fbpx

שיווק פוליטי

שיווק פוליטי | סער ברעם

להגיע להיות אחד מ-120 אנשים בארץ עם היכולת לקבוע מה יקרה מחר זה סיפור מורכב. עליך להפוך להיות אישיות מוכרת לפני כן, לבסס קהל מעריצים מעריך, להגיע לכותרות המון ולשמר פרופילים חברתיים פעילים ובועטים. אז איך עושים את זה?

1: מתמקדים בדרך המסירה, ועד 7 מסרים מרכזיים

הדבר הראשון הוא אסטרטגי. למי אנחנו פונים, מי קהל היעד שלנו? האם מדובר באלה שהתעייפו מלבחור? האם מדובר על אנשים שמזוהים אידיאולוגית עם מפלגה אחרת? בואו ניקח את האוואטר של הלקוחות שלנו. כמו שאמר לי פעם הקופירייטר רוני אפלבוים: "כשאתה פונה להמון, אף אחד לא ייענה. כשאתה פונה לבנאדם אחד, יהיו לך הרבה לקוחות".

אותה דבר תקף בעולם הפוליטי, ובמיוחד. אני מצרף כאן את הניתוח של ד"ר אמיר הלמר, כדי שתראו כמה פעמים נתניהו, במהלך הריאיון עם יונית לוי, מעביר את אותו מסר בדרכים שונות. זהירות: זה מדבק! וזה לוקח שעה מהחיים. אבל, זה סרטון שכולו אומנות, שמראה כמה להגיע מוכן עושה את העבודה.

בנוסף, אספו כל ריאיון שלכם אי פעם, תמונות שעיצבו עבורכם, או כתבה שכתבו עליכם. תמיד צריך להיות לכם חומר שמשרת את המטרה שאליה אתם מתכוונים.

שיווק פוליטי – התמקדו במסרים חיוביים לקהל היעד

אני מאמין, ובעולם שבו אפשר לראות לכלוכים אחד על השני כגון "גנץ. שמאל. חלש" ודברים פשוטים וקלילים כמו "יתנו – יקבלו. לא יתנו – לא יקבלו", זה הצורך במסרים חיוביים. במה אני באמת מאמין? עם מה אני יכול ללכת 100% ולחזק את המסרים שלי? מה אני רוצה לשפר? גלעד אלפר, יועץ למשרד האוצר לשעבר, נתפס לעניין הפירות והירקות. זה בסיסי, זה קל להבנה, וכשבמדינה "טרופית" כמו בריטניה אננס עולה פי 5 יותר מכאן, זה מעלה תהיות ומקדם את האג'נדה שלו.

שיווק פוליטי לדוגמה - גלעד אלפר

במקרה מדובר על אחד מהפוסטים המוכרים יותר של גלעד אלפר, וזה למה אני ממליץ להתמקד במסרים טובים וברורים. לא מדובר פה על להגיד שמישהו גרוע – מדובר על לתת במה לבעיה מוכרת. זה למה המסרים של האופוזיציה בדרך כלל טובים מהקואליציה. הרבה פעמים הם מעלים דברים נכונים על הפרק. כשתערבו מסר חיובי (גם אם הוא מוצג דרך בעיה), הקוראים יבינו מה יכול להיות טוב יותר, הם יגיבו יותר!

תעלו TAKEOFFS על דיונים ציבוריים

מצאתם משהו שח"כ \ שר \ דמות ציבורית אחרת שבעזרתו אתם יכולים לקדם את האג'נדה שלכם? השתמשו בזה! בואו ניקח את כרמל שאמה הכהן, אפילו לא חבר כנסת, אלא ראש עיריית רמת גן. 

שיווק פוליטי לדוגמה - כרמל שאמה הכהן

מהר חברים שלי, שדווקא מוכרים בזכות הפעילות הפוליטית שלהם (תומר שרון ואיתי סלר), ישר כתבו על העניין וביצעו TakeOff. מה אומר טייק אוף? בגדול, לקחת סיפור אחר, ולכתוב חוות דעת אישית. זה נותן "חיים" לפרופיל, משאיר את מי שעשה את הטייק אוף בתודעה, ומחזק את המסרים שסיפרנו עליהם מקודם. מוזמנים לצפות גם בעצמכם ולחוות דעה:

שיווק פוליטי לדוגמה - תומר שרון

מהן הרשתות החברתיות שכדאי לי להיות פעיל בהן?

בגדול, טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם. אם יש תקציב, אז יוטיוב. מה הטעם? 

א. טוויטר היא המדיה הכי 'נוחה' לדיונים פוליטיים. הקצבה של תווים, עם העלאת מדיה מותאמת. הרבה אנשים לוקחים סטטוסים מטוויטר ושמים אותם בפייסבוק ובאינסטגרם. אולי הם עצלנים, אולי הם יעילים. הציוצים בטוויטר קריאים משמעותית מפייסבוק, שבדרך כלל הטקסט בה זעיר.

תוכלו לראות כאן שממש קל להבין מה הוא רצה להעביר בטקסט, גם הייתה יחסית תגובתיות, וגם זה עבד עבורו. אני ממליץ על טוויטר כאחת המדיות הבולטות בעולם הפוליטי. 

ב. אינסטגרם היא המדיה המקובלת בקרב משפיענים. ביססתם קהל יעד שהולך אחריכם בכל מצב? דאגו שהכל מתרכז באינסטגרם. טיפ קטן למקצוענים: אם תעלו את התוכן דרך אינסטגרם, תוכלו להעלות אותו לטוויטר ולפייסבוק, אחרי שביצעתם סנכרון לחשבונות שלכם. חוסך ים זמן והתאמות. מומלץ.

ג. פייסבוק כמובן היא המדיה הכי רצינית מכיוון שרוב הגולשים שם. לקבל היום 3,000 לייקים בטוויטר זה כמעט דמיוני לפוליטיקאי מתחיל. 100 אלף עוקבים באינסטגרם לפוליטיקאי מתחיל זה גם סיפור שדורש שתהיו הרבה זמן בבמה הפוליטית, ובאמת תעלו על כל במה. בפוסטים ויראליים בפייסבוק, גם אם תגידו דברים שערורייתיים, תוכלו לקבל במה ענקית בהשוואה לאחרות.

ד. יוטיוב היא המדיה שדורשת את המחויבות הרבה ביותר. הסרטונים ארוכים ולפעמים מייגעים, ולכן כדאי לשמור על העיקר בהם. אם תוכלו לייצר כמה דקות של תוכן מנצח כל כמה ימים, תהיו על גל רציני של חשיפה ותפוצה. מי שרואה אתכם ביוטיוב יהיה עוקב שרוף שלכם, ויפיץ אתכם לחברים. הנה עוד כמה טיפים למקצוענים על שיווק פוליטי:

צריכים עזרה בקריאייטיב מנצח? רוצים להראות טוב יותר בדיגיטל? לא יודעים מה המסרים שכדאי לכם להגיד? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לדמויות חברתיות, חברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. כדי להגדיל את התפוצה לקהל שלכם, דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים ומדריכים נוספים אצלי באתר:

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
בניית אתרים מקצועיים

רושם ראשוני נמשך לנצח. כשגולש חדש מגיע לאתר שלכם, מה לדעתכם תהיה התגובה הראשונית שלו?זו השאלה היחידה שעליכם לענות עליה, בכנות ככל האפשר, על מנת

בניית אתר רספונסיבי

הסיבה שאתם רוצים אתר רספוניסיבי הוא כי 70% מהגולשים באתרים השונים, עושים זאת דרך מכשירים ניידים. אם אתם צריכים הוכחה לחשיבות בניית אתר רספונסיבי אז

בניית אתר לעסקים קטנים

בניית אתר לעסקים קטנים הפך בשנים האחרונות לכלי שיווק פופולרי מאוד, הודות להבנה של בעלי עסקים קטנים שכל עסק צריך אתר כיוון שמרבית הלקוחות הפוטנציאליים

מעבר לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי!
שלחו לי הודעה זריזה, אני זמין תמיד!
Call Now Button דילוג לתוכן