידאו

לסרטונים יש כוח עצום – במיוחד כשמדובר בשיווק דיגיטלי. למי מכם לא יצא להיתקל בפרסומות שמופיעות ביוטיוב לפני כל סרטון. בין אם זה ילדים חולי סרטן שמדברים מול מצלמה ומשתפים את האתגרים שלהם או ניצולי שואה וקשישים עם סיפור מרגש וכואב, אלה הדברים שעובדים, שמדברים לרגש של הצופה ובסופו של דבר מניעים אותו לתרום. למסרים שלכם יש את הכוח להתפשט כאש בשדה קוצים ולהגיע לתורמים פוטנציאלים. רגשות הם בסופו של דבר מה שמניע אנשים לפעול, לכן כדאי מאוד לפתח תסריטים מקצועיים שיוכלו לפרוט על הנימים של כל אדם שנחשף לסרטון. יש את האפשרות להפיק סרטון מקצועי, אבל דעו שתוכלו להפיק סרטונים באיכות גבוהה גם עם תקציב מוגבל. 
עוד בנושא פרסום ביטיוב

#3 תדאגו שיש לכם בדף הפייסבוק לחצן "תרום עכשיו" 

באוגוסט 2015, פייסבוק הודיעה שהם מאפשרים לעמותות להוסיף כפתור קריאה לפעולה "תרום עכשיו" לעמוד הפייסבוק שלהם, המעודד את המשתמשים לתרום לארגונים ללא מטרות רווח. אם יהיה לכם את התוכן הנכון, בזמן הנכון וההצעה המדויקת ביותר – הכפתור הזה בהחלט יכול לעשות את העבודה. כדי שהפונקציה הזו תהיה נגישה בדף שלכם, ודאו שיש לכם שדף הפייסבוק שלכם מאומת כעמותה או ארגון צדקה בפייסבוק. 

#4 קמפיין משפיענים 

נכון…סביר להניח שלא תצליחו לגרום לג'ניפר אניסטון או מייקל ג'ורדן לעשות קמפיין במיוחד למען המטרה שלכם, אבל אם אתם מכירים מישהי שמכירה סלב או משפיען רשת – אולי תצליחו לסקרן אותם לפרסם פוסט קצר או סטורי שמניע לפעולה לתרום לארגון שלכם. תתפלאו – אבל אנשים רבים מאוד מונעים ממה שהמשפיענים שלהם אומרים ועושים, מה שיכול לתרום רבות לעמותה שלכם. 

#5 תשקלו להתחיל לעשות שיווק במייל 

מחקרים כבר הוכיחו ששיווק בדואר אלקטרוני זו אחת מטקטיקות השיווק הדיגיטלי היעילות והעוצמתיות ביותר. מדובר באנשים שמרצונם נתנו לכם את המיילים ואישרו קבלת תכנים פרסומיים. אז מה זה אומר מבחינתכם? שאתם יכולים להגיע אליהם במייל ולא בהודעות SMS – להגיע ליותר תרומות, לעלות את המודעות ובדרך שמסתכמת לרוב בכמה גרושים. 

אז בין אם יש לכם אתר עם רשימת תפוצה מוכנה או שאתם צריכים לגייס רשימה חדשה של מתעניינים – זה בהחלט אפשרי, ועם המיילים הנכונים תוכלו להגיע לקהל היעד ולקבל תרומות בהיקפים גדולים. 

שיווק דיגיטלי לעמותות – כמה מילים לסיכום: 

אל תתנו לעובדה שהתקציב שלכם מצומצם להגביל את הפוטנציאל שלכם להגדיל את העמותה שלכם –  עם טקטיקות שיווק חכמות ויעילות זה בהחלט אפשרי! נשמח לעזור לכם לעשות את זה נכון. למידע נוסף וקיבעת פגישת היכרות השאירו לנו פרטים ואשמח לחזור אליכם בהקדם 😊 

קראו גם את המאמרים הבאים:

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button