מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה לצפות ואיך להתקדם. 

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

מה זה מנהל סושיאל

אדם שמנהל את כל הפעילות ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדאין, טיקטוק, סנפצ'אט, טוויטר ועוד רשתות חברתיות שיכולות להיות רלוונטיות (רדיט, טאמבלר, טלגרם, ווטסאפ, ודומיהן).

אותו אדם מפעיל אותן – כלומר דואג שתמיד יהיה תוכן ובאזז סביב העסקים \ יוזמות \ פרויקטים שמתעסקים בהן. התוכן מיוצר באמצעות סטוריז, פוסטים, סקרים ואמצעי מעורבות שונים – תקפים לכל פלטפורמה בנפרד.

מנהל הסושיאל מתעסק פעמים רבות גם עם מענה להודעות ולקוחות, ומקבל הצעות עסקיות כאלה ואחרות.

אייקונים רשתות חברתיות

למה לוקחים מנהל סושיאל

ישנן כמה סיבות עיקריות:

  1. אין זמן לבעל העסק או מנהל השיווק של העסק לתפעל את הערוצים האלה.
  2. ישנו מחסור בידע שיווקי בעסק, ומנהל הסושיאל מצליח לתפעל את הערוצים הרלוונטיים.
  3. רוצים להגדיל את התפוצה של העסק ולבצע מהלכים שיווקיים בסנכרון מושלם.

אלה הסיבות העיקריות. ישנן עוד סיבות כמובן, אבל מחסור בזמן\ידע הן העיקר. כי אפשר ללמוד את המקצוע הזה, כמו הרבה מקצועות אחרים.

68% מהעסקים עוזבים את חברת השיווק שלהם תוך חודש בגלל פער בתוצאות
לכן הם נמצאים בלופ אינסופי של החלפת חברת דיגיטל, ייאוש ותסכול.
רוצה להכיר את ׳סער ברעם׳, חברת הדיגיטל שאורך חיי הלקוחות שלה גבוה?

סער, תן לי דוגמה לפרויקט

אז ככה, נגיד ואתם מריצים סדנאות פיזיות במקומות מסוימים. אותו מנהל סושיאל צריך לדאוג לחומרים שיעלו לכל הרשתות תוך כדי הסדנאות, לתכנן את הזמן קדימה מבחינת חומרים (עד הסדנה הבאה) ולשמור על גחלת לאורך כל התהליך. 

דוגמה פרקטית לביצוע: אז שלושה שבועות לפני הסדנה המנהל סושיאל יפרסם סטוריז מהסדנה הקודמת. תוך כדי, הוא ידאג להעלות פוסטים שמדברים על הסדנה החדשה, ומהם העדכונים החדשים ממנה. עם זאת, הוא ייצר קשר עם הלקוחות הקודמים וידאג להעביר מהם המלצות לקראת הסדנה הקרובה. הוא יעלה את הסרטונים והתמונות בכל הפלטפורמות שציינתי מקודם. מה שיקרה הוא שהתפוצה של היוזמה תגדל, ובעל היוזמה ירוויח ממנה.

מנהל סושיאל – למה לצפות

שאלות: קודם כל, לצפות לעבודה. אותו מנהל סושיאל צריך לשאול שאלות, לבחון ולהעמיק בכמה דברים ולהבין את העסק, לפני שהוא מתחיל לעבוד. מה הערך המרכזי אותו נרצה לקדם? איך הוא ייראה, מה הצבעוניות שלו? איך הוא מחזק שירותים\מוצרים\תודעה אחרת שאני רוצה להעביר ללקוחות ולגולשים?

איסוף חומרים: כל הזמן לבקש חומרים, ואם אין – לייצר אותם. תמונות, סרטונים, גרפיקות, כל מה שצריך בשביל להפוך את העסק למשהו חיובי ורציני.

לבנאדם עם קוצים בתחת: אם אותו מנהל סושיאל לא יושב עליך – הוא ותיק (יחסית) בעבודה ויודע מה אתה רוצה, או שהוא לא מבין מה אתה צריך. אדם כזה צריך להפגש לפחות 2-3 פעמים בחודש עם בעל העסק, לצלם חומרים ולהריץ עבורו פעילויות כאלה ואחרות.

ללמידה מתמדת: האדם הזה לומד את העסק ו(כנראה) בחיים לא יכיר אותו כמו שבעל העסק מכיר אותו. לכן, לתת אורך רוח, זמן למידה וזמן לעשות טעויות – גם קריטיות. בכל עסק יש בעיה, וכמו שצביקה שרף, המאמן האגדי, אמר פעם לעיתונאי: "אם אתה כותב שורה לא במקום, מפטרים אותך? כנראה שלא" – ואני איתו בגישה הזו.

רשתות חברתיות

למי אסור לקחת מנהל סושיאל

אנסה למנות אותם, גם פה:

למי שאין לו סבלנות. תהליך של ניהול סושיאל דורש סבלנות רבה, ומעטים אלה שמצליחים לעלות באמת, ולהבין שמדובר פה בעלייה מדורגת של הפעילות. אז אין למה להקדיש 10 פוסטים בשבוע לעסק שאין לו במה לעדכן.

לקונטרול פריק. אם אתה אוהב את השליטה בידיים שלך, אל תוציא אותה הלאה. ואם כבר למדת בעסק שלך שיש דברים שאנשים עושים טוב ממך, אז גם הבנת שלהיות קונטרול פריק סתם מעכב אותך. דאג לדו"חות מסודרים ולניהול המנהל. מדובר פה על הפרסום והשיווק של העסק, תהיה מעורב בו!

למי שמוכן לשתף פעולה באופן חלקי, או לא בכלל: מחפש מישהו "שייקח את זה ממנו" לגמרי. אם יש השקעות שכנראה לא באות בחשבון, כדאי לעשות את תיאום הציפיות יחד עם הסושיאליסט. כרגע אין תקציב לצילומי תדמית? בסדר, אז בוא נפיק תכנים אחרים שיתאימו לנו. תמיד יש תקציב למיקרופון דש שעובד יחד עם הטלפון, ומייצר אודיו טוב. הסמארטפונים יודעים לצלם נהדר, וברוב המקרים זה מספיק.

רוצה לדעת כמה כל ליד/מכירה תעלה לך?
93% מהעסקים יכולים לקבל תוצאה טובה יותר ממה שקורה כרגע!

תפקידים

אז אחרי שהבנתם, פחות או יותר, למה לצפות עד כה, בואו נגדיר את תחומי הפעילות של מנהל הסושיאל. הם בדרך כלל כוללים: 

  • מענה להודעות שמשאירים באמצעי המדיה השונים.
  • פרסום מדיה חדשה.
  • צילום ואיסוף חומרים בשטח. 
  • העלאת רעיונות קריאטיביים חדשים שישפיעו על העסק.
  • שיתוף בטרנדים שונים, ולהיות "IN" במקרה שקורה בעולם.
  • להציע רעיונות עסקיים חדשים.
מעוניינים לשמוע עוד על מנהל סושיאל
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

צריכים מנוע, או מנהל סושיאל, לעסק? אשמח לעזור. הצוות שלי ואני נותנים שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להשיג יותר מכירות ויעדים נוספים? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם