fbpx

שיווק חברתי

שיווק חברתי | סער ברעם

מקומן של הרשתות החברתיות ברחבי האינטרנט התרחב בשנים האחרונות, ויותר עסקים וארגונים מבינים כי הדרך ליצירת קשר אישי וישיר עם הלקוחות, קשר יומיומי ואקטיבי, הוא באמצעות הרשתות החברתיות.
שיווק חברתי מתמקד בחיבור בין המותג לצרכן באופן בלתי אמצעי, דרך הסיפור הנכון, בזמן הנכון, לקהל הנכון.
איך עושים את זה בדרך הטובה ביותר? לפניכם מספר טיפים וכלים שאספנו עבורכם.

1- פילוח הקהל הנכון

אחד הכלים המרכזיים להצלחה בשיווק העסק או המוצר שלכם ברשתות החברתיות הוא פילוח נכון ומדויק.
ככל שתדייקו בפילוח, ותבצעו פילוח חכם וממוקד, כך תשיגו תוצאות טובות יותר, באמצעות העברת המסרים שמדברים לקהל היעד.
איך עושים את זה? עליכם לשאול את עצמכם מי הוא קהל היעד של המוצר, מה מאפיין אותו?
האם מדובר בטווח גילאים מסוים, במין מסוים? האם יש השפעה למצב הסוציו אקונומי של קהל היעד מבחינת חיבור למוצר שלכם?
מה קהל היעד שלכם אוהב? מה הוא מחפש ברשת? ככל שתצליחו לענות על שאלות אלו ונוספות בצורה מעמיקה ומקצועית, כך תצליחו להגיע לקהל היעד שלכם בפילוח הנכון ביותר.

2- שיח פתוח עם הלקוחות שלכם

שיווק חברתי חכם מתייחס ללקוח כעומד במרכז, והתקשורת עימו חשובה ויעילה מאוד.
על מנת להצליח לייצר שיווק חברתי נכון, ומכיוון ששיווק חברתי מונע בעיקר מצד הלקוח, עליכם לייצר שיח ישיר עם הלקוחות שלכם, לשמוע מה הם רוצים, ולשמור על תקשורת ישירה.
איך עושים את זה? זה יכול להיות באמצעות פוסטים אורגניים בעמודים העסקיים, לייבים בהם אתם עולים לשאלה שהיא "סופר בוערת", שאלות בקבוצות השונות, רק שימו לב שהשאלות לא סובבות סביב פרסום מסוים, אלא באמת נעזרות בפלטפורמה של הקבוצה על מנת לשאול ולהגיע ללקוחות שלכם.

דוגמא לשיווק חברתי

3- מדידה ומעקב

המדידה והמעקב חיוניים מאוד להצלחת השיווק של העסק / המוצר שלכם. מדידה כוללת הגדרה מדויקת של מה נרצה למדוד (למשל, כמות פניות של מתעניינים שמגיעים מהמודעה שלנו לדף הנחיתה),
לאחר מכן מתבצע איסוף נתונים של ביצועים בפלטפורמה החברתית, ואופטימיזציה לאורך זמן, שמשפרת את המדדים ומצליחה להגיע לקהל היעד באופן המיטבי ביותר.
דבר חשוב נוסף הוא לבצע בחינה מתמדת של השיווק החברתי שלכם וכל הדרכים בהם בחרתם לפעול. עיקרו של השיווק הוא להיות ער, נוכח, בודק, משתנה, משתפר.

4- דעו את המתחרים שלכם

אחד העקרונות החשובים בשיווק בכלל ובשיווק חברתי בפרט הוא להעמיק בהכרת וידיעת המתחרים של העסק או המוצר שאתם מבקשים לשווק.
אחרת, אתם בעיקר עפים בחלל, ולא ממש מחוברים לסביבה ויודעים מה הלקוחות שלכם, או הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, רואים כשהם פותחים את הרשת החברתית שלהם.
מה המסרים שמפיצים המתחרים שלכם? כיצד הם מפיצים אותם? מה הפילוח של המתחרים שלכם? חשוב מאוד להכיר ולדעת מה המסרים והדרכים בהם המתחרים מגיעים לקהל היעד,
ופה ישנו דגש חשוב נוסף: מתחרים הם לא אלו שמוכרים מוצר דומה או זהה לשלכם. מתחרים הם אלו אשר פונים לאותו קהל יעד כשלכם! התחרות היא לא על המוצר אלא על קהל היעד.
טיפ קטן ממני: חלק אינטרגלי בשיווק בפייסבוק למשל, הוא להתבונן על הקמפיינים של המתחרים שלכם.
כדי לבצע זאת, הקלידו את שם הדף העסקי של המתחרים בשורת החיפוש, ובדקו את המודעות שלהם ב"שקיפות הדף", למשל קמפיינים של חברת ישראכרט:

מאמרים ומדריכים לדוגמא

כך תוכלו להבין מהי ההבטחה שמומלץ להציע ללקוחות, איזה סוג של תוכן מדבר אליהם ואיך רצוי לעשות זאת.
תתפלאו לגלות שלעיתים המתחרים מלמדים אותנו, הרבה יותר טוב מעוד איזה מנטור שיווקי או מומחה, איך לנהל את השיווק של העסק. תמיד עדיף ללמוד מניסיון של אחרים, לא?

5- מיצוב המוצר

הביטוי מיצוב הוא שילוב של שתי המילים מיקום ומצב, וזהו אחד הכלים החשובים להצלחה בשיווק חברתי.
המטרה של המיצוב היא ליצור הגדרה לזהות של המותג, ולמקום אותו בשוק, בעיקר ביחס למתחרים.
מה זה אומר? המיצוב קובע כיצד קהל היעד יתפוס את המוצר הספציפי שלכם, ביחס לתחרות הכללית.
לכן חשוב להבין מה הלקוח חושב על המוצר שלכם, מה היתרונות של המוצר שלכם לעומת המתחרים, וכיצד אתם יכולים להקל על הלקוח לבחור במוצר שלכם.
תוכלו לעשות זאת באמצעות הדגשת התועלות של המוצר בקצרה, בענייניות. אנו חיים בעידן מהיר היום, והלקוחות שלכם פחות מתעמקים ב"מגילות" ארוכות והסברים.
עליכם להנגיש להם, להקל עליהם לקבל את מיצוב המוצר מול העיניים, כמה שיותר ברור, בהיר וקל.

פרסומת חברתית

6- היכן נמצא הקהל שלכם?

חשוב להבין שהאחריות על חשיפת המוצרים שלכם והמסרים השיווקיים בידכם במאה אחוז.
הקהל שלכם לא יתאמץ להיחשף למסרים שאתם מפיצים, אלא אתם אלו שאמורים לבצע מקסימום פעולות על מנת "להגיע" לקהל שלכם.
פנו אל הקהל שלכם בפלטפורמות בהן הוא מבקר לעיתים קרובות, ושתפו תוכן בעל ערך הרלוונטי עבורו:

  • לקהל יעד עסקי – מומלץ לפנות בלינקדאין או בפייסבוק
  • לקהל נשי וצעיר – העזרו באינסטגרם
  • עסק בינלאומי – לכו על טוויטר, באמצעותו תוכלו לצייץ לעולם (רצוי באנגלית) וכך לאפשר לעסק שלכם את מירב החשיפה.
  • מעצבי תכשיטים או מוכרי מוצרי עשו זאת בעצמכם – לכו על פינטרסט או אינסטגרם שהן רשתות ויזואליות פופולריות
  • מדריכים, יועצים ומנטורים – אל תעשו צעד בלי לפתוח ערוץ יוטיוב משלכם.

מרגישים שאתם זקוקים לעזרה נוספת?

חברתנו מתמחה בשיווק דיגיטלי, ובבניית אסטרטגיה ייחודית למותג שלכם ברשתות החברתיות.
יחד נבחר את הרשת החברתית המתאימה עבור העסק שלכם, או נשלב מספר גישות ושיטות עבודה תוך ניצול מקסמילי של המדיה.

אם אתם חשים שמה שכתבנו פה מדבר אליכם, אבל אין לכם מושג איך ליישם, או שאתם מבקשים לבצע תהליך מקצועי ויעיל יותר,
אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. נשמח לעמוד לשירותכם.

מדריכים ומאמרים נוספים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם:

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button