חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק בינלאומי

גם אם תנסו ממש חזק אני די בטוח שלא תצליחו להיזכר בתקופה טובה יותר להשקיע בשיווק בינלאומי. נכון, יש לנו ארץ נהדרת אבל היא קטנטונת והעולם שם בחוץ הוא גדול ורחב – אז מדוע בעצם לא לקחת נתח ממנו?

שיווק בינלאומי לא רק נגיש היום עבור בעלי עסקים ישראליים, הוא גם אפשרי בתקציבים לא מאוד גדולים תודות לאפיקי השיווק הדיגיטליים והוא יכול לחשוף את העסק או החברה שלכם למיליוני לקוחות פוטנציאליים חדשים בכל רחבי הגלובוס.
אז אם יש לכם מוצר נפלא ואתם מרגישים שמיציתם את השוק המקומי, זה בדיוק הזמן לשקול ברצינות שיווק בינלאומי ולהתחיל לשחות עם הכרישים.

יחי ההבדל הקטן: מה ההבדל בין שיווק מקומי לבין שיווק בינלאומי?

לפני שאפרט אילו אפיקי שיווק בינלאומי עומדים לרשותנו היום, אני סבור שכדאי להבין קודם כל שיש הבדלים בין שיווק מקומי, ללקוחות ישראלים, לבין שיווק בינלאומי. בין היתר שיווק בינלאומי כרוך:
בהתאמת פלטפורמות השיווק וכל חומרי השיווק לאנגלית ולשפות זרות אחרות – זה תלוי בשוק ובמדינות אליהן עתידים לפנות. אם למשל מעוניינים לפנות לשוק האמריקאי, כדאי לתרגם את החומרים השיווקים והנכסים הדיגיטליים לא רק לאנגלית כי אם גם לספרדית (שפת האם המדוברת ביותר בעולם, אחרי סינית).

השוק הבינלאומי הוא תחרותי הרבה יותר – כאשר עורכים מחקר שוק מקדים לצורך שיווק בינלאומי מגלים מהר מאוד שיש הרבה יותר מתחרים בהשוואה לשוק המקומי הקטן. זה אומר שיש להשקיע יותר אנרגיה, מאמץ, זמן וגם יותר כסף כדי שהשיווק יצליח, כי קשה יותר לבלוט ולייצר יתרון תחרותי, אבל גם הכסף יותר גדול והתמורה.

שיווק בינלאומי צריך להתאים גם לדרישות הרגולטוריות בשווקים הבינלאומיים השונים – לדוגמה, החל משנת 2016 יש במדינות אירופה רגולציית General Data Protection Regulation – EU GDPR, שמכתיבה כיצד משווקים ומפרסמים יעבדו נתונים אישיים של לקוחות אירופאיים וישמרו על פרטיותם, ויש להקפיד על כללים אלו. ואם מוכרים לארצות הברית או לאירופה מזון, קוסמטיקה, תוספי מזון או תרופות יש לעמוד בתקינה האירופאית והאמריקאית.

רגולציה בינלאומית

שיווק בינלאומי כרוך גם בהתארגנות לוגיסטית – אם עתידים למכור מוצרים לחו"ל צריך לחשוב כיצד שולחים את המוצרים לנקודות שונות בעולם, להכיר חברות שילוח בינלאומיות ואריזה, לדעת מחירי משלוחים, לתמחר בהתאם וצריך גם לתת מענה ללקוחות בינלאומיים.

שיווק בינלאומי – כמו בישראל, אבל לא בדיוק

כאמור, שיווק בינלאומי נגיש היום יותר מתמיד לבעלי חברות ועסקים ישראליים תודות לאפיקי השיווק הדיגיטליים הקיימים ברשת. גם בחו"ל פלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם יכולות לסייע במאמצי השיווק, אך יש פלטפורמות נוספות שהן פופולריות יותר במדינות אחרות בחו"ל ומומלץ מאוד להתאים את אפיקי השיווק לשווקים אליהם פונים בחו"ל.

שיווק בינלאומי

פרסום במערכת הפרסום גוגל אדס – מערכת גוגל אדס יעילה מאוד לבעלי עסקים בישראל והיא גם אפקטיבית מאוד לצורך שיווק בינלאומי. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, בגוגל אדס משלמים על פעולות ממשיות שמבצעים הלקוחות (קליקים, רכישות וכו') ולא רק על חשיפה, ניתן להשיק קמפיינים במגוון רחב של תקציבים (גדולים, בינוניים או קטנים) וכדאי מאוד למנף את הפרסום בגוגל אדס גם לצורך שיווק בינלאומי. קראו עוד על שיווק ממומן בגוגל.
קידום אתרים אורגני – כפי שציינתי כולם מחפשים מידע בגוגל, גם ישראלים וגם אזרחי העולם. אך בעוד שיהיה זה קל יותר לקדם אתרים באופן אורגני בגוגל ישראל, זה אתגר לא פשוט לקדם אתרים בינלאומיים בגוגל Com. זה קורה בשל התחרות הגדולה שיש בשוק הזה. אין זה אומר שצריך לוותר על קידום אורגני של אתרים בינלאומיים, פשוט כדאי להשקיע יותר בקידום לוקאלי וגם להתאזר בסבלנות. עוד על קידום אורגני בגוגל
קידום לוקאלי בגוגל חו"ל – לצד מערכת הפרסום של גוגל ולצד קידום אתרים קלאסי יש הזדמנות להשתמש בכלים הלוקאליים שגוגל מציעה לבעלי עסקים. מאחר שרבים ורבות ממשתמשי גוגל בעולם מחפשים עסקים קרובים למקום מגוריהם ולמקום הימצאם כדאי להשתמש למשל ב-Google My Business ולקדם את הנכס הדיגיטלי הבינלאומי שלכם תוך הקפדה על התאמות גיאוגרפיות, בהתאם לשווקים בחו"ל שאליהם פונים.

גוגל מיי ביזנס בינלאומי לדוגמא

פרסום בפייסבוק – פייסבוק היא פלטפורמת פרסום נהדרת לקבלת חשיפה מפולחת היטב ובישראל היא מאוד פופולרית, אך פייסבוק לא תמיד מתאימה לצורך שיווק בינלאומי. כדי שעסקים ישראליים יצליחו בחו"ל הם צריכים להשקיע בבניית מערכת יחסים אישית עם משתמשי פייסבוק בעולם וזה אתגר לא פשוט. לא פשוט אך בהחלט אפשרי. אפשר להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק, אפשר לקדם אורגנית בפייסבוק, להשתמש בקבוצות ואפשר גם לייצר באזז ברשת החברתית.
פרסום בטוויטר – אצלנו בישראל טוויטר לא כל כך תפס, בטח שלא כמו פייסבוק, גוגל, יוטיוב ואינסטרגם. אבל במדינות רבות בחו"ל טוויטר היא זירת התרחשות שוקקת חיים. לכן, אם פונים לשוק הבינלאומי כדאי מאוד לבדוק לעומק את כלי השיווק שמציעה טוויטר כדי לנצל אותם לטובתכם. כמו לגוגל ולפייסבוק, גם לטוויטר יש מערכת פרסום ממומן וכדאי לבדוק את היעילות שלה עבורכם וגם שם ניתן ליצור באזז ולקדם עמודים עסקיים באופן אורגני.
שיווק בלינקדאין – כמו טוויטר כך גם בלינקדאין, בישראל לינקדאין אינה מאוד פופולרית בקרב הציבור הרחב, אבל בעולם ללינקדאין יש מקום של כבוד ומיליוני מנויים. פלטפורמה זו מתאימה מאוד לעסקים שמוכרים לעסקים אחרים (B2B) מאחר שלינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם. יש בלינקדאין קבוצות ממוקדות שניתן לשווק בהן, יש מערכת קידום ממומן בלינקדאין ואפשר לקדם עסקים גם באופן אורגני בלינקדאין.
פרסום ביוטיוב – כאשר מדובר בבניית אסטרטגיית שיווק בינלאומית מומלץ מאוד גם לבחון את יוטיוב. פלטפורמת הסרטים והסרטונים הגדולה והנצפית ביותר בעולם יכולה בהחלט לעזור לבעלי עסקים שפניהם לחו"ל. יש כל מיני מודלים של פרסום ביוטיוב, החל מפתיחת ערוץ יוטיוב עסקי, דרך מערכת פרסום ממומן ביוטיוב ועד שימוש במשפיענים ומובילי דעה בינלאומיים.
לא יודעים מאיפה להתחיל? אנחנו כאן לשירותכם
רוצים לטרוף את העולם ולהצליח בגדול אך לא יודעים מהיכן להתחיל?
אל דאגה בדיוק בשביל זה אני כאן.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק בינלאומי
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

כמומחה שיווק בינלאומי דיגיטלי אשמח לייעץ ולסייע לכם לבנות אסטרטגיית שיווק בינלאומית מנצחת, ואם אין לכם פנאי לשווק את העסק שלכם לחו"ל בעצמכם אתם מוזמנים ליהנות משירותי השיווק הבינלאומי שהחברה שלי מציעה.
אני והצוות שלי בונים לכל עסק וחברה תוכנית שיווק בינלאומית מותאמת אישית, המבוססת על הכרות רבת שנים וניסיון באפיקי השיווק הדיגיטליים בחו"ל, ונשמח לעמוד גם לשירותכם, אז פנו אלינו עוד היום.

מעבר אל דף הבית