fbpx

שיווק לנשים

שיווק לנשים | סער ברעם

איך הופכים עסק שמשווק לכלל האוכלוסיה להפוך עורו ולהתחיל לשווק רק לנשים? איך הופכים שיווק כזה לשיווק יעיל, מזמין, ובסופו של דבר ממיר? אני פה בשביל לעשות סדר, כי כבר שנים אני מדבר על מה שטוב לנשות ישראל.

עולם השיווק לנשים מורכב מכמה חלקים, מהניסיון שלי: ליצור שיח, לתת את ההרגשה הנכונה, ליצור בנק מסרים מותאם לנשים מסוימות ולהניע אותן לפעולה כמה שיותר. כמות הפעמים ששמעתי מאשתי "מה, היא ידועה" אך ורק בגלל שיש לה הרבה עוקבים באינסטגרם הוא עצום, לדעתי כבר מאות פעמים. מה עומד מאחורי זה? מהו מנגנון הבחירה, ולמה כדאי לשווק לנשים? בשביל זה אני פה.

שיווק לנשים – מנגנון הבחירה

בזמן שאני אגש להצעה העסקית הטובה ביותר שקיימת לטעמי. ההצעה העסקית מורכבת מכמה דברים: זמן, כסף, איכות השירות. לפחות ככה אני מרגיש ככה. גם כשאני הולך לקנות בגדים בקניון רמת אביב, אני אומר לעצמי עדיין: "מה אני צריך?", "מה כדאי לי לקנות?", "מה אין לי בארון, ויכול לשמש אותי?" וככה אני בוחר בחנות את הפריטים.

מנגנון הבחירה של נשים שונה. הוא מורכב מאלף ואחד דברים, כמו אצל הגברים, וקצת יותר קשה לפרוט אותו. לדעת אותה אישה שמבצעת את הרכישה, השיקולים קרים. אבל אנסה לקחת כמה דברים שבאים בחשבון אצל כולם, ומהניסיון שלי, נשים נותנות יותר משקל לדברים הבאים:

כמות המסרים שראו, ולא איכות המסר. אם אני מסתכל על פרסומת לבושם של ארמאני, רואה גבר נאה שרץ וקופץ לתוך אגם, זה לא עושה לי שום חשק ללכת עכשיו לקנות את הבושם החדש של ארמאני. מצד שני, נשים תופסות את זה בתור האווירה ואת תתי-המסרים, אנסה להעמיד את זה בצ'ק ליסט קצר:

  • ✔️ הוכחה חברתית: העסק הופיע בטלוויזיה.
  • ✔️ השקעה: לקחו שחקן, יש סט רציני וזה נראה יוקרתי.
  • ✔️ אווירה: אני לא יכולה להריח את הבושם, אבל אני יכולה לשער שזה טוב, לכל הפחות.

האם קיבלה המלצה חמה, ואם כן – אז המקום הזה 'ידוע', או 'מוכר'. כמטפל לא מוסמך בלשון המעטה, אני מבין שנשים, במיוחד מטופחות, נשענות על המלצות ועל שאלות עם חברות שלהן (מה שנקרא פה-לאוזן). בדרך כלל הן מסתובבות עם נשים באותו הסטנדרט שלהן, ולכן ההמלצות יהיו אמינות ויתאימו לאופי השירות שהן רוצות. אם קיבלה 2 המלצות ולמעלה: זכיתם. סביר להניח שאתם לא פחות ממותג. גברים, לעומת זאת, יבצעו רכישה מהירה יותר, עם פחות דיבורים, בממוצע.

נראות המקום והשקעה במיתוג. נשים רוצות את חווית הקנייה והשירות. כבר קרה שנשים השאירו חוות דעת בעסקים על בסיס תחושה, הרגשה, בלי שקנו כלל. אם תכננו את המקום בצורה שנותני השירות לבושים יפה, מוכרים טוב ונותנים את מה שהלקוח צריך, אתם על הגל. אם התאמתם את כל החנות בפינצטה – זכיתם בענק.

דוגמה קטנה: מכירים את זה שחקלאי מגיע אליכם עד הבית? לא פעם הוא יהיה יותר יקר מהירקן המקומי, אבל עדיין הולכים לקנות אצלו כדי 'לפרגן לתוצרת מקומית'. הדבר הזה פוגע ישירות בסעיף השלישי, שהוא 'נראות המקום והשקעה במיתוג'. אני חקלאי, לכן אני מסכן. זה למה קונים ממני.

מה עוד יכול לשבות את ליבן של הנשים היקרות?

שיווק לקהל נשי

סיפור אישי, שמרגיש אותנטי

כשאני מספר או מעלה פוסט, ברמה הכי בסיסית, עבור לקוחות שמשווקות לנשים, אני מכווין את הסיפור שיהיה כמה שיותר אותנטי. איך עושים את זה? כמה חלקים שיכולים לעזור ולתמוך במסר:

  1. ספרו על עצמכם ועל חוויה אישית שלכם.
  2. תנו מוסר השכל מעניין בסיום.
  3. העלו תמונה אישית שלכם, שמעבירה את התחושה שעברה עליכם.
  4. בקשו מהגולשים לבצע פעולה אקטיבית אחת.

רוצים תבנית מסודרת לכתיבת פוסטים וסרטונים, שמותאמת אליכם? מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ https://meet.alai.co.il

יצרו מיתוג אחיד

כמו שכתבתי כבר מקודם, אחידות במסרים ובמיתוג צריכה להביא לכם לקוחות מעולות. ברגע שהצלחתם למצוא את הבידול, והתאמתם אותו לקהל הנשי, אין סיבה שלא תגדלו בהדרגה. דאגו לתפעל את החשבונות האלו כשאתם מייצרים מיתוג אחיד:

  • ✔️ פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ
  • ✔️ אתר, גוגל לעסק שלי, יוטיוב
  • ✔️ טיקטוק
  • ✔️ לינקדאין
  • ✔️אטסי, אמאזון, איביי ודומיהם
  • ✔️ פינטרסט, טלגרם, WeChat, VK ועוד ועוד…

חזרו על המסרים הרבה פעמים

מתי בפעם הראשונה קניתם משהו בפעם הראשונה שראיתם אותו? יש לי חדשות בשבילכם – זה לא קרה. ככל שתצליחו לפמפם את המסרים יותר פעמים, קהל היעד הרלוונטי יראה אותכם בתור אוטוריטה. לפני שאתם ניגשים לפמפם מסרים, קחו בחשבון דבר אחד: כמה זמן, או תקציב, יש לי בשביל לנהל את כל ערוצי השיווק האלה? ובכן, לא כולם יכולים לרוץ על כולם.

רוצים עזרה בפנייה, דרך שיווק דיגיטלי, לנשים? נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מדריכי שיווק נוספים אצלי באתר

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button