שיווק לעסקים קטנים

שיווק מהווה אחת מאבני הפינה החשובות ביותר להצלחה של עסקים – גדולים וקטנים כאחד. אבל, לא כל העסקים נוצרו שווים בכל הנוגע לשיווק, ולכל עסק צריך לבצע שיווק מותאם.
כדי שתדעו כיצד לנתב עסק קטן למסלול של הצלחה, הכנתי לכם כמה טיפים חיוניים לשיווק עסקים קטנים באינטרנט. שיווק מוצלח יכול לשנות לחלוטין את ממדי המכירות של העסק שלכם, וחשוב לי שתדעו מה הדרך הנכונה לשווק עסק קטן כדי שינחל הצלחה גדולה.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

לפני הכל, מה זה שיווק בעולם המודרני?

אם הייתם שואלים "מה זה שיווק?" לפני כעשרים שנה, היו אומרים לכם ששיווק משמעו פרסום בעיתונים, שלטי חוצות, מקומונים, ופלטפורמות דומות נוספות. אל תטעו, דרכי השיווק הללו הן חשובות, אך חשוב לא פחות הוא נושא הקידום הדיגיטלי.
בעולם שבו מיליארדי אנשים נושאים טלפונים חכמים בכיס שלהם, חשוב לחשוף את העסק שלכם גם בפורמטים דיגיטליים.
אנשים רבים כיום מבצעים שלל פעולות עם המכשירים החכמים שלהם, וקניות אונליין היא אחת הפעולות הפופולריות ביותר.
לכן, שיווק בעולם המודרני משמעו חשיפה של העסק שלכם בפלטפורמות דיגיטליות – החל משליחת ניוזלטרים במיילים ועד לפרסום תכנים באתר שלכם, כדי להישאר בתמונה, עליכם לקחת צעד לתוך העולם הווירטואלי.

איך צריך לשווק עסק קטן?

כמו שאמרתי בהתחלה, עסקים קטנים מתמודדים עם לא מעט אתגרים בכל הנוגע לשיווק. האתגר הגדול ביותר הוא אתגר התקציב; בעוד שעסקים גדולים מקצים תקציבים גדולים לשיווק ופרסום, עסקים גדולים אינם יכולים לעשות. איך בכל זאת תוכלו לקדם עסק קטן? הטיפים הבאים יעזרו לכם במשימה הזאת:

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

1- השקיעו בקידום אורגני

קידום אורגני הוא קידום לא ממומן; כאשר אתם מעלים אתר לגוגל ומנועי חיפוש אחרים, חשוב שתהיה לכם נוכחות כדי שאנשים יקליקו דווקא על האתר שלכם.
כיצד משיגים את הנוכחות הזו? מגיעים לעמוד הראשון ברשימת החיפושים! ניתן להגיע לעמוד הזה באמצעות תשלום על מודעות (קידום ממומן) או קידום אורגני (לא ממומן). קידום אורגני הוא מונח שכולל תחתיו את כל הפעולות שצריך לעשות כדי שהאתר שלכם יקבל דירוג גבוה, בלי תשלום על מודעות.
כדי להגיע לזה, אתם תצטרכו להעלות תכנים איכותיים באופן קבוע, לוודא שהאתר שלכם נראה טוב, ליצור אתר שנטען מהר, לוודא שהגלישה באתר נוחה, ולבצע פעולות נוספות שענקית החיפוש גוגל קבעה. בכל הנוגע לתכנים, ייתכן שתצטרכו לשלם לגורם חיצוני שיכין לכם תכנים איכותיים, אך המחיר הזה נמוך משמעותית לעומת קידום ממומן.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

2- העניקו ללקוחות ערך מוסף עם המוצרים והשירותים שלכם

אני מרגיש שאני סוג של תקליט שבור שחוזר על עצמו בעניין הזה,
אבל כדי שהעסק שלכם יצליח, אתם צריכים להבהיר לקהל היעד שלכם למה כדאי לבחור בכם.
אם למשל חברה לתכנון ובניית רהיטים, אתם מתחרים בלא מעט עסקים דומים אחרים. כדי לבלוט בשטח, אתם צריכים לגרום לאנשים לבחור דווקא בכם. תוכלו להדגיש, למשל, את האיכות הגבוהה של הרהיטים שלכם, את שנות האחריות הרבות שאתם מעניקים, חשיבה יצירתית והתאמה לצרכי הלקוחות ויתרונות נוספים.

עוד לפני שאתם מקימים אתר, חשבו מה מייחד אתכם מעסקים דומים. כך תוכלו בעצם ליצור לעצמכם ייחוד וערך מוסף שניתן יהיה לשווק עם תועלת גבוהה במיוחד.

דוגמא לטיפים באתר

טיפ קטן וחשוב ממני: עסק קטן בדרך כלל מתאפיין בכמות קטנה של לקוחות. לכן, פעמים רבות במקום לנסות להשיג עוד ועוד לקוחות חדשים, כדאי לנסות ולהעלות את הערך של לקוח חזק מסוים.
למשל, אם אתם עסק שבונה אתרים ללקוחות, אתם יכולים להציע להם (במידה ואתם אכן יודעים את העבודה) גם עיצוב מלא לאתר או כתיבת תוכן.
באופן כזה, תוכלו לספק ללקוחות שלכם שירות איכותי יותר, משום שבעל העסק לרוב מעוניין בשירותים המשלימים הללו.

3- רשמו את העסק שלכם ב"גוגל מיי ביזנס"

דרך יעילה וחכמה במיוחד לקדם עסקים קטנים היא לרשום אותם ל"גוגל מיי ביזנס". הפלטפורמה המיוחדת הזאת מאפשרת לבעלי עסקים לנהל כרטיס עסק שכולל את שם העסק, שעות הפתיחה, מיקום, לינק לאתר העסק, ומידע נוסף. בכל פעם שמישהו יקליד שאילתה שקשורה לעסק שלכם – הופ! כרטיס העסק שלכם יעלה בתוצאות החיפוש.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק לעסקים קטנים
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

מה צריך כדי לפתוח כרטיס בגוגל מיי ביזנס?

חשבון בגוגל וזה הכל. כשתעשו את הפעולה הפשוטה של פתיחת כרטיס עסק, אתם בעצם תשווקו את העסק שלכם בלי מאמץ. בעולם שבו אנשים מחפשים עסקים שמדברים ישר ולעניין, מדובר בפתרון יעיל לעסקים קטנים. כדי להזניק את העסק שלכם אפילו יותר, תוכלו להכניס לכרטיס העסק שלכם גם תמונות מבית העסק שיציגו בצורה חזותית את מה שאתם מציעים.
קראו עוד על גוגל מיי ביזנס.

גוגל מיי ביזנס | סער ברעם

4- נצלו את כוחן של הרשתות החברתיות

שיווק לעסקים קטנים בשיטה יעילה נוספת הוא שיווק ברשתות חברתיות. אתם יכולים להקים דף עסקי בפייסבוק בלי לשלם על כך, ולנהל עמוד עסקי מצליח. העלאה של תכנים מעניינים, תמונות מושכות, פוסטים משעשעים, ופעולות נוספות יעלו את הדירוג שלכם בגוגל. כן, כן, בגוגל.

חוץ מזה, בפייסבוק יש לכם כלים מעולים לניתוח החשיפה של העמוד שלכם ולפילוח של קהל היעד שלכם. בפייסבוק תוכלו לגלות פרטים רבים על האנשים שנכנסים לעמוד שלכם, ולמקד את העסק שלכם בהתאם – ללא עלות.

5- ניהול קהילה משלכם בפייסבוק

גם לי, סער ברעם, יש קהילה משלי בפייסבוק, ואני תמיד ממליץ לעסקים לנהל קהילה משלהם.
עסק שמעוניין להגיע לקהל עוקבים ומתעניינים גדול, יכול להקים קהילה סביב אג'נדה מסוימת.

למשל: אם אתם מנהלים עסק בתחום הדיאטות, תוכלו לשתף את החברים בקבוצה שלכם על יתרונות וחסרונות של דיאטות מסוימות, ההתאמה שלהן לאורח החיים של מי שבוחר בהן ועוד.
שומרי המשקל הבינו את הקונספט כבר לפני עידן האינטרנט- רק אנשים שמגיעים למפגשים השונים מצליחים להחזיק מעמד בדיאטה בעקבות התמיכה השוטפת שהם מקבלים מחברי הקבוצה, ובזכות הפלטפורמה בה הם יכולים לשתף גם הצלחות קטנות.
כך כל עסק קטן, שמעוניין בשיווק לעסקים קטנים ולהגדיל את החשיפה לה הוא זוכה מקהל היעד הרלוונטי, יכול לבחור לנהל קהילה כדי להשיג את מטרותיו.

דוגמא לעמוד של עסק קטן בפייסבוק

שיווק לעסקים קטנים לסיכום:

קידום ושיווק עסקים קטנים הוא אמנם מאתגר, אך לא בלתי אפשרי. עם הכלים הנכונים תוכלו להזניק את העסק שלכם לגבהים חדשים ויעדים נפלאים.
אם אתם לא יודעים היכן להתחיל או שאתם רוצים לבצע קידום עסק קטן בצורה הטובה ביותר, אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מידע ושירות מותאם אישית לעסק שלכם.

מדריכי שיווק נוספים שיעשו לכם סדר