שמעתי הרבה פעמים את המילה "מותג" במקום "עסק בתחום האופנה" לאחרונה. לפני מותג, קודם כל תפתחו עסק רווחי, ולאחר מכן, כשתהפכו אותו לחווית קנייה של פעם בחיים, אז הוא יהפוך למותג רציני. זוהי הדרך לעשות את זה.
תופיעו איפה שאתם יכולים להופיע
רק התחלתם? זה הסעיף למי שרק אמר לעצמו 'בוא נפתח עסק, נייבא סחורה \ נייצר סחורה, ונמכור אותה בקניונים \ פופ אפים \ כל דבר אחר. קחו כל הזדמנות בה אנשים מציעים לכם להופיע בה. גילוי נאות, פעם היה לי ליין של חולצות, וכשהציעו לי להופיע בכל מיני קניונים, גם קטנים, הגעתי כשעשיתי את הדברים הבאים:
- דאגתי לנצל את כל השטח שעמד לרשותי.
- התלבשתי עם ליין הבגדים.
- דאגתי שיזהו אותו באמצעות קונטרסט של ביגוד, ושיתפוס לאנשים את העין.
- פניתי פרונטלית לאנשים כדי לספר לכם על המיזם שמאחורי הביגוד.
- התייאשתי מהר. את זה כמובן, אני לא מציע לכם לעשות.
נצלו הזדמנויות ונסו לשכנע אנשים למכור את הסחורה שלכם
אחדים קוראים לזה 'שיווק רשתי' או 'שיווק שותפים פרונטלי', ושניהם יכולים להיות מונחים נכונים. כשהשתתפתי בהכשרת סוכני שיווק רשתי, ביקשו ממני להציג דוגמאות ולעשות את הדברים הבאים:
- לעזור למשתתפים להגדיל את התפוצה ולהפוך בעצמם לאנשים מעניינים.
- להציג להם איך למכור את הסחורה, אם מישהו ניגש ומדבר איתם על איך העור שלהם נראה, לדוגמה.
- לדאוג לפמפם תוכן כל הזמן, להיות פעיל בקבוצות ולהגדיל את האנשים שמרגישים שהם מכירים אותך.
אלה הדברים שגם יקדמו אתכם בהמשך. אם תוכלו להקים כמה פופ אפים, כמה מקומות בו-זמנית, דאגו שיהיה מישהו שיודע למכור ומציג את הסחורה טוב לפחות כמוכם, במידת האפשר.
הקימו מועדון לקוחות
כל לקוח שמגיע – לוקחים ממנו שם, טלפון ומייל למעקב עתידי. אלה האנשים שהכי רוצים לקנות מכם את הפריטים שלכם. מה הקאץ'? אולי בשבילם יש, כי הם הולכים לקבל מכם מסרים, אבל בשבילכם: מינימום עלות מקסימום תועלת, תלוי כמובן במסר ובגודל רשימת התפוצה. מי שהיה לקוח שלכם, במיוחד בתחום האופנה, ירצה לשמוע מכם. דאגו לעדכן אותו! מתי שעות הפעילות, מתי יש אירועים מיוחדים, סיילים, פרויקטים מעניינים, שיתופי פעולה. ככל שתשתפו יותר תגדלו בעצמכם, וגם תהיה לכם הוכחה חברתית. הלקוחות שלכם רוצים להיות חלק פעיל בהצלחה שלכם, במיוחד אם הם ראו אתכם קטנים.
בנו אתר איקומרס והתקינו מעקב
האיקומרס גדל בשנים האחרונות וכל אדם היום יכול לפתוח אתר ולהגיד: "הנה, יש לי אתר!" או "הנה, יש לי מותג!", אבל מעטים יודעים לעשות את החשבון האם הפרויקט הזה משתלם. הייתה לי לקוחה בתחום האיקומרס, משהו בסגנון מתנות, שפרסמה ופמפמה והיה לה באמת הרבה עבודה. הצלחנו לייצר לה עבודה בשווי 40,000 ש"ח בחודש בתקציב יחסית נמוך (4000 ש"ח). לא רע נכון? החזר השקעה של 10:1. למרות שבנינו עבורה מעקב, היא רצתה הודעות, ועל זה אין לנו מעקב. מהר יחסית גילינו שהיא מטפלת במאות הודעות ביום. הסיפור איתה נגמר די מהר, כי זה לא היה רווחי. בנו אתר איקומרס, התקינו מעקב המרות, ותעשו רק דברים רווחיים לעסק, בטווח הקרוב או הרחוק. קראו עוד
פרסמו ברשתות חברתיות
יש לכם מוצר בולט, שונה, מיוחד? פרסמו ברשתות החברתיות. יש טרנד חדש שעלי אקספרס ו-Wish עושים לאחרונה, וזה לפרסם כל מיני אביזרי מין. עכשיו, אם אתם חדים, אתם קולטים את זה ועושים סקרינשוט לחברים. בצורה הזו, הם ייצרו פרסומת זכירה, וגרמו לכם לשתף אותה עם חברים. גם בעלי וגם ב-Wish יש מיליון דברים שאפשר לקנות, להוציא אביזרי מין. דוגמה מוזרה, אבל ככה הופכים שם לזכיר. בחנות האופנה שלכם, דאגו ללכת על ליין מיוחד, מבודל, שפחות רואים אותו. גם אם יש לכם דברים נמכרים יותר. העיקר שקהל היעד יזכור אתכם. קראו עוד על פרסום ברשתות החברתיות
פתחו הזדמנות לשיתופי פעולה
החלק הזה מדבר על שלב מתקדם יותר של העבודה. אם יש כבר חשבונות פעילים חברתית, יש לכם אתר איקומרס וכל הקשור בזה, נסו למכור את הסחורה שלכם לחנויות פיזיות. זה יקנה לכם יתרון – רואים את אביזרי האופנה שלכם יותר, גם בחנויות מקומיות. עוד שלב בדרך. אם קל לכם לעשות את זה, הגעתם לשלב בו אתם "מותג".
לא הצלחתם לבצע? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.