יוטיוב היא כבר מזמן לא פלטפורמה לבלוגרים ויוטיוברים בלבד. בעלי עסקים מכל קצוות הקשת נעזרים בפלטפורמה ככלי שיווקי רב עוצמה, כדי להעביר מסר ויזואלי חד ועוצמתי על מוצרים ושירותים שונים. במדריך קידום ממומן ביוטיוב שלפניכם תבינו כיצד לקדם מודעות ממומנות ביוטיוב דרך ממשק גוגל, ותקבלו כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם בתהליך, בין אם אתם מתחילים ובין אם זה ממש לא הקמפיין הראשון שלכם.
מוכנים? מתחילים.
לפני הכל – ממה מורכב קמפיין קידום ממומן ביוטיוב?
לפני שמתחילים, יש להקים חשבון מותג חדש ביוטיוב או במקרה שלנו, להסב את החשבון הקיים לחשבון מותג ביוטיוב.
בחלק הראשון, אסביר באמצעות דוגמאות כיצד להפוך את החשבון הרגיל שלכם בקלות לחשבון מותג:
א. נכנסים להגדרות החשבון שלנו ביוטיוב
ב. לאחר מכן בוחרים "הוספת ערוץ או ניהול הערוצים שלך"
ג. יוצרים חשבון מותג חדש ונותנים לו שם. לאחר מכן, לוחצים על "צור"
ד. כעת ניתן לראות שיש שני חשבונות- חשבון רגיל וחשבון מותג
ה. מהמסך המרכזי מגיעים ל"הגדרות מתקדמות"
לאחר מכן, נלך לחשבון השני, ונבקש ממנו לעבור להיות חשבון מותג.
הפעולה אמורה להימשך משהו כמו 10 דקות כדי להעביר את החשבון הקיים לחשבון מותג.
לאחר מכן, נעבור ליצירת הקמפיין בפועל
הקמפיין שניצור שלב אחר שלב, מורכב משלושה אלמנטים מרכזיים:
מטרת הקמפיין: איזה סוג קמפיין זה הולך להיות (המטרה השיווקית) ומהו התקציב שאנו הולכים להקציב עבורו.
אני תמיד נוהג להביא את הדוגמא של קורס האנגלית, כשהמטרה שלי במהלך הקמפיין היא להביא יותר נרשמים לקורס.
קבוצת המודעות: החלק השני שיש לתת עליו את הדעת הוא סט המודעות שלנו. בחלק הזה נגדיר את הטרגוט של המודעה/ות, שיבוא לידי ביטוי במילות מפתח מתאימות, נושאים ומיקומים רלוונטים.
המודעה עצמה: החלק השלישי של קידום ממומן ביוטיוב הוא המודעה עצמה, כלומר הטקסט שילווה את המודעה והסרטון שהאנשים עומדים לצפות בו בתור המודעה הממומנת ביוטיוב.
בסרטון נציג לפני הגולשים את הכאבים, הבעיות והרצונות שלהם ונגרום להם להבין כיצד המוצר/השירות שלנו יסייע להם לחיות טוב יותר.
קיימים שלושה סוגים עיקריים של קידום ממומן ביוטיוב:
מודעות Bumper – מודעות יוטיוב שבדרך כלל יופיעו בתחילת, אמצע או סוף הסרטון. מודעות אלו ימשכו לא יותר מ-15 שניות, כשבדרך כלל, הצופים לא יוכלו לדלג עליהן.
מודעות Discovery – מודעות אלו יופיעו מעל תוצאות החיפוש, או בסרטונים מוצעים לגולשים. יהיה עלינו לשלם עליהם רק לפי קליק, כלומר אם הצופה הקליק על הסרטון כדי לצפות בו.
מודעות In-Stream- מודעות שיכולות להופיע בתחילה, אמצע או סוף הסרטון, ובניגוד למודעות ה-Bumper מאפשרות לצופים לדלג עליהן אחרי מספר שניות.
יהיה עליכם לשלם עליהן רק אם צפו בהן למעלה מ-30 שניות בדרך כלל.
תהליך קידום ממומן ביוטיוב – הגדרות ראשוניות
ניקח לדוגמא הקמת קמפיין קידום ממומן ביוטיוב חדש בערוץ היוטיוב שהקמתי עבור לקוח שלי, אלון לאופמן, שהוא מתשאל פוליגרף ומרצה בינלאומי לשפת גוף.
לפני שנקים את הקמפיין קידום ממומן ביוטיוב, נקבע מטרה מרכזית לפרסום שלנו, למשל: קבלת יותר שיחות, הגדלת כמות המכירות או ההרשמות באתר או הגדלת כמות הביקורים בחנות הפיזית.
נגדיר ליוטיוב היכן נמצאים הלקוחות שלנו, והאם ברצוננו לפרסם בקרבת המיקום הפיזי הנוכחי של העסק.
לאחר מכן, נגיע למנהל הקמפיינים, בו נתבקש לבחור בין מצב "חכם" או מצב "מומחה". אני ממליץ לבחור במצב "מומחה", שיאפשר לכם להחשף לכל הטוב שיש למנהל הקמפיינים להציע.
כמה כלים חשובים לעבודת תשתית טרום-קמפיין:
כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל – נכון להיום, את מונחי החיפוש אותם הגולשים מחפשים בגוגל, הם יחפשו גם ביוטיוב.
למשל, בקמפיין הנוכחי נבדוק כמה אנשים מחפשים בשפה העברית את הביטוי "בדיקת פוליגרף". לאחר שהקלדנו את ביטוי החיפוש הרלוונטי ביותר עבורנו, נקבל מילות מפתח נוספות שאנשים מחפשים. קראו עוד על ניתוח מילות מפתח.
מה עושים עם כל הרשימה הזו? ההמלצה שלי היא להוריד למחשב את כל הרעיונות וכך למעשה לקבל קובץ אקסל שנוכל לשמור אותו היכן שנרצה, כדי להשתמש במילות המפתח הרלוונטיות בקמפיין בגוגל או ביוטיוב.
המרכז לניהול קהלים – הכלי השני שברצוני להכיר לכם לפני שנצלול לעומק הקמפיין, הוא האופציות של "המרכז לניהול קהלים".
ההמלצה האישית שלי היא להפנות את הקמפיין לקהלי רימרקטינג, כלומר קהלים שנחשפו אלינו בעבר. קהלים אלו הם בדרך כלל הממירים ביותר, כיוון שיש סיכוי הטוב שהם יעשו את הפעולה שאנו מצפים מהם.
קידום ממומן ביוטיוב: באילו קהלים אפשר לבחור:
משתמשי יוטיוב – ניתן לחבר את הערוץ לחשבון המודעות, ואז להראות לאנשים שצפו בסרטונים שהעלנו בעבר את המודעות שלנו. באופן כזה, ניתן להגיע ללידים הרבה יותר חמים, שכנראה שמעוניינים במוצרים או בשירותים שלנו. כך למשל, אדם צפה במדריך פייסבוק שפרסמתי, יש סיכוי גבוה יותר שיצפה בסרטון הממומן החדש שפירסמתי.
מבקרים באתר או באפליקציה – גולשים שביקרו באתר או באפליקציה. אם התקנתם את התג מנג'ר, תוכלו להראות את המודעות שלכם לא רק לאנשים שביקרו באתר באופן כללי, אלא לכל מיני אנשים שביקרו ב-URL ספיציפי וכך להניע אותם לבצע כל מיני פעולות שתרצו. למשל, לקוח הגיע לעמוד של פרסום באינסטגרם באתר, ולאחר מכן בעזרת התג מנג'ר יכולתי להראות לו מודעה רלוונטית לקורס פרסום באינסטגרם.
באותו אופן, ניתן לשייך מבקרים שביקרו בדפים אחרים באתר, בתאריכים אחרים וכדומה.
הקמת קמפיין חדש דרך מנהל הקמפיינים של Google ads
שם ותקציב: ניתן לקמפיין שלנו שם, למשל שם המוצר או השירות, ותקציב כללי לפעילות.
מיקומים ומדינות: לאחר מכן, יש להוסיף את המיקומים והמדינות בהן ירוץ הקמפיין, ואת השפות אליהן נכוון את המודעות.
שימו לב שמדובר בשפות הממשק, ובקמפיין קידום ממומן ביוטיוב בישראל מומלץ תמיד לבחור עברית ואנגלית, ולהוסיף שפות נוספות שמדוברות בישראל כמו ערבית ורוסית.
היכן נרצה שתופיע המודעה שלנו: לאחר מכן נתבקש להוסיף גם אפשרויות לצפייה במודעה שלנו: האם הסרטונים יופיעו בערוץ היוטיוב שלנו בלבד, האם כבאנר במהלך צפיה בסרטון, האם הקמפיין ירוץ בערוץ המקור וכן הלאה.
הגדרות כלליות של זמנים: לאחר מכן, נתבקש להגדיר את תאריך ההתחלה, הסיום ואת השעות במהלכן הקמפיין שלנו ירוץ.
כתיבת המודעות: לאחר מכן, נכתוב את המודעה/ות שלנו על פי מילות המפתח המתאימות ביותר. הפורמט הוא זהה לפורמט של גוגל, וגם כאן יש באפשרותנו לרשום כותרת בת 25 תווים, ו-2 שורות של נושא בנות 35 תווים.
באיזה קהל יעד לבחור?
כשיצרתי את סט המודעות החדש עבור אלון, יכולתי לבחור בין מספר אפשרויות לפילוח קהל היעד:
אנשים המחפשים מילות מפתח מסוימות ביוטיוב או בגוגל, שהגולשים שלנו בדרך כלל מחפשים. למשל, גולשים שמחפשים בדיקת פוליגרף, הרבה פעמים גם יחפשו גם "בדיקה במכונת אמת" או "חוקר פרטי" למשל.
אנשים שצופים בסרטונים של המתחרים, ואנשים המוכרים שירותים דומים לשירותים שלכם/של הלקוח עבורו אתם מפרסמים את המודעות.
אנשים שגוגל קיטלג אותם כמשוייכים לנושא מסוים, על סמך המידע שהוא אסף עליהם.
לאחר שנבחר את קהלי היעד המתאימים, נתחיל להריץ את הקמפיין שלנו המורכב מסט המודעות שיצרנו. והנה בונוס מדהים ממני לצפיה וניתוח בנתוני הקמפיין.
איך נדע האם הקמפיין קידום ממומן ביוטיוב שלנו הצליח?
כאשר אנו רוצים לבחון את הצלחת קמפיין קידום ממומן ביוטיוב שלנו, נבדוק אילו קהלים או מודעות עבדו עבורנו טוב יותר ואילו פחות, באמצעות מספר פרמטרים:
עלות לקליק – איזו מודעה יצרה לנו את העלות הזולה ביותר לקליק?
עלות להמרה – איזו מודעה או קהל יצר עבורנו את העלות הזולה ביותר להמרה? (נוכל לקבל עוד מידע על ידי הקלקה כאן)
אחוזי צפייה – איזה מודעה או סרטון יצרו עבורנו את משך הצפייה הארוך ביותר בסרטון?
מנהלי גוגל פישטו עבורנו את התהליך, והם מאפשרים לנו לצפות במהירות בתוצאות הקמפיין על ידי בחירת המודעה הרלוונטית.
לאחר שהקלקנו, יוצגו לנו כל נתוני הקמפיין בצורה שקופה וברורה – עלות לקליק, כמות הצפיות, משך הצפייה בסרטון וכן הלאה.
רוצים שאסייע לכם לבנות קמפיין קידום ממומן ביוטיוב שיעבוד עבורכם? אל תחכו למחר. התחילו כבר היום בתהליך יצירת קמפיין איכותי ביוטיוב, שיעניק לעסק שלכם חשיפה מוגברת. צרו קשר כעת.