חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק נעליים

אחרי מעל 15 שנים בעולם השיווק, יצא לי להיות בסצנת שיווק הנעליים עם כמה לקוחות. במאמר הבא תקבלו טיפים שהם בגדר חובה, ורעיונות קריאטיביים לכמה אפשר לעשות דברים אחרת מהרשתות המסורתיות.

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

1. חובה: אתר איקומרס

אם אתם בעלי עסק קטנים ומשווקים מפה לאוזן ואין לכם חנות, הוצאות, ומה לא, אז הסעיף הזה הוא פחות "חובה". אבל אם יש לכם פיות להאכיל, משכורות לשלם ואופרציה לתפעל, כדאי שיהיה לכם אתר איקומרס. אתר איקומרס הוא אתר מכירות אינטרנטי, שאפשר לבנות אותו בכמה פלטפורמות, כשאני ממליץ על אתר בהתאמה אישית אני מתכוון לבניית אתר בוורדפרס. היתרון? תמיד נשאר שלכם. החיסרון? בדרך כלל עלות השקעה יחסית גבוהה.

מה אתם מרוויחים? ובכן, אני לא יודע מה אתם מרוויחים בסוכנויות אחרות, אבל אצלנו אתם מרוויחים: איפיון אתר, צרכים, ולהיכנס לראש של הלקוחות שלכם. זה מתחיל בהבנת קהל היעד, כמות המכירות הצפויה, התהליך שהקונה צריך בשביל לקנות ועד הרכישה. לאחר מכן, עיצוב, תוך כדי מתן תשומת לב לכמה דברים: נגישות, חווית משתמש נוחה, צבעוניות מותאמת, פונטים קריאים ונוחים, חדשנות ונוחות להתמצאות באתר. לאחר מכן, הבנייה. האתר חייב להיות מהיר, מותאם למובייל, מקודם ועם פוטנציאל להגיע למיקומים גבוהים, כדי להביא מכירות לכאורה "מכלום". זה מה שאנחנו עושים בסוכנות שלי.

תצוגת נעליים בחנות

2. חובה: מודל או בידול עסקי עוצמתי

כש'ספורט סוקולוב', חנות נעליים בראשון לציון, פנו אליי לייעוץ, והם בעיקר מפרסמים הגרלות, הבנתי שיש מיקוד מסוים לקהל היעד. יהיה קל לקהל יעד מסוים לצרוך שירותים כאלה ואחרים, או להיחשף לשירותים כאלה ואחרים, בתנאי והם ב"מבצע", "הגרלה", או "מחיר מיוחד". אני לא אוהב את שיטת השיווק הזו, אבל כשעל זה מתבסס החשיפה של העסק, ולא על בידול מטורף, אז אתם יכולים להיות על הגל.

טיפ קטן מהניסיון שלי: אם אני הייתי נכנס לתחום הנעליים היום, הייתי מנסה שיכירו אותי בתחום מסוים, נגיד מידות גדולות. מלאי הנעליים לאנשים גדולים הוא קטן, ובמיוחד היופי שלהם מוגבל. כל מיני פירמות שמייצרות נעלי נוחות, ואין נעלי קז'ואל.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את חברת הדיגיטל שזמן הלקוחות הממוצע שלה גבוה?

3. חובה: חבר מועדון

כידוע, ועם כל הכבוד לכל המהלכים השיווקיים שתעשו אי פעם, אין כמו חבר מועדון. עדיין אימייל ו-SMS מרקטינג הם היעילים ביותר בסצנת השיווק הדיגיטלי, ואם תוכלו לייצר ערך במיילים כאלה, תהיו על הגל. אנשים יחכו למיילים שלכם, כמו שאני מחכה למיילים של לוטן סגל, אחרי שקניתי את הספר שלו.

בין אם מדובר על סיילים, נעלי נוחות או אורטופדיה, או מה שאתם רוצים לשווק כרגע: תדאגו לשים את חבר המועדון בפרונט. כל בעל חנות נעליים יודע שמותגים מוכרים הרבה אבל הם פחות רווחיים.
טיפ קטן: אם תוכלו להכניס לחנות, לדוגמה, נעליים מפירמה סינית, אז יכול להיות שגם תבודלו טוב יותר וגם תהיו יותר רווחיים.

4. שמרו על קשר עם הלקוחות בפייסבוק & אינסטגרם

הלקוחות שלכם רוצים לשמוע מכם! הנה, אמרתי את זה. אם יש לכם סרטונים קריאיטיביים, כמו אלוף המזרונים, תמיד טוב. בסוכנות שלי, אנחנו נותנים כיוונים טובים מראש.

הנה כמה רעיונות לפוסטים שיכולים לעבוד עבורכם:

  • א. אין מקום לשתי רגליים באותה נעל: מתאים למי שמשווק נעליים במידות גדולות.
  • ב. נעלי סירה: יכולים לשים סירה עם קפטן, ובמקום הדמות של הסירה, תהיה נעל שמביאה אתכם לחוף מבטחים.
  • ג. יש תמיד את החבר המעצבן: חשבת מה זה ללכת בנעליים לא נוחות? (להראות את החבר הכועס, המעוצבן, או המיואש)
  • ד. עבור יום האישה: "נשים עושות את כל מה שגברים עושים, רק על עקבים" – ולצרף סייל על עקבים, או על נעליים מוגבהות עבור נשים.
מעוניינים לשמוע עוד על שיווק נעליים
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

5. פרסום בגוגל

המתבקש ביותר הוא לעשות מודעות גוגל ולצאת לדרך. אבל מה לא לקחתם בחשבון, לדוגמה? בסוכנות שלי, מייצרים בגוגל מיקום גיאוגרפי ורודפים אחרי מבקרים שקרובים פיזית (ולהכניס אותם למודעות הלקוחות שלנו). בגוגל שופינג אנחנו יכולים לגרום לאנשים לראות את הדגמים שיש לנו כבר בחיפוש, במידה ויש לנו סיילים מיוחדים גם להביא אותם לדגמים אחרים. עוד בנושא פרסום בגוגל תקראו כאן

בגוגל רשת המדיה (GDN, או Google Display Network), אפשר להציג באנרים גם כן. מדובר על הפעמים בהן אנחנו רואים באנרים באתרים שאנחנו גולשים בהם. אם, לצורך העניין, הם הגיעו לאתר ולא רכשו, אפשר לרדוף אחריהם עם מודעות רודפות, או בשמן המקצועי – רימרקטינג. מודעות במחיר נמוך יחסית (בזכות הקהל הספציפי) שעוברות עם הגולש כל אתר ואתר. לא קנה? בכל זאת הוא מודע לחנות. אפשר גם להראות סרטונים עם קונספט מגניב ביוטיוב, אבל זה רק ההתחלה.

זה היה רק ההתחלה, ואשמח לתת לכם ייעוץ והכוונה. מניסיון של אלפי עסקים, 200+ סטודנטים, מאות מדריכי וידאו ומעל 4 שנים כמרצה לשיווק דיגיטלי, יש לי ניסיון בהקשבה, הדרכה והבנה של הצרכים שלכם.

רוצים להבין מה האתגרים בעסק שלכם? לדעת מה צריך לעשות אצלכם כדי להגדיל את המכירות? מוזמנים לקבוע פגישה ראשונית בזום או פרונטלית באתר https://meet.alai.co.il ונשמח להוביל גם את העסק שלכם להצלחה.

קפיצה מהירה אל דף הבית שלי