במדריך קידום מסעדות בפייסבוק אני מסביר על הצעדים המשתלמים ביותר להכנסת לקוחות חדשים למסעדה שלכם.
למה לפרסם את המסעדה שלכם בפייסבוק?
כמה מהפלטפורמות המובילות למסעדות ולמקומות בילוי לשווק את עצמן הן פייסבוק ואינסטגרם. הרשתות החברתיות הללו מייצרות הד חברתי לגבי מה שקורה במסעדה שלכם ובהמשך, ללקוחות חדשים. באמצעות קידום מסעדות בפייסבוק, תוכלו לקבל יותר לקוחות ביתר קלות.
כמסעדה אתם רוצים להיות רלוונטיים ובתודעה של הלקוחות שלכם לאורך זמן. איך עושים את זה? מפגינים נוכחות ושומרים על קצב פרסומים גבוה. קודם כל – תהיו נוכחים בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק, בעמודים קשורים אליו וגם בדפים רלוונטיים.
איך לעשות קידום מסעדות בפייסבוק?
ניקח כדוגמה את אחת המסעדות שאני מקדם. בכל הקשור לקידום בפייסבוק, יש להם תוכן מעולה וקריאייטיב חדשני מאוד. המסעדה מצליחה מאוד והיא מחפשת עוד עובדים בעקבות ההצלחה שלה; בעיקר בתחום המשלוחים. יש כאן נכונות גבוהה של הבעלים להמציא את המקום מחדש ולהעלאות רעיונות מעולים לתוכן. הם כמעט בכל יום מפרסמים גירוי ויזואלי חדש עם טקסט מתאים; זה מעולה לפרסום אורגני בפייסבוק. למרות זאת, בואו נראה מה הייתי ממליץ להם לעשות בנוסף לדברים הללו כדי לקדם את עצמם.
פוסטים ושיתופים בקבוצות רלוונטיות ובפרופילים פרטיים
לשתף בקבוצות של אזורים שקרובים למסעדה. אם יש לכם סניף ברעננה להפציץ את הקבוצות של רעננה, כפר-סבא והרצליה. אם הסניף נמצא בבת-ים – צריך להפגין נוכחות בקבוצות של בת-ים. מאוד חשוב להיכנס לא רק לקבוצות רלוונטיות גיאוגרפית אלא גם לקבוצות רלוונטיות לשירות שעסק שלכם מציע.
סטוריז בוקר וערב
אתם רוצים להראות שהמסעדה פעילה, עובדת ומחדשת כל הזמן. הייתי אפילו מלמד את מי שאחראי להוציא את המנות לצלם ולהעלות לסטורי. לא לפחד לפרסם את אותו אחד כמה פעמים. הסטוריס בפייסבוק ובאינסטגרם הם כלי אפקטיבי לשיווק אורגני ואפשר לשלב את זה גם בפרסום ממומן; באמצעותם תשיגו קידום יותר משמעותי לעסק שלכם.
אם למארחת שלכם, למנהל המשמרת או לאחראי המטבח יש פחות עבודה באותו רגע, למדו אותם איך לפרסם סטוריס ותמונות לעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם.
פרסום ממומן
אפשר להשתמש בפרסום ממומן לא רק בסטורי אלא גם כפוסט רגיל, פוסט באינסטגרם, פרסומת באפליקציית ההודעות הפרטיות בפייסבוק ועוד הרבה אחרות. במיקוד הקהל שלכם כדאי ללכת על פרסום מקומי באזור בו אתם פועלים. אם אתם מסעדת יוקרה ניתן להשתמש באזורים יותר גדולים לפרסומה. בכל מה שנוגע למסעדות, אני בדרך כלל ממליץ בפייסבוק על האופציה לפרסום באמצעות קמפיין תפוצה ולפרסום בהרבה מאוד מקומות במעט כסף.
דוגמא כדי להמחיש כמה חשיפה אפשר לקבל כך: הצלחתי להביא ל-93 אלף חשיפות, ל-21 פרופילים שונים (כל פרופיל ראה את המודעה שלכם יותר מ-4 פעמים בממוצע) בעלות של פחות מ-700 ₪.
איוונטים לאירועים מיוחדים במסעדה
זהו עקרון מאוד חשוב שלא ציינתי בסרטון עצמו, אך כדאי מאוד לקיים אותו. אם אתם עושים משהו מיוחד במסעדה שלכם, הגידו לקהל הלקוחות שלכם הקבוע שלכם ולכל מי שאתם יכולים. יותר אנשים יגיעו בימים הללו, בהנחה שאתם מזמינים מספיק אנשים, מפרסמים את התוכן הנכון באירוע ומשתמשים בפרסום ממומן לאיוונטים הללו.
ומה הלאה?
אחרי שביססתם את הנוכחות שלכם כמסעדה פעילה, תוססת וחדשנית אפשר לעבור למסרים מורכבים יותר ומכירות גבוהות יותר. כלומר אחרי שפרסמתם פוסטים, סטוריז ומודעות, הלקוחות הבינו מי אתם, הם יכולים להיחשף להרבה מנות שונות ומיוחדות שיש לכם להציע והכי חשוב, הם יקנו מכם הרבה יותר ויבקרו במסעדה שלכם. ייתכן שאפילו לפעמים באופן קבוע בהנחה שתספקו את הסחורה – אוכל טעים ובזמן.
לסיכום, קידום מסעדות בפייסבוק יכול להיות מאוד יעיל, נקודתי ומוכוון למטרה שלכם. צרו איתי קשר אם יש לכם שאלות או אם אתם מעוניינים בקידום בפייסבוק