בכל הרצאה שאני מעביר על לינקדאין, אני שואל את הקהל – לכמה אנשים כאן יש חשבון לינקדאין? בדרך כלל בשלב זה, רוב הידיים מורמות באוויר. לרוב האנשים יש חשבון פעיל בלינקדאין, ואולי אפילו פרופיל מושקע. אולם, כשאני שואל לאחר מכן – כמה מכם באמת משתמשים באופן קבוע בלינקדאין ויודעים לנצל את הפלטפורמה בצורה מועילה עבור הצרכים שלכם? או אז, כמעט אף יד אינה מורמת…
בלינקדאין רשומים נכון להיום כמעט 600 מיליון משתמשים. הקהל הנמצא בפלטפורמה הוא בדרך כלל קהל במצב סוציואקונומי גבוה, קהל מעולמות ה-HR, ההיי טק, הדיגיטל, עסקי B2B, עסקים מעולם הפיננסים, עו"ד, רואי חשבון, וכל מי שקשור לעולמות הגיוס וההשמה.
בעבר, לינקדאין היתה מוכרת בעיקר כפלטפורמה למפגש בין כל מיני סוגי עסקים ו"חיפוש עבודה", אולם כיום היא מתהדרת בכך שהיא רשת חברתית לכל דבר, עם שלל הזדמנויות לשיתופי פעולה ונטוורקינג בעולם העסקי.
האם אתם יודעים לנצל את הפלטפורמה לקידום העסק שלכם? גם אם טרם התנסתם בכך בעצמכם, המדריך הנוכחי יסייע לכם לעשות את הצעדים הראשונים בעולם האפשרויות הבלתי מוגבלות של לינקדאין.
על איזו פלטפורמה מתבסס קידום ממומן בלינקדאין?
קידום ממומן בלינקדאין מתבסס על ממשק הקרוי LinkedIn Campaign Manager. הממשק מאפשר יצירת קמפיין המורכב מכל מיני סוגי מודעות. לעניות דעתי, הפלטפורמה הזו היא הטובה ביותר כדי לפלח ולטרגט קהלי יעד לפי עיסוק, כך למשל, כיום אין דרך טובה יותר לטרגט מנהלי פרויקטים או חברות טכנולוגיות. הייחודיות של לינקדאין היא שהיא מציעה אפשרות לטרגט ישירות לפי תפקידים בחברה, למשל: מנהל רכש, מנכ"ל, סמנכ"ל, CTO וכן הלאה, ועל כן יש לה יכולת חשובה ביותר בזירת השיווק.
כיצד נכון לטרגט קהל?
בלינקדאין יש שלל אפשרויות לטרגוט הקהל שלכם:
- פילוח לפי תחומי עניין או Lookalike – כמו בפייסבוק.
- מידע על החברה שלינקדאין עיבדה כמו גודל החברה, התעשיה או שם החברה.
- לפי כישורים (Skills).
- חברות בקבוצות מקצועיות.
- פילוח לפי מגדר.
- פילוח לפי מיקום.
קידום ממומן בלינקדאין – סוגי מודעות
אוקיי, אז אחרי שהבנתם את הפוטנציאל האדיר הטמון בקידום ממומן בלינקדאין, זה הזמן ללמוד איך בדיוק נכון לפרסם בפלטפורמה.
אם תנסו לגייס לידים מלקוח פוטנציאלי שנחשף אליכם בפעם הראשונה, רוב הסיכויים שתנחלו אכזבה. כדי להצליח להתבסס ולשווק את עצמכם היטב, יהיה עליכם לייצר תהליך מבוסס תוכן בו הלקוח נחשף אליכם שוב ושוב. השילוב המנצח לטעמי הוא שילוב בין תוכן העולה לפרופיל האישי והעסקי שלכם באופן סדיר לבין מודעות ממומנות ופניה אישית לבעלי עסקים.
אלו סוגי מודעות מציעה לינקדאין למפרסמים? להלן הרשימה המלאה:
מודעות טקסט – מודעות אלו מופיעות בדרך כלל בצד הפיד שלכם, ובדרך כלל יקבלו אחוז הקלקה נמוך.
מודעות קידום תוכן – המודעות שאני באופן אישי ממליץ עליהן בפלטפורמה. מדובר במודעה שמפנה לדף נחיתה או למאמר באתר. בסוג זה של מודעה עליכם לבחור לקדם פוסט שעלה בדף העסק שלכם (בדומה לפייסבוק).
מודעות קידום סרטון – בדומה למודעות קידום תוכן, ניתן לעשות בדיוק את אותו הדבר עם סרטון מתאים. ניתן לקדם סרטון קיים או סרטון מקישור חיצוני שיופיע בניוזפיד לקהל היעד.
מודעות לידים – פיצ'ר שפעיל כרגע רק באפליקציה והוא מומלץ מאוד לבניית המודעה הממומנת הבאה שלכם. בדומה לקמפיין לידים בפייסבוק, בעת הקלקה על המודעה, יפתח טופס לידים פנימי בו ניתן בקליק אחד להשאיר פרטים.
טיפ אישי ממני: כיום יש לא מעט תוכנות שמאפשרות לרכז פניות שמתקבלות מקמפיינים למערכת ה-CRM בעסק שלכם. אחת המומלצות ביותר, שמשתלבת עם לינקדאין באופן הרמוני היא זאפייר. כשגולש חדש יצפה במודעה שלכם וישאיר את הפרטים, בקליק אחד תוכלו לקבל אותם ישירות אליכם.
בניגוד לפייסבוק, מודעות הלידים בלינקדאין הן הרבה יותר איכותיות – רוב הלידים יהיו סופר רלוונטיים, כלומר מעוניינים מאוד בשירותים או במוצרים שלכם, וכמעט לא תמצאו פניות מזויפות או לא מדויקות.
כלי הדיוור בתוך לינקדאין (Sponsored InMail): מדובר באחת האפשרויות היותר מעניינות שלינקדאין הוסיפה בשנים האחרונות, הכוללת יכולת לשלוח דיוור ישיר למשתמשי לינקדאין ישירות לתיבת האינבוקס שלהם. כלי זה יכול לייצר אינטראקציה גבוהה במיוחד כשהוא נעשה בצורה המותאמת למשתמש.
היתרונות של דיוור ממומן בלינקדאין:
- הדיוור נשלח אך ורק כאשר הגולש מחובר ללינקדאין.
- לצד הקידום יוצג באנר פרסומי של העסק שלכם.
- התשלום הוא נמוך ממש, ומתבצע על כל שליחה (כאשר לינקדאין שולחת את ההודעה).
- ״שיווק בדלת האחורית״ – תוכלו לשלוח הודעה שנראית רגילה, הרבה אנשים כלל לא יבינו שמדובר במודעה ממומנת.
כמה טיפים שיסייעו לכם ליצור מודעת Sponsored InMail בצורה אפקטיבית:
מטעם מי נשלחת המודעה? – רגע לפני הקמת קמפיין קידום ממומן בלינקדאין חשבו על מקבל המודעה, הוא בדרך כלל לא ימהר לפתוח הודעה אישית שקיבל ממנהל מכירות/מנכ"ל של חברה מסוימת. הוא יחוש (ובצדק!) שמנסים לדחוף לו בכוח מוצר או שירות.
לכן, אני ממליץ לפנות בשם אדם שהתפקיד שלו לאו דווקא קשור למכירות או קשרי לקוחות. למשל, אם אנחנו פונים במודעה ממומנת מטעם חברת הייטק, נפנה בשם בעלי תפקידים יותר זוטרים כמו ראש צוות תוכנה או ראש צוות QA וכדומה.
אל תספימו – אחת הטענות שיש לגבי האפשרות של מייל מקידום ממומן בלינקדאין היא שלחלק מהאנשים זה נראה כ"ספאם" ומעט מטריד ומציק. שימו לב שלכלי הדיוור יש אפשרות מובנית שבה ניתן לפרסם מספר מוגבל של פרסומים. כך לא תחשבו בעיני מקבל המודעה כמציפים ומטרידים.
מסר קצר וקולע – מומלץ לא לכתוב יותר מדי תוכן, ולנסות להעביר בפסקה אחת או שתיים את המסר העיקרי, ולאחר מכן להפנות את המתעניין לדף נחיתה כדי "שיצבע" על ידי כלי הפרסום שלכם.
הקמת קמפיין קידום ממומן בלינקדאין בממשק של לינקדאין
בשלב הראשון, לאחר שנקליק על Create Campaign, לינקדאין תאפשר לנו לבחור את מטרת הקמפיין:
- Awareness – קמפיין להגדלת חשיפה למודעות, כשהמטרה היא שכמה שיותר אנשים יחשפו למודעות.
- Website Visits – קמפיין שמטרתו להניע גולשים לאתר או לדף נחיתה (שימו לב- לא מדובר בהמרה בדף הנחיתה).
- Engagement – הגדלת עוקבים ואינטראקציה לפרופיל החברה.
- Video Views – קמפיין לקידום חשיפה וצפיות למודעת סרטון
- Lead Gen – קמפיין שמבוסס על מודעת לידים
- Website conversions – קמפיין לייצור המרות באתר או בדף הנחיתה
- Job applicants – אינטרקציה של מועמדים רלוונטיים במודעת דרושים.
כפי שהזכרתי קודם, יכולות הטרגוט של קידום ממומן בלינקדאין מרשימות, וניתן לפרסם ישירות לכל קהל שביצע את אחת מהפעולות הבאות:
- קהל שיצר אינטרקציה עם דף הלינקדאין העסקי.
- קהל ששהה באתר או בדף הנחיתה.
- קהל שיצר אינטרקציה כלשהי עם אירוע שפרסמנו, מודעת לידים או סרטון.
על פניו, צורת הפרסום בלינקדאין דומה מאוד לפרסום בפייסבוק, והיא מאפשרת לכם לפרסם לקהלים מאוד ספציפיים, עם אפשרות ליצור קהלים דומים ולייבא קהלים ממערכות צד ג'. כל אלו יאפשרו לכם פרסום מדויק יותר, שאומנם מוצע בעלות גבוהה יותר מפלטפורמות מקבילות, אך מאפשר רמה גבוהה של דיוק.
רמת הדיוק נובעת מתובנה פשוטה להפליא שייחודית למפרסמים בלינקדאין- אותם בעלי עסקים מעוניינים ליצור רושם ראשוני בומבסטי ומרשים, כך שנראה בלינקדאין הרבה מנכ"לים שהם למעשה בעלי עסקים קטנים.
לינקדאין מעודדת את המפרסמים להראות גדולים ורציניים, ולכן יש לבדוק את החברה לעומק ואת מספר העובדים אם רוצים לדייק ככל האפשר בפניה האישית.
אפשרות בונוס – בלינקדאין ניתן לשלב גם אפשרות של העלאת רשימת קהלים למערכת. מדובר לרוב בטלפונים או כתובות מייל של אנשים, כשהבונוס הוא שניתן לפנות אליהם ישירות. זו צורת השיווק היותר אפקטיבית, כיוון שכך ניתן לפנות לאנשים שכבר מכירים את העסק שלכם.
טיפ אישי ממני: אם אתם מחפשים דווקא את ההזדמנות הזולה לקידום ממומן בלינקדאין, אני ממליץ לכם לשקול את אפשרות ה-Sponsored InMail שהזכרתי קודם. שם תשלמו על כל שליחת מייל משקל עד מספר שקלים בודדים בלבד.
רוצים לקבל עוד טיפים חשובים לפרסום ברשתות החברתיות? אני ממליץ לכם להמשיך לעקוב אחרי מאמרים באתר, או אחרי דף הפייסבוק.
מעוניינים בשירותי קידום ממומן בלינקדאין? אני כאן עבורכם.