תיירות היא תחום שמתפתח ללא הרף, עם דרישה בלתי פוסקת לחופשות ברחבי העולם. אין ספק שבמדינה הקטנה שלנו אנשים אוהבים לטייל בעולם, וכמו חיפושים רבים אחרים – החיפוש אחר חופשה מתחיל אונליין. אנשים תמיד מחפשים אתרים שבהם יוכלו להזמין חופשה בקלות ובמחירים נוחים, ובהחלט יש אתרים רבים כאלו. בגלל זה, שיווק תיירות עשוי להיות מאתגר במיוחד. אבל, אם תעשו את הדברים כמו שצריך – תוכלו להשיק ולשווק אתר תיירות משלכם שיהיה מצליח במיוחד. איך תעשו את זה? כאן אני נכנס לתמונה, עם הטיפים והעקרונות שאתם חייבים להכיר בשיווק אתרי תיירות ונופש.
לפני הכל – הכירו את קהל היעד שלכם
כשאנשים מחפשים חופשה ביעד כזה או אחר, הם יודעים בדרך כלל מה הם רוצים מראש. בתחום התיירות, יש קבוצות שונות של מטיילים שלכל אחת מהן רצונות משלה:
- קהל פרטי
- קהל מוסדי
- קבוצות תיירים
- משפחות
- צעירים ללא משפחות
כשאתם רוצים לשווק שירותי תיירות, חשוב שתחליטו קודם על קהל היעד שלכם. כדי לשווק את השירותים שלכם באופן מוצלח, אתם צריכים לעשות פילוח אוכלוסייה ולפנות לקהלי היעד שלכם בצורה מדויקת. אז, לפני שאתם מתחילים במלאכת השיווק, החליטו למי אתם רוצים לתת שירות ואילו סוגי שירותים אתם מעוניינים ויכולים לספק.
בנו אתר הזמנות איכותי
לאחר שהתמקדתם על קהל היעד שלכם, הגיע הזמן לבנות אתר שפונה אליו. אם אתם סוכנות נסיעות שעוברת אונליין, תצטרכו להקים אתר מאפס. אם יש לכם אתר, מומלץ בחום לעשות לו אופטימיזציה. כאשר בונים אתר הזמנות לטיולים, אתם חייבים לדאוג לפרטים הבאים:
- רישום נוח באתר
- חיפוש פשוט וברור של יעדי טיולים
- הצעת טיסות במועדים שנבחרו על ידי קהל היעד
- הצעה של שירותים נוספים (כמו מלון והשכרת רכב)
- שירות לקוחות פעיל
- ממשק קל לשימוש
- סיפוק של מידע מלא על הטיול ופרטיו
כשאנשים טסים לחו"ל או נוסעים לחופשה בארץ, הם רוצים לעשות את זה בראש שקט. ההמלצה החמה שלי היא להקים אתר מקצועי שמספק שירות נוח וקל לתפעול, לצד סיפוק של מידע מלא למזמינים. שיווק תיירות מתחיל בראש ובראשונה באתר שבנוי בצורה איכותית – מה שמעלה את הדירוג בגוגל. באופן הזה אתם תוכלו לעלות בדירוג בענקית החיפוש ולמשוך אנשים שיכנסו דווקא לאתר שלכם.
הקימו בלוג טיולים
ערך מוסף: משהו שאנשים וגם גוגל מחפשים באתרים מכל הסוגים. נניח שאתם מעוניינים להעניק שירות תיירות שמתמחה ביעדים במזרח הרחוק. מה תוכלו לתת חוץ מכרטיסי טיסה והמלצות למלונות? פרטים על המקומות השונים במזרח. אנשים שאוהבים לטייל אוהבים גם לדעת פרטים על המקומות שאליהם הם הולכים. כדי לשפר את הדירוג של אתר התיירות שלכם בגוגל וגם למשוך אנשים – אני ממליץ בחום להקים בלוג טיולים. נושאי הכתיבה בבלוגים האלו הם אינסופיים: אתם יכולים לתת המלצות על היעדים החמים ביותר, המלצות על פנינים חבויות, לכתוב על אמצעי תעבורה, לתת טיפים כיצד לשמור על בטיחות בזמן נסיעה, איפה כדאי לישון, ועוד ועוד. העשירו את האתר שלכם עם מידע אינפורמטיבי שכתוב טוב, ואתם תראו איך התנועה באתר שלכם גדלה בהתמדה. עוד בנושא שיווק אתרי תיירות
בנו נוכחות ברשתות חברתיות
אסור, ואני מדגיש – אסור לכם לוותר על נוכחות ברשתות חברתיות בכל הנוגע לשיווק תיירות. פייסבוק היא מעצמת מידע, פרסום וחיבור עם אנשים שאתם יכולים לנצל לטובתכם בדרכים רבות. כדי לשווק את האתר שלכם, חשוב שתקימו עמוד עסקי בפייסבוק שיקשר אנשים לאתר שלכם. בעמוד הזה אתם תוכלו להעלות פוסטים אינפורמטיביים וגם שיווקיים בלי לשלם על כך (או לשלם מעט). החשיבות של יצירת נוכחות ברשתות חברתיות נובעת מהקשר הישיר בפלטפורמות האלו. עם עמודים עסקיים, אתם יכולים לשמור על אינטראקציה עם הקוראים שלכם ולפנות אליהם באופן ישיר. כמו כן, אתם יכולים לבשר על מבצעים, הטבות ולספק מידע חשוב באופן קצר וקולע שימשוך אנשים לאתר שלכם. קראו עוד על שיווק ברשתות החברתיות.
הגרילו פרסים והטבות
אם יש משהו שאנשים אוהבים, זה מבצעים והנחות. כדי לתבל קצת את אסטרטגיית השיווק שלכם, הגרילו מדי פעם מבצעים והטבות שווים. כשאתם עושים את זה – היו חכמים והכניסו שיווק גם לפרסים חינמיים. איך? התנו השתתפות במבצע בשיתוף ברשתות חברתיות, בקשו מאנשים להירשם לאתר שלכם כדי להשתתף במבצע, עשו מבצעים מתגלגלים שנמשכים תקופה, ועוד. זאת דרך מעולה לפרסם את עצמכם ולמשוך אנשים להיכנס דווקא לאתר שלכם על פני אתרים אחרים.
נכון, עולם התיירות הוא עולם תחרותי, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להצליח בו. שיווק תיירות צריך להיות ממוקד, ואתם צריכים להתמקד על איכות האתר והעמודים העסקיים שלכם. אם אתם לא בטוחים איך לעשות את זה, אני זמין לשירותכם. כדי לבנות אתר תיירות איכותי ומצליח, אשמח לעמוד לרשותכם, ולגלות לכם את סודות השיווק של עולם התיירות.