מוצרי הייטק שונים משפרים את החיים שלנו במידה ניכרת ומאפשרים לנו לבצע מגוון פעולות בקלות. ככל שעוברות השנים, הביקוש למוצרים הללו רק הולך ועולה. לכן, זה לא מפתיע שיש חברות ועסקים רבים שמנסים להיכנס לתחום עם מוצרים ייחודיים משלהם. כמו עם מוצרים אחרים, גם עם מוצרי הייטק אתם צריכים לדאוג לשיווק. שיווק הייטק מאפשר להגדיל את החשיפה למוצרים שלכם, וכעת אגלה לכם את הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת:
















הגדירו את קהל היעד שלכם באופן מדויק
כדי לשווק עסק הייטק בצורה מצליחה, אתם צריכים להכיר את הקהל שלכם מקרוב. אם אתם משווקים לעסקים אחרים – צריך לבצע ניתוח שוק שלהם ושל צורכיהם. אם אתם משווקים לאנשים מן השורה – דעו מי הם ומה מושך אותם. בשני המקרים האלו צריך לבנות אסטרטגיות שיווק שונות, כך שאתם צריכים להיות מדויקים. אז, לפני שאתם מתחילים להשקיע כסף בקמפיינים כאלו ואחרים, בנו פרופיל של קהל היעד שלכם.
התמקדו בתוכן
תוכן מאפשר לקדם אתרים מכל הסוגים, ויש לו חשיבות אדירה מבחינת הדירוג בגוגל. אולם, לתוכן יש משמעות גדולה אף יותר בשוק של מוצרי הייטק. המוצרים האלו אינם זולים לרוב, כך שאנשים רוצים לדעת כמה שיותר פרטים לפני שהם משלמים ממיטב כספם על מוצרי הייטק. שיווק מוצרי הייטק צריך להיות מלווה בתכנים איכותיים, מפורטים ואינפורמטיביים שמוכוונים לקהל היעד שלכם. אם למשל אתם עסק לממכר טלפונים ניידים ואתם מעוניינים למכור דגמי טלפון חדשים, מומלץ לכתוב עליהם סקירה או מאמר מפורט. בתכנים האלו יש להציג את המאפיינים הטכניים של המכשירים, מידע על הגרסה החדשה, גודל זיכרון, גודל מסך, ועוד. בנוסף, מומלץ לשזור במאמרים את היתרונות של המוצרים שאתם מוכרים כדי להסביר מדוע מומלץ לרכוש אותם.
הקימו דפים ברשתות חברתיות – בייחוד בלינקדאין
הקמת דפים עסקיים ברשתות חברתיות מאפשרת לשמור על קשר ישיר עם קהל היעד שלכם. בנוסף, ישנם כלים לניתוח ופילוח של קהל היעד והאינטראקציות איתו באתרים האלו. הודות לכלים האלה, אתם יכולים לדעת כיצד לחדד את הפוסטים ושיטות השיווק שלכם. אם אתם רוצים לשווק מוצרי הייטק, מומלץ בחום להקים דף בלינקדאין. הרשת החברתית הייחודית הזו מלאה באנשים שלא רק מחפשים עבודה, אלא גם מוצרים ושירותים שונים – בייחוד בתחום ההייטק. שיווק הייטק בלינקדאין יעזור לכם להגיע לקהל יעד שרוצה לבצע רכישות מלכתחילה, ולכן מומלץ להקים עמוד שם עבור העסק שלכם.

שימו דגש על ה-USP שלכם
למה שאנשים יבחרו את המוצרים שלכם על פני מוצרים דומים של מתחרים? כשתענו על השאלה הזו, תוכלו להזניק את העסק שלכם בצורה מדהימה. ה-USP ((Unique Selling Proposition כולל בתוכו מונחים רבים, אך בשורה התחתונה מדובר בייחוד של עסקים. אם אתם רוצים אסטרטגיית שיווק הייטק נכונה – התמקדו ביתרונות שלכם. אתם צריכים להדגיש, בצורה סמויה וגם גלויה, למה המוצרים והשירותים שלכם מתעלים על אלו של אחרים. הדגישו את הייחוד שלכם, ואתם תוכלו להגדיל את קהל הלקוחות שלכם בצורה הדרגתית וקבועה.
השתמשו באמצעים חזותיים לשיווק
אנשים רבים כיום הם חסרי סבלנות בכל הנוגע לקריאה של תכנים ארוכים. בדיוק עבורם מומלץ להשקיע בתכנים ויזואליים עם מסרים קצרים וקולעים. אתם יכולים להשתמש באינפוגרפיקה מעוצבת כדי להסביר על מוצרים, להעלות סרטונים מעניינים על המוצרים שלכם, להשתמש בתמונות עם כיתובים, ולהשתמש באמצעים ויזואליים אחרים כדי לשווק את עצמכם.
השתמשו בכוחו של גוגל
כיום יש אינספור חברות ועסקים שמשווקים מוצרי הייטק שונים. התחרות ביניהם היא עזה, ולכן חשוב להשקיע לעתים בקידום ממומן בגוגל. השקיעו חלק מתקציב הפרסום שלכם במודעות ופרסומות ממומנות בגוגל שיעלו ישר לעמוד הראשון של ענקית החיפוש. באופן הזה אתם תוכלו להתבלט בשטח – גם כשיש בשטח עסקים דומים אחרים, ולגרום לקהל היעד שלכם להיכנס דווקא לאתר שלכם.
בצעו שיתופי פעולה וצרו קול משלכם
רשתות חברתיות מהוות פלטפורמה מעולה לפרסום של מוצרים ושירותים שונים. שיווק מוצרי הייטק בפייסבוק ובאינסטגרם הוא חיוני, ודרך אחת טובה לעשות זאת היא באמצעות שיתופי פעולה. אתם יכולים לעשות זאת עם אנשים שהם מובילי דעה עם עוקבים רבים, או עם קהל היעד שלכם. דרך מצוינת לעשות זאת הוא באמצעות הגרלה על מוצר שאתם מוכרים. צרו האשטאג ייחודי עבור החברה שלכם, בקשו מאנשים לשתף את ההגרלה ולתייג אתכם. אמנם יהיה רק זוכה אחד, אבל יהיו לכם מאות, אם לא אלפי, שיתופים שיחשפו אתכם לקהל גדול יותר.
לסיכום: שיווק הייטק דורש לא מעט מחשבה ויצירתיות, בייחוד בעולם ההייטק התחרותי. יש אסטרטגיות שיווק רבות שאתם יכולים לנקוט בהן, כמו אלו שציינתי מעלה. כדי לגלות כיצד לקדם את העסק שלכם בצורה יעילה, פנו אליי לייעוץ. יחדיו נוכל לבחור את אפיקי השיווק המתאימים ביותר למוצרי ההייטק שלכם, ולהגדיל את העסק שלכם באופן יעיל במיוחד.