אנחנו יכולים לכתוב בצורה ארוכה מה בדיוק מתאים ומה לא מתאים. האמת, שאפשר פשוט לסכם את זה בכמה נקודות שמצוינות תוך כדי הוידאו, ולהסביר על כל אחת מהן. הנה כמה דברים בסיסיים שצריכים להיות במודעה ב-Facebook, וכמה דברים שלא צריכים להיות שם כלל וכלל. בנוסף לכך, הוספתי כמה רעיונות שאפשר להשתמש בהם, איך צריך להיות פוסט וכמה דוגמאות לפוסטים. ניתן גם להשתמש בשיטת מ.כ.ת.ב.
איך כותבים מודעה בפייסבוק?
- גירוי ויזואלי משמעותי של מה שאנחנו מציגים – אם זאת תמונה,משפט שמציג סרטון או התמונה שאנחנו מחליטים להציג לקהל של הסרטון.
- רלוונטיות. זה צריך להיות קשור למה שאתם עושים – אם אתם מכינים אוכל באופן קבוע, אז צריך לעשות את הפוסט על אוכל, ולא על משהו אחר. נשמע בנאלי, אך מסתבר שלא לכולם.- להתאים את השפה לקהל כמו שצריך.
- פנייה לקהל שלך, רצוי באופן אישי. דברו איתם בפוסט, הם הקוראים. תבינו מה הייתם רוצים לראות כקהל וכך תוכלו להבין מה הם רוצים בדיוק.
- תיאום ציפיות עם הקהל. כדאי לכם להיות מאוד מדויקים עם מה שאתם מציעים. אם אתם מציעים אוכל לאנשים מסוימים, תציינו מהו האוכל בדיוק.
- הנעה לפעולה. אם הם אהבו את מה שהם רואים או את השירות שקיבלו, בקשו מהם במודעה להשאיר תגובה, לעשות Share או כל דבר אחר.
- תראו את היתרון שלכם בצורה ברורה. אם יש יתרון לשירות שלכם, ציינו אותו. זה יגרום לכם לצבור קהל ולמודעה לפעול בצורה יותר שוטפת.
- שחקו על הרגש. אנשים יאזינו, יקשיבו ויריעו למה שמרגש אותם. כמעט כל רגש יעזור – צחוק, פחד, גאווה, אהבה.
- התאמה לקהל. למי אתם מפרסמים? כשתוכלו לענות על זה, תוכלו לדעת בדיוק למי אתם מפרסמים, וזה יעזור לנו בהמשך.
– מי שרואה את המודעה צריך לדעת מה יוצא לו מזה, ואיך אני גורם לחייו להשתנות לטובה. איך אנחנו מרימים את חייהם, ונותנים להם חוויה שהם לא חשו בעבר.
– סיפורים אישיים. זה דבר מאוד עדין אך בדרך כלל עוזר. ספרו מה קרה לכם, ואיך מה שאתם מציעים שינה את חייכם לטובה.
– השארת פרטים ויצירת קשר. השאירו פתח להזארת פרטים, או אימרו לכם איפה למצוא אתכם.
מה מודעה ב-Facebook לא אמורה לכלול?
- פילוח קהל גרוע. אולי אנחנו מפרסמים לקהל שלא מעוניין בכלל במה שאנחנו מציעים.
- פנייה לאדם בלשון רבים. אנחנו רוצים שהקהל ירגיש שאנחנו נותנים לו יחס אישי, וזה בדיוק מה שניתן.
- אי ציון תועלת – לפעמים נדמה שהיא מובנת מאליה. היא לא, ואנחנו צריכים לציין מהי בדיוק. אנחנו רוצים לשנות את חייו של הקורא, וכך נעשה זאת.
- להשקיע בכתיבה נכונה, קריאה ועניינית. לא לתרגם מאתר אינטרנט. לשבת רגע ולהשקיע בכתיבה נכונה וראויה לקורא.
- השפלה של אדם אחר. ראינו את זה בצורה חוזרת בבחירות. כל פעם שאתם משפילים אדם אחר, אתם מורידים בערך המוצר שלכם. שימו את עצמכם ואת המוצר שלכם במרכז.
- חומר ארוך מידי. טעות נפוצה של משווקים לא טובים. כדאי להיות ענייני מאוד, אלא אם כן הקהל אליו אתם פונים באמת מעוניין בכתיבה או בסיפורים אישיים ארוכים.
קצר וקולע. נסו להתחבר לפוסטים שיווקיים שכבר נותחו על ידי.