הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, המהווה פלטפורמה למיליארדי עסקים וארגונים, מציעה גם בית חם לעמותות.
קיימות לא מעט דרכים יעילות לחזק את נוכחותן בפלטפורמה, להעלות את הפעילות שלהן למודעות של כמה שיותר גולשים ולגייס תומכים חדשים ומתנדבים.
בכתבה הנוכחית נמנה מספר כלים עיקריים שיסייעו לכם בעבודת הקודש החשובה של קידום עמותות בפייסבוק, ומספר טיפים יעילים שסייעו לי לקדם באופן אישי מספר עמותות מוכרות בדגש על הגדלת החשיפה של העמותה.
מוכנים? בוא נתחיל.
קידום עמותות בפייסבוק – קובעים מטרה מוגדרת
לכל עמותה יש מטרה משלה, אותה היא מעוניינת לקדם באמצעות הקמפיין הייעודי. זו יכולה להיות מטרה של גיוס משקיעים נוספים לעמותה, מתנדבים או שותפים פעילים בעמותה שיסייעו להצטרף למעגל הנתינה.
ככל שמטרת קמפיין הקידום תהיה מוגדרת יותר, כך נצליח להבהיר לגולשים מהי הפעולה אותה אנו מצפים מהם שיבצעו, נפיץ את המסרים הייחודיים שלנו ונצליח לקדם את העמותה.
פתיחת קבוצה ייעודית בפייסבוק או בוואטסאפ
הא"ב של הרשת החברתית פייסבוק הם תפוצה וחשיפה.
ככל שהפוסטים שלנו יעבדו טוב יותר, כך הם יגיעו ליותר אנשים.
כדי לקדם את העמותה שלנו, יהיה עלינו לפתוח קבוצה בפייסבוק משלנו או לאתר קבוצת פייסבוק בעלת מעורבות רבה של גולשים.
קבוצה זו תהיה למעשה קהילה של גולשים בעלי מטרה ותחומי עניין משותפים שיכולים לתקשר זה עם זה. באמצעות פעילות שוטפת בקבוצה ניתן ליצור מוניטין איכותי לעמותה, לעדכן את המתנדבים לגבי פעילויות קרובות, לספק לתורמים מידע והטבות ייחודיים, ליזום דיונים מעניינים, ליצור קשר עם ארגונים דומים במגזר ועוד.
כמנהלי העמותה, וודאו שכל החברים בעמותה נכנסים אל הקבוצה, ומבססים את פעילותם השוטפת בתוכה. כך תייצרו בקלות מגנט של פעילים ומתנדבים שחוברים לעמותה.
מניסיוני – הקמת קבוצה וביסוסה הוא תהליך הדורש זמן, אך הוא כדאי כיוון שהוא מאפשר בקלות להרחיב את פעילות העמותה.
בניית מערך תגובות של מתנדבים
כל עמותה צריכה לתחזק את ההון האנושי שלה. כלומר, כל אותם האנשים שאוהבים להשקיע בעמותה, התורמים והפעילים. אפשרו להם להגיב, חברו אותם לדף הפייסבוק או לדף הקבוצה כדי שהם תמיד ימליצו עליכם לטובה.
התגובות והפידבקים החיוביים יעניקו הוכחה חברתית טובה מאוד לכך שאנשים רבים וטובים נמצאים בעמותה, וכן יעלו את התפוצה של כל פוסט.
בסופו של יום, המוטו החשוב ביותר לקידום עמותות בפייסבוק הוא להנחות ולהדריך כמה שיותר את אנשי העמותה, כי מהם תגיע הישועה (:
אני תמיד אומר שכוחן הגדול של העמותות הוא בכמות – כמות החברים והפעילים, כמות התורמים, כמות התגובות בפוסטים וכמובן כמות התרומות שהן מצליחות להביא בפעילות השוטפת.
שיווק בוידאו – הכלי העוצמתי ביותר עבור עמותות
לשיווק באמצעות וידאו יש יתרונות רבים בקידום עמותות, כיוון שהוא מאפשר להן להציג את המטרה החשובה להן ביותר בצורה ויזואלית ומעניינת, ובאותה הזדמנות גם לעורר תגובות רגשיות.
בכל קמפיין פייסבוק שנועד לקדם עמותות, ננסה ללחוץ מעט "על הכפתור" הרגשי במטרה להעביר מסרים ולעורר את מעורבות הגולשים.
זכרו – לגולשים קל יותר להיות מעורבים בקמפיין כשהמסר מועבר באמצעות סרטון וידאו, פי כמה וכמה מאשר בטקסט פשוט.
ככל שהסרטון מעניין ומושך יותר, כך יגדל הסיכוי שגולשים יגיבו עליו וישתפו אותו.
כלי Donate Now של פייסבוק
טיפ אחרון חביב לסיום – פייסבוק השיקו מגוון כלים מתקדמים המאפשרים למנהלי עמותות לגייס תרומות באמצעות פייסבוק.
אחד הכלים המוכרים יותר הוא Donate Now. כלי זה הוא למעשה כפתור שניתן להוסיף לדף או לקמפיין כדי לעודד את המשתמשים לתרום כספים בכל דרך בה העמותה תבחר.
יש לכם רעיונות נוספים עבור קידום עמותות בפייסבוק ובכלל? נשמח מאוד שתשתפו אותנו.
בהצלחה!