בעבר, שיווק של בתי ספר היה נשמע קצת מוזר; מוסדות חינוך הם מוסדות בעלי מעמד של כבוד בחברה, כך ששיווק שלהם נשמע מעט תמוה. אולם, במאה ה-21, לא רק ששיווק של בתי ספר הוא נפוץ אלא הוא גם חיוני. כשאני שומע על מוסד חינוכי שקצת מדשדש בשטח, אני יודע שכנראה הוא לא מקבל מספיק חשיפה. בעידן שבו הורים וגם תלמידים מבלים שעות רבות מול המסכים, שיווק בית ספר הוא כלי חשוב עבור כל מוסד. אז, איך עושים את זה נכון? איך משווקים בתי ספר תוך שמירה על איזון ועל מעמד המוסד? כאן אני מגלה לכם את התשובות.
צרו אתר עבור בית הספר
כיום למרבית בתי הספר יש אתר שמיועד לכניסה של תלמידים. באתרים האלו ניתן לקבל עדכונים ופרטים חשובים על המוסד. אולם, רבים מהאתרים האלו הם בעלי מערכת ומראה מיושנים שלא תורמים להם בחזית השיווקית. כאשר הורים וגם תלמידים נכנסים לאתר, הם צריכים לקבל לא רק מידע יבש, אלא ליהנות מחוויית גלישה. לכן, הדבר הראשון שמוסדות לימוד צריכים לעשות הוא להקים אתר איכותי. מה זה אתר איכותי? אתר שכולל את המאפיינים הבאים:
- חלוקה למדורים – מדור של מידע על בית הספר, מדור יצירת קשר, מדור עם מאמרים, מדור עם תמונות, ועוד.
- נוחות גלישה – הדרך הטובה ביותר להגדיר נוחות גלישה היא "גלישה אינטואיטיבית". כשאנשים ייכנסו לאתר של מוסד החינוך שלכם, הם צריכים להבין באופן פשוט איפה נמצא כל דבר ועל מה ללחוץ. חוויית משתמש משפיעה מאוד על הדירוג של אתרים בגוגל, וגם על הגולשים, אז חשוב להשקיע בה.
- תכנים איכותיים – הורים ותלמידים פוטנציאליים שנכנסים לאתר שלכם צריכים לראות משהו מעבר לניסיון שיווק. זכרו – הורים אמורים להפקיד את הילדים שלכם במוסד החינוך שלכם, אז אתם צריכים לבנות מוניטין של אמינות ואיכות. בחלקים שונים באתר תוכלו לספר על פועלו של בית הספר, אילו מקצועות נלמדים בו, לפרסם מאמרי בלוג מעניינים שנותנים מידע לקהל שלכם, ולהכניס תכנים שיגרמו לקוראים לבחור בכם.
צרו נוכחות ברשתות חברתיות
אני לא צריך להגיד לכם שתלמידי ישראל אוהבים לבלות ברשתות החברתיות. אם כן, למה לא לפתוח עמוד שיפנה אליהם ישירות? פייסבוק היא התחנה הראשונה שאתם צריכים להקים בה עמוד עבור המוסד החינוכי שלכם. שיווק בית ספר בפייסבוק מביא איתו כמה יתרונות שכל מוסד חינוכי יכול להרוויח מהם:
תקשורת עם הגולשים – ניתן לתקשר עם קהל היעד בצ'אט וגם דרך מענה לתגובות שלהם בפוסטים שאתם מעלים
הצגת חזות מקצועית – עמוד ברשת חברתית שמנוהל בצורה חכמה ויעילה יביא גולשים רבים להירשם לעמוד. באופן הזה הם ייחשפו אליכם באופן תמידי ויקבלו עדכונים חשובים ופרסומים שתעלו
ניתוח של קהל היעד – פייסבוק ורשתות אחרות מעניקות כלים חכמים לניתוח של תנועה והתנהגות קהל היעד. בעזרת הכלים האלה תוכלו לבדוק מי נכנס לעמוד שלכם, מה גולשים עושים בעמוד, ולקבל מידע נוסף. כך תוכלו לגלות אם העמוד שלכם מצליח או מדשדש, ולכוונן אותו יותר לכיוון של הצלחה.
הקימו פרופיל ב-Google My Business
הורה או תלמיד פוטנציאלי מגללים את בית הספר שלכם. הם מחפשים מידע קצר וקולע, אך נתקלים באתר שהוא אמנם עמוס בטוב, אבל עדיין עמוס. כדי להקל על הגולשים ולהעניק לכם מידע על המוסד החינוכי שלכם, אתם חייבים להקים פרופיל ב- Google My Business. בפלטפורמה הזאת תוכלו לתת מידע חשוב באופן קצר וקולע:
- כתובת העסק
- מיקום העסק על גביי המפה
- פסקה על בית הספר ופועלו
- דירוגים של הורים ותלמידים
שימו לב – אתם יכולים לקבל דירוג בגוגל שיופיע מיד כשיחפשו את בית הספר שלכם ומוסדות חינוך באופן כללי. כך בעצם תוכלו למשוך אנשים שישימו לב אליכם, וגם לגרום להם להיכנס לאתר שלכם ולגלות עוד יותר פרטים על בית הספר.
שמרו על קשר עם בוגרי בית הספר
וכדאי לעשות את זה דרך פרסום בלינקדאין. הרשת החברתית המקצועית מהווה דרך מעולה לשמור על קשר עם בוגרי בית הספר וגם להקים עמוד מקצועי לבית הספר שלכם. שיווק בית ספר דרך לינקדאין ייתן לבית הספר שלכם מעמד מקצועי יותר. בוגרים שייכנסו לעמוד שלכם ויירשמו אליו יוכלו לקבל עדכונים, והם יעבירו את המידע הזה הלאה להורים שמחפשים מסגרות לילדיהם.
שלחו ניוזלטרים באופן קבוע
נכון, הרבה אנשים לא אוהבים לקבל ניוזלטרים למייל. אבל, כשמדובר בבתי ספר, אנשים דווקא מעוניינים בכך. ניוזלטרים הם דרך מעולה לשלוח עדכונים להורים וגם תלמידים ישירות למייל כדי לעדכן אותם על דברים חשובים. עם ניוזלטר איכותי, אתם יכולים גם לספק מידע מעניין לקהל היעד שלכם כדי לאזן את הפן השיווקי.
שיווק בית ספר הוא חשוב בימים שבהם הורים וצעירים משתמשים באינטרנט באופן קבוע. כדי לשווק את בית הספר שלכם בצורה יעילה, אתם צריכים להקפיד על איכות האתר ולדעת לאיזה קהל יעד לפנות בדיוק. כדי לעזור לכם לקבל את המידע הזה, אני זמין לכם לייעוץ בכל עת. חינוך הוא אחד הדברים החשובים בחיים, ואין סיבה שמוסדות חינוך איכותיים ידשדשו בגלל שיווק לא נכון.