שיווק עצמי הינו אחד התהליכים החשובים ביותר שיש לבצע כדי להצליח בשיווק דיגיטלי וליצור קהל מתעניינים שיהפוך לקהל של לקוחות נאמנים.
מניסיוני הרב בשיווק דיגיטלי אני נוכח לדעת שוב ושוב ששיווק עצמי נכון לעסק הוא אחד הגורמים המשמעותיים להצלחתו.
לכן, יש לפתח מיתוג עצמי מקורי ואיכותי שידגיש את האלמנטים הייחודיים של העסק.
גיבשתי עבורכם מספר כללים חשובים שיעזרו לכם לבסס את השיווק העצמי באופן מקצועי העונה על דרישות השוק הדיגיטלי.
חשוב לי גם לציין, שאני עומד לשירותכם כדי לייעץ לכם כיצד לגבש חבילת מיתוג מתקדמת שתצעיד את העסק שלכם קדימה להצלחה.
1- דעו מי אתם באמת
אולי זה נשמע לכם קצת "ניו אייג'" אבל מדובר בעיקרון החשוב ביותר בשיווק העסק שלכם, בפרט אם אתם עסק של One man show.
בשלבי הקמת העסק, באופן טבעי עשוי להיווצר מצב, בו תבצעו חקר שוק ומתחרים, תבדקו "מה עובד", ותנסו לבסס את כל ההתנהלות העסקית על נתונים אלו.
מהלך כזה הוא אולי חשוב, אך גם עשוי להוביל לתוצאות לא רצויות שבו אתם נתפסים כ"לא אותנטיים".
אותנטיות וכנות הם ערכים עליונים כיום, והם חייבים לבוא לידי ביטוי בפרסום שלכם – החל מיצירת הלוגו, דרך פרסומים בפייסבוק ועד לקידום אורגני מקצועי.
כדי לבסס עסק שישגשג ויצליח, התחילו מלהכיר את עצמכם.
לפעמים תהליך שכזה דורש מפגש עם יועץ או מאמן עסקי, אך התוצאה תשרת אותנו בצורה פירות מעולים של בית עסק אותנטי שמייצג אותנו נאמנה.
2- זיהוי "קווים לדמותו" של הלקוח הפוטנציאלי
זיהוי קהל היעד שיכול להתעניין במוצר שלכם.
מידע זה ישרת אתכם הן בפיתוח השירותים והמוצרים שיבדילו ביניכם לבין העסקים המתחרים בשוק שלך והן בשיווק עצמי דיגיטלי.
כשקהל היעד מוגדר כהלכה ניתן גם להחליט על הפלטפורמות המתאימות לפרסום ושיווק ברשתות החברתיות.
3- הגדירו את מהות העסק
האם אתם יכול לענות על השאלה: "מה מהות העסק שלי?" אם כן (ורצוי מאד שהתשובה תהיה "כן"), יש למצוא דרך ייחודית לבטא את אותה מהות.
שיווק עצמי צריך לאפשר ללקוחות לזהות מוצר שהם רוצים או זקוקים לו, ליידע אותם שהמוצר נמצא בבית העסק שלכם ולהזמינם לרכוש אותו.
4- שאלו: "כיצד אני נתפס בעיניך"?
מטרת שיווק עצמי היא ליצור דעה בשוק על העסק שלכם ועל המוצרים שאותם אתם משווקים.
כדי להבין כיצד אתם נתפס בשוק צריך לשאול את מי שמכיר את העסק ומוצריו: מה הצד החזק של העסק? מה הן חולשותיו? איזו מילה מתארת את העסק באופן המדויק ביותר? וכו'.
סכמו את המידע והשתמשו בו לבניית חבילת מיתוג ולקידום השיווק העצמי, למשל באתר הבית של העסק בעמוד "אודות".
הנה דוגמא יפה מעמוד האודות של תמיר חלבי, מאמן אישי ועסקי:
5- מה שיווקתי עד כה?
בשלבי ההתחלה של העסק נכון להתרכז ולקדם את מה שכבר מצוי בו ולאו דווקא לנסות "להמציא את הגלגל".
למה אני מתכוון? להתרכז בלשווק בפלטפורמות השונות את כל האלמנטים המאפיינים את העסק ואת המוצרים שאתם כבר מביאים לעולם ולא להתפרס לכיוונים אחרים או נוספים.
6- אין תחליף לכנות
לעולם אל תשכחו שלקוחות קונים לא רק מוצר או מותג, אלא גם את מי שעומד מאחוריו ומייצג אותו.
לכן, היו פתוחים לחשוף גם את הצדדים הפחות מחמיאים באופן אותנטי המעורר חיבה.
פעמים רבות לא באמת תצטרכו להמציא את הגלגל, ומה שידרש מכם זה להבין מי אתם באמת ולנצל זאת באופן מלא.
תוכלו לעשות מחקר קטן ולשאול:
- מה הם המשפטים שהסובבים שומעים מכם לעיתים קרובות?
- באילו פלטפורמות אתם פעילים?
- אילו צבעים מאפיינים אתכם?
- מהי התכונה הבולטת ביותר באישיות שלכם?
בעזרת מענה לשאלות כאלו ודומות להן, תוכלו ליצור את המותג שלכם באופן הכי אותנטי, וחשוב מכך- בלי לעשות את זה בכוח.
כך תוכלו ליצור בקלות תחושה של אמפתיה בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
7- הציעו פתרון לבעיה או צורך
הנה כל התורה כולה על רגל אחת –
במקום לספר ללקוחות שלכם עד כמה שאתם טובים במה שאתם עושים, ספרו להם מדוע הפעילות שלכם מיוחדת ומכוונת לצורך הספיציפי שלהם.
בשיווק עצמי חשוב להתמקד בבעיה או צורך שעבורם העסק יכול לספק את הפתרון היעיל והאיכותי ביותר ולכוון את השיווק הדיגיטלי לנושא זה.
8- הבטחות צריך לקיים
חשוב מאד ליידע את הלקוח הפוטנציאלי על הערך המוסף שיקבל אם ירכוש את המוצר שלכם.
בשיווק העצמי הממוקד צריך להיות מובן ללקוח שאם יבחר את המוצר יצא מורווח מכל הבחינות.
יצירת הבטחה שכזו עוזרת רבות במשיכת פלח שוק רלוונטי למוצרים שאתם משווקים. ניתן לשווק את "ההבטחות" הללו דרך שיווק ברשתות החברתיות על כל סוגיהן או בקמפיין פרסום בפייסבוק.
9- בחרו פלטפורמה שיווקית מתאימה וגבשו אסטרטגיה שיווקית
המלצה חשובה שאני תמיד מעניק ללקוחותיי היא לשווק בפלטפורמות שרוב קהל היעד נמצא בהן, ולאו דווקא באלו שהן "הכי טרנדי".
כדאי לבחון את הנושא של הפלטפורמה המתאימה דרך סקר שוק שישלב בין הצרכים והיכולות של העסק לבין צרכי השוק. בעקבות תוצאות הסקר ניתן ליצור פתרון מיתוג שיעבוד בצורה הטובה ביותר. בהמשך, יש ליצור גם אסטרטגיה דיגיטלית שתתבסס על המוצרים המשווקים.
10- עיצוב המותג
יש להתאים למהות העסק את הגרפיקה והעיצוב החזותי באתר הבית, בכרטיסי הביקור ובחומרי פרסום אחרים.
חשוב ליצור תדמית אחידה שתבוא לידי ביטוי בכל האמצעים החזותיים שעומדים לרשותכם וכן בכל הפלטפורמות השיווקיות.
11- התמדה לאורך זמן, הערכות מצב ושיפור בהתנהלות
עקביות והתמדה הם שני פרמטרים חשובים בתחום השיווק הדיגיטלי.
את פירותיהם של קידום אורגני ושיווק עצמי ניתן לראות רק לאחר זמן ולא באופן מיידי.
בשיווק כמו בשיווק, נדרשת עבודה עקבית ומתמשכת, שלעיתים יש לעשות בה שינויים והתאמות בהתאם להתנהלות העסק.
לסיכום,
אני מקווה שהטיפים שהבאתי במאמר הנוכחי ישרתו אתכם נאמנה בתהליך החשוב של השיווק העצמי.
מיתוג עצמי או שיווק עצמי לעסק הינו אחד התהליכים החשובים ביותר שיש לבצע אם רוצים ליצור קהל עוקבים שיהפוך ללקוחות נאמנים.
וזכרו- כאשר מבצעים את תהליך השיווק העצמי בצורה נכונה ומקצועית –
מבססים תדמית של מצליחנים, וכולם רוצים להתחבר למצליחנים (:
רוצים לשמוע על חבילת מיתוג מותאמת צורך ותקציב? פנו אלינו עוד היום, נשמח לעמוד לשירותכם.