בעולם השיווק, מסעדות מוצאות את עצמן בין הפטיש לסדן. חברות המשלוחים המתעצמות, הזמנות אינטרנטיות בעייתיות. איך אנחנו מגדילים את ההכנסות של המסעדה? איך אנחנו לוקחים קלף מנצח והופכים אותו למשהו שמכירים אותנו בזכותו? אחרי ליווי של עשרות מסעדות, אנסה לעשות לכם המסעדנים קצת סדר בראש.
דאגו למערכת הזמנות מדופלמת
אם אני לוקח מערכות הזמנות מוכרות ורציניות, הן לוקחות 90% מהעבודה אליהן. מלבד המזון, שאותן הן מבקשות שתוציאו טוב ומהר, הן עושות את המשלוח, ההזמנה והמכירה עבורכם. לא משנה באיזה מערכת אתם משתמשים, או אפילו בונים משלכם (ואפשר לבנות מערכת טובה למסעדה שלך אצלנו, וזה לא כזה מסובך), אתם חייבים לממשק אותה ברמה שכולם מקבלים התראה על הזמנה. הכל זז מהר ואתם מצליחים לתת שירות טוב. זה מוביל אותנו לסעיף הבא.
תנו שירות מצוין ותהיו ידועים בזכותו
אם אני מכיר משהו שעובד עבור עסק, במיוחד בתחום הזה, הוא לקוחות חוזרים. יש כבר אנשים שאוהבים את המזון שהם מזמינים ממך, אז למה שלא יביאו גם חברים בזמן הקרוב? זה ההבדל בין שירות טוב לשירות ממוצע. דוגמה מעולם עממי יותר, כשיש קבוצות של חומוסולוגים, שווארמיסטים ופיציונרים. עם המלצה טובה משם אתם יכולים לעבוד כמה ימים. דאגו שהלקוחות יהיו מבסוטים, תנו תמורה טובה לעלות (וזה קשה בעולם של היום) ותנו משהו קטן אקסטרה.
טיפ מסיפור אישי: בעלים של בית קפה ליד הבית שלי בהוד השרון היה רגיל 'לנסות' עלינו מנות חדשות, בחינם. הוא הגיש את זה באופן אישי ודאג שנדע שזה ללא עלות ושהוא מצפה לחוות דעתנו. יצאנו משם עם קיבה מלאה יותר, הוא קיבל חוות דעת על מנה, וכולם יצאו מבסוטים אש. הוא היה עושה את זה עם חיוך ואני גאה להגיד שהוא קנה דרך ללב של אשתי ושלי. תמיד כיף לנו להגיע לשם.
תנו הצעת ערך מטורפת
שווה להשקיע בהצעות ערך טובות. אני מציע, מהניסיון שלי עם מסעדות, שיהיה לכם כמה הצעות ערך מטורפות שייראו טוב בתפריט. נגיד, מנה עיקרית שעולה הרבה פחות מאחרות, ומצטיירת כבריאה יותר, לדוגמה. חלופות לאנשים ללא גלוטן \ טבעוניים וכד'.
לדוגמה: יש לי המבורגרייה שפונה לקהל יעד יוקרתי יותר מ"חתוליות". אני רוצה להציג המבורגר קטן (מבחינת כמות בשר) ושיכול 'להחליק' ולא 'להכביד' על הלקוח. אציע אותו בתמחור אטרקטיבי ולהוריד את המינימום למשלוח (או להעלות אותו) בשביל להגדיל את כמות ההזמנות. משם, אכניס אותם ל…
מועדון הלקוחות של המסעדה
אחד הכלים הכי עוצמתיים של כל מסעדה. בהודעה אחת ב-SMS, ווטסאפ, מייל או אפילו PUSH אתם מגיעים לקהל הלקוחות שלכם. אני מכיר מועדונים שעובדים נפלא, גם לא בתחום המסעדנות. מהרגע שאדם אכל אצלכם או הזמין אצלכם, יש לכם את הפרטים שלו לכל החיים! (כל עוד לא הוריד אותם מרשימת התפוצה).
טיפ למקצוענים: דעו להשתמש בהם בתבונה ולהציע לו דברים חדשים שיכולים להתאים עבורו, על בסיס מה שהוא קנה בעבר. כל אדם כזה שווה מאות, אם לא אלפי שקלים, בפוטנציאל. אל תשלחו ספאם מיותר ודאגו לבדוק את עצמכם אלף פעמים לפני שליחת הודעה.
שפרו את הנוכחות האינטרנטית
הכי קל להגיד וקשה לעשות. כשהרבה מסעדות תלויות בחברות ותוכנות שמארגנות עבורן את המסעדה, זה סיפור מההפטרה. כל מסעדה יכולה להקים אתר טוב יותר עם יותר פונקציות להופיע יותר בחיפושים על חשבון מנועי הזמנות מוכרים, ולהגדיל את קהל הלקוחות. האם זה רווחי ובראש מעייני המסעדה? לא תמיד.
דוגמה מהעולם היזמי: אתם בונים תוכנית עסקית לקראת השנה הבאה, ומבינים שאתם צריכים להוציא 800 מנות ביום כדי להחזיק את השוטף. על כל הזמנה כזו בממוצע אתם משלמים 2 שקלים עמלה לחברת ההזמנות, בהנחה ואתם מבצעים את המשלוח בעצמכם. 1,600 ש"ח שהולכים ביום על ממשק הזמנות שלוקח לכם אחוז מהמנה, ולא ממשק אוטומטי שבונים אותו פעם אחת אצלנו בסוכנות. ההבדל ברווחים – עצום! המסקנה: איש דיגיטל עם ראש יזמי (לדוגמה, אני) יכול לתת דחיפה רצינית למסעדה.
מסתבכים? אנחנו נשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות למסעדות בעולם הדיגיטל – ייעוץ עסקי ותמחור, מענה טלפוני, פיתוח מערכת הזמנות ומועדון לקוחות, שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.