חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק ביוטיוב

בשנים האחרונות, עם פרוץ היוטיוב לחיינו, הוידאו הפך לאחד הכלים הפופולריים ביותר לצריכת תוכן. חיפושים רבים במנוע החיפוש גוגל מובילים אותנו לא רק לתוצאות החיפוש הרגילות בדמות האתר או דף הנחיתה, אלא גם לתוצאות חיפוש מבוססות וידאו: מדריכים, סרטוני הדרכה פשוטים בסגנון Do it yourself המסבירים כיצד לבצע פעולות שונות באמצעות שלבים הדרגתיים ובשילוב החומרים הנדרשים, חוות דעת על מוצרים ושירות, אירועים שונים ועוד.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

בכתבה הנוכחית נלמד איך עושים שיווק ביוטיוב נכון, איף לקחת את הסרטונים הקיימים בערוץ שלכם ביוטיוב צעד אחד קדימה, ולקדם אותם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, בלי להשקיע שקל.
[במאמר מוסגר אספר לכם שהסרטונים שלי מופיעים במקומות הראשונים ביוטיוב תחת ביטויים מחופשים מאוד כמו מדריך פייסבוק, קידום פייסבוק ועוד. אז נכון, הם לא מגיעים ל-1000 צפיות, אבל הם עדיין שם, גאים ונאמנים במקומות הראשונים 🙂]
אז איך עושים זאת נכון? עקבו אחר הטיפים הבאים, זה לא מסובך בכלל.

לפני הכל – סרטון איכותי

אז איך מצלמים סרטון מנצח? שאלת השאלות. אם הוידאו שלכם לא יהיה מעניין, איכותי ברמת הצילום שלו ונראה טוב, לא תעזור שום אסטרטגיית קידום ושיווק באמצעות מילות מפתח מתאימות וכל מה שאני ממליץ לבצע בהמשך.
סרטון לא מוצלח סביר להניח שידשדש בתחתית רשימת הסרטונים, ולא יצליח להתרומם כל כך, גם אחרי מאמצי קידום רבים.
כדי לייצר וידאו איכותי, שיספק ערך מוסף לגולשים, חשבו מהו המידע והערך אותו מחפש קהל היעד שלכם ומה יסייע לו לפתור את הבעיה הספציפית בה הוא נתקל (למשל: אם יצרתם סרטון טיפים על איך לשתות יותר מים במהלך היום, נסו לחשוב על דרכים יצירתיות להציג את המידע שידבר אל ליבם של הגולשים).
רוצים להרחיב את הידע שלכם בנושא? הנה סרטון מעלף מתוך הקורס הדיגיטלי.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

המטרה העיקרית – להגביר את מעורבות הגולשים בסרטון

המטרה הראשונה של שיווק ביוטיוב בכלל, וביצירת סרטון וידאו חדש בפרט היא להשאיר את הצופים זמן רב ככל האפשר בסרטון שלכם. מדובר בפקטור משמעותי שישפיע בסופו של דבר לא רק על הצלחת העסק שלכם, אלא גם על דירוג הסרטון שלכם בגוגל ויוטיוב.
כמות גדולה של צופים שנותרת נאמנה לצפייה בסרטון מתחילתו ועד סופו, תעיד יותר מכל על איכות הסרטון.
כדי ליצור סרטון איכותי אינכם חייבים להיעזר במצלמות ומיקרופונים יקרי ערך. גם ציוד בסיסי שנמצא בחנות הצילום הקרובה לביתכם יעשה את העבודה, בתנאי שהתוכן שאתם מפיצים יהיה איכותי.

שיווק ביוטיוב באמצעות טיוב הכותרת ותיאור הסרטון

כותרת הסרטון – בדיוק כמו שמחפשים בגוגל אחר הביטוי "סער ברעם", ולאחר שמגיעים לתוצאה הרלוונטית מבינים בדיוק מה אני מציע,
כך גם יש לכתוב ולערוך את כותרת ותיאור הסרטון עבור יוטיוב. יש לכתוב בדיוק את אותם 160 תווים כמו בכותרת האתר שלכם גוגל.
כתבו כותרת לסרטון המייצגת את ביטוי המפתח המחופש ביותר. כותרת טובה, הפותחת במילת המפתח, תסייע לסרטון שלכם להיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
תיאור הסרטון – על ידי כתיבה נכונה של תיאור הסרטון, תוכלו לסייע לגולשים להבין מה הם עתידים למצוא בו.
צרו תיאור מפורט על העשייה שלכם, ושלבו בתוכו את מילת המפתח פעמים רבות. בנוסף, קשרו ללינקים שנמצאים באתר שלכם המכילים גם הם את מילות המפתח הרלוונטיות.
בצורה כזו, תוכלו לגייס אליכם גולשים המעוניינים בשירותים או במוצרים שלכם, וגם תדורגו על ידי יוטיוב כבולטים בתחומכם.

קידום סרטונים ביוטיוב | סער ברעם

שיווק ביוטיוב שמעניק ערך לגולש

כלל חשוב שכדאי לדעת על שיווק ביוטיוב: סרטונים ביוטיוב שונים מעט מסרטונים בפייסבוק, בפרט בגלל העובדה שהם ארוכים יותר.
כדי לא לשעמם את העוקבים, חשוב שהסרטון שתצרו יהיה עם הרבה ערך, כלומר סרטון ממוקד בתחום או בנושא המרכזי שמעניין את הגולש.
אם לדוגמא, אתם יוצרים סרטון על קידום ביוטיוב, חשוב שהסרטון יהיה ממוקד ומדבר רק על איך לקדם סרטונים ביוטיוב, בלי אפסיילים או בלבולי מוח באמצע הסרטון.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

השקיעו בפורמט מעניין

אתם יכולים להיווכח בעקרון הזה בסרטונים שאני עצמי יוצר עבור הערוץ שלי, ובעבודה נכונה של מפרסמים נוספים שמיישמים אותו הלכה למעשה.
צרו סרטון שמבהיר לגולשים כבר בשניות הראשונות מדוע כדאי להם לצפות, ומה התועלת שהם עומדים לקבל. ככל שהסרטון יהיה אטרקטיבי יותר, כך הם יצפו בסרטונים נוספים שמציע הערוץ שלכם.
מפרסמים מנוסים ביוטיוב יכולים להעיד, שעניין הפורמט יכול לשנות את החשיפה והמעורבות בערוץ היוטיוב באופן משמעותי מאוד, כיוון שהוא עשוי להביא הרבה יותר מנויים מכל טכניקת קידום אחרת.
עוד כמה טיפים ממני: אל תדברו בשפה גבוהה מדי, והשתדלו להסביר כל תחום שהגולש הממוצע לא מתמצא בו.
ככל שהסרטון יהיה יותר בגובה העיניים של הקהל, כך הוא יצליח יותר.

וידאו קצר או ארוך?

מחקרים רבים מראים כי וידאו ארוך בדרך כלל מדורג גבוה יותר במנועי החיפוש.
הרציונל מאחורי תפיסה זו, הוא שוידאו ארוך יותר יהיה עשיר יותר בתוכן, וממילא יעביר את המסר בצורה איכותית יותר. מניסיוני, לא תמיד זה נכון, ולכן אני ממליץ לעשות שילוב ולגוון בין סוגי הסרטונים שאתם מעלים לערוץ שלכם.

השתמשו במילות המפתח המתאימות

כאשר אתם עורכים את תסריט הוידאו של הסרטון, הקפידו לעשות שימוש במילות המפתח החזקות שלכם. יוטיוב תדע לתמלל אותן ולדרג את הסרטון בהתאם.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק ביוטיוב
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

השתמשו בכתוביות בגוף הסרטון

כתוביות הינן כלי רב עוצמה לא רק לשיפור חווית המשתמש במהלך הסרטון, אלא גם להשגת תוצאות טובות יותר בדירוג הוידאו.
כתוביות יאפשרו לכל אדם בכל סיטואציה לצרוך את תוכן הוידאו שלכם, ומדובר בערך שלא יסולא בפז. זה יכול להיות אדם חירש, או לחילופין אדם הנוסע בתחבורה הציבורית ומתקשה לשמוע היטב.

שיווק ביוטיוב לדוגמא | סער ברעם

עודדו שיתופים ולייקים

בשעה טובה הסרטון שלכם עלה לאוויר. מה עכשיו? אחד הפקטורים שישפיעו לטובה על דירוג מנועי החיפוש, הוא כמות השיתופים והלייקים להם זוכה הסרטון. עודדו את העוקבים והגולשים שלכם לשתף את הסרטון ברשתות החברתיות, באמצעות טכניקה של פניה אל הרגש שלהם או הצעת תגמול מסוים.
בנוסף, עודדו הרשמה לערוץ שלכם הן בדיבור והן באמצעים ויזואליים שונים. חשוב מאוד לבצע זאת כיוון שאחד הפקטורים המשמעותיים ביותר לדירוג סרטון הוידאו, הוא כמות הנרשמים שבאה בעקבותיו. כאשר תהיה כמות יפה של גולשים רשומים לערוץ שלכם לאחר הצפיה בסרטון, כך הסרטון יחשב ליותר טוב בעיני מנועי החיפוש.

הרשמה לערוץ היוטיוב

זקוקים לעזרה בקידום הסרטונים שלכם? מעוניינים בטיפים נוספים של שיווק ביוטיוב? אני כאן לשירותכם.

מדריכי יוטיוב נוספים אצלי באתר