הרבה מאוד אמנים מחפשים להפיץ את התוצרים האישיים שלהם לעולם, ופייסבוק מתאימה מאוד למטרה הזאת. החלטתי לדבר איתכם על קידום אמנים בפייסבוק; קודם כל נדבר על איך מגדירים אמן בפייסבוק, איך פייסבוק מתחייס אליהם אחרת ואיך אנחנו נשתמש בפייסבוק בשביל לקדם את היצירות שלנו.
מי הוא אמן על פי פייסבוק?
שאלת ה"מי הוא אמן?" פותחת הרבה מאוד דיונים פילוסופיים, אבל פייסבוק מגדיר אמן בצורה מאוד פשוטה: אדם המתפרנס כתוצאה מיצירת משהו לביטוי עצמי ומשיכת עין הגולש, ולא הפיכת את חייו של הצרכן לפרקטית טובים יותר, אלא בעיקר נפשית או רוחנית. במקרה הזה, פסל או צייר הוא אמן בדיוק כמו יוצר מוזיקה, טבח או מתעמל אומנותי.
פייסבוק שונה מפלטפורמות שיווק דיגיטלי אחרות בכך שהוא מעניק פלטפורמה מפותחת כדי שאמנים יוכלו לפרסם את האומנות שלהם בפשטות רבה יותר. זה מתבטא בעיקר באומנות ויזואלית. אתם יכולים לפרסם תמונות מדהימות ופייסבוק יקדם אותם יותר מאשר מוצרים יותר טכנולוגיים ופרקטיים. האמת שגם אם אתם מומחים במוזיקה, יש לכם את אופציית הלייב ופרסום מוזיקה מקורית בצורה די פשוטה.
קידום אמנים בפייסבוק – להיות אומן מצליח
קודם כל, הציגו את האומנות שלכם. אם תדברו עליה, זה לא יספיק – אתם צריכים להציג את התוצר הסופי דרך הפרופיל האישי שלכם (ולא דרך עמוד האמן) בשביל להגיע ליותר אנשים ולהפנות לעמוד האמן. המטרה היא כמות – ככל שאתם מראים יותר עבודות ככה חושבים שאתם מוצלחים יותר. בנוסף לכך, ייתכן שגולשים ימצאו את עצמם מתחברים לעבודות מסוימות ולעבודות אחרות פחות, לכן המגוון חשוב.
מומלץ להיכנס לקבוצות של יזמים ולפרסם את מה שאתם עושים שם בצורה קבועה. אנחנו ממעיטים ביכולות הקידום שלנו על בסיס יחסים בין אישיים, אבל פרסום שכזה יכול להוביל אתם ליזמים שיקנו ממכם את העבודות בצורה ישירה. יותר מזה, יש יזמים המארגנים תערוכות וירצו לתת לכם את האופציה להציג את האומנות המיוחדת שלכם לכולם.
השתמשו במתחרים כדי להתקדם
שתפו פעולה עם המתחרים שלכם, גם אם הסגנון שלהם שונה משלכם. לדוגמה, יש אלפי מפיקים של מוזיקה אלקטרונית והשילוב היזום שלה עם דיג'רידו הביא לשיתוף פעולה נרחב בין מוזיקה שבטית למוזיקה אלקטרונית הגדילה את קהל המעריצים של שניהם וממש שינתה את עולם המוזיקה. שיתופי פעולה שכאלה זה בדרך כלל מביאים לכולם תוצאות יותר טובות גם ברשת החברתית בעולם התרבותי. מי יודע? אולי תצליחו למשוך אנשים לראות את הייחודיות שלכם אחרי ששיתפתם פעולה עם אמן אחר.
אפשר למצוא שיתופי פעולה ביחד עם אמנים אחרים ויזמים דרך הפייסבוק, דרך דף האמן שלהם או אפילו לפנות אליהם במסנג'ר. אפשר גם למשוך אותם אליכם דרך פרסום האומנות שלכם דרך הדף האישי והעסקי.
קידום אמנים בפייסבוק באמצעות פרסום ממומן
כמו שכתבתי כאן פעמים רבות, זה טוב לפרסם כמה שיותר הצלחות, שיתופי פעולה ודברים שאתם עושים כדי לקבל עוד חשיפה ועוקבים. אם אתם מתעצלים ומקדמים רק יצירה אחת, אתם לא תביאו הרבה קהל נוסף ותבזבזו את הכסף שלכם על קידום ממומן בפייסבוק. אני ממליץ להחליף בצורה תכופה את הפרסום הממומן על יצירה אחת, בדרך כלל כל כמה ימים או להוציא פרסום של כמה ימים לכל יצירת אומנות חדשה בלבד.
והכי חשוב הוא לא לפחד בכלל: מגיע לכם ולעולם סביבכם לראות את הביטוי העצמי שלכם. הרבה אנשים מפחדים לפרסם את היצירות שלהם בגלל שהם לא אוהבים את פייסבוק או לא מאמינים בפרסום דרך האינטרנט. הם טועים – הצורה הכי מהירה היום להשיג עוקבים היא דרך הפלטפורמות הללו, ואי שימוש בהן יוביל להשארת האומנות במחסן ומשמרת נוספת בבית קפה.