fbpx

קידום בלינקדאין

קידום בלינקדאין | סער ברעם

קידום בלינקדאין הוא האח הגדול של השיווק הדיגיטלי ברשתות האחרות, שכן הוא איכותי וחכם יותר יותר.
במה הוא שונה משיטות הפרסום האחרות? בעיקר ביכולת הדיוק, המיקוד וגישה לנתונים ספיציפיים.

נתחיל מכך שהמשתמשים בלינקדאין מספקים ומשתפים מידע יקר – ערך על העבודה שלהם, החל מהמקצוע שלהם, דרך התפקיד, התחום, הוותק, ההשכלה האקדמית/מקצועית, מקומות העבודה שלהם בהווה ובעבר, ועד לפרטים על החברות בהם הם עובדים כיום ועבדו בעבר, כגון כמות העובדים בחברה.

מאגר נתונים עצום זה הקיים בלינקדאין, מאפשר לקידום ושיווק בפלטפורמה להציע אפשרויות מיקוד מדויקות הרבה יותר מפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. בנוסף, מאז שנרכשה לינקדאין על ידי חברת מיקרוסופט בשנת 2016, היא מציעה אפשרויות רחבות ורבות עוד יותר של מיקוד, קידום ופרסום.

מה זה אומר בעצם?

אם למשל, נרצה להגיע באופן אישי לכל מנהלי הביו-טק שמתגוררים בגרמניה – נוכל להגיע אליהם באופן אישי או באמצעות פרסומים ממומנים. כמו כן, אם נרצה להגיע לכל מנהלי הביו-טק שבעבר עסקו במכירות, או בכל תחום אחר, נצליח לעשות זאת בקלות.
עקרון זה, על רגל אחת, זה היתרון הייחודי של לינקדאין שלא נמצא באף רשת חברתית אחרת.

איך מתחילים קידום בלינקדאין?

קידום בלינקדאין הוא תהליך המבוסס בעיקר על יצירת תדמית מהימנה ומקצועית לעסק או לחברה, בשילוב קמפיינים ממומנים ופניה אישית לבעלי עסקים.
לפני שמתחילים בבניית קמפיינים, יש להשקיע בשיפור הפרופיל הראשי, פרסום תכנים ופניה לשיתופי פעולה:

  • תיאורים מקצועיים – בעת הקמת הפרופיל הראשי ועמוד העסק שלכם, השקיעו כמה שיותר מחשבה בתיאור, במקטע האודות, בהצגת המיומנויות וכן הלאה. תרצו להציג את הפעילות שלכם בצורה מעניינת ואטרקטיבית שתוביל לתנועה של לקוחות ומתעניינים.
  • פרסום תכנים – בדומה לפייסבוק, גם בקידום בלינקדאין ניתן להעלות פוסטים באופן שוטף. ההבדל המהותי בין פרסום בפייסבוק לקידום בלינדקדאין הוא התכנים עצמם. בלינקדאין הדגש הוא על תכנים מקצועיים, ופחות על תכנים אישיים.
  • פניות ישירות לשיתופי פעולה – לתפיסתי, הדרך הכי טובה לבסס קשרים מקצועיים בלינקדאין, היא לערוך את הפרופיל כך שיראה טוב, לשלוח בקשות התקשרות לאנשים שהגדרנו כקהל יעד, ולאחר שהם מאשרים אותנו, נשלח אליהם הודעה קצרה, מדויקת ומניעה לפעולה.

מומלץ לעשות זאת באופן סיסטמטי וידני על בסיס יומיומי. צורת פניה זו היא הטובה ביותר לעורר סקרנות ועניין בצד השני, ולא דורשת מאיתנו לשלם ללינקדאין על חשיפה (אלא אם כן בחרנו לרכוש את פרופיל הפרימיום של לינקדאין ה- Sales Navigator).
גם כאן יש לדעת כיצד לעבוד בצורה נכונה כדי לא להראות ספאמרים ולהצליח ליצור עניין אצל לקוחות באופן יומיומי.

אילו קמפיינים לקידום ממומן מציעה לינקדאין?

קידום בלינקדאין עובד באמצעות ממשק ניהול עצמי שנקרא LinkedIn Campaign Manager. דרך הממשק אתם יכולים ליצור ארבעה סוגים שונים של קמפיינים:

  1. קמפיין קידום תוכן
  2. קמפיין דינמי
  3. קמפיין טקסט
  4. קמפיין דואר נכנס

מיד אפרט על כל אחד מארבעת סוגי הקמפיינים – מתי כדאי להשתמש בו בהתאם למטרות שהוא משרת, ואילו אפשרויות עיצוב כל אחד פותח בפניכם.

קידום תוכן Sponsored Content | סער ברעם

קמפיין קידום בלינקדאין – קידום תוכן Sponsored Content

קמפיין קידום תוכן כשמו כן הוא, מאפשר לכם לקדם תוכן שלכם לקהל רלוונטי, כפי שתגדירו במהלך יצירת הקמפיין. התוכן שאתם מקדמים יכול להיות חדש, או כזה שכבר פרסמתם בעמוד שלכם. אפשרות נוספת תחת קמפיין קידום תוכן שחשוב לי שתכירו היא לייצר תוכן שלא יפורסם בעמוד שלכם וישמש לטובת הקמפיין בלבד. תוכן זה נקרא Direct sponsored content.

התוכן שאתם מקדמים יופיע בפיד (דף הבית) של הקהל אותו הגדרתם בקמפיין וכן בזה של כל מי שעוקבים אחר עמוד העסק/חברה שלכם.

אני ממליץ להשתמש בקמפיין קידום תוכן כאשר אתם רוצים להשיג אחת או יותר מהמטרות הבאות:

  • חשיפה של קהל יעד רלוונטי לתוכן שלכם והגדלת הטראפיק/תנועה לעמוד/אתר העסק שלכם;
  • יצירת לידים חדשים על ידי חיבור התוכן המקודם לטופס לידים מובנה (מה שנקרא Led Gen Form);
  • השגת צפיות וידאו

אם המטרה שלכם לקמפיין נמצאת ברשימה שציינתי בפסקה מעל, בחרו את סוג המודעה שתעלה בקמפיין בהתאם למטרה שלכם. המודעות שאתם יכולים להעלות בקמפיין הן: מודעת מאמר/תמונה, מודעת קרוסלה, או מודעת וידאו. לא משנה באיזו מודעה תבחרו, אתם יכולים להשתמש בה עבור מודעה חדשה, או עבור תוכן קיים בעמוד העסק. חשוב לי שתדעו, שאם אתם בוחרים לחבר בין המודעה לטופס לידים מובנה, עליכם לייצר טופס לידים בהתאם להנחיות של לינקדאין.

סוגי קמפיין קידום בלינקדאין | סער ברעם

קמפיין דינמי Dynamic Ads

קמפיין נוסף כחלק מקידום בלינקדאין הוא קמפיין דינמי. כלומר, מכיל מודעות דינמיות. מה שזה אומר, הוא שהמערכת אוספת את כל הנתונים שקיימים בפרופיל לינקדאין של העסק/חברה שלכם (שם העסק, תמונה, תיאור וכדומה) ומייצרת עבורכם באופן אוטומטי מודעות שונות בהתאם, כדי שתוכלו להקים קמפיין במהירות.

סוגי מודעות קמפיין דינמי Dynamic Ads בלינקדאין | סער ברעם

בקמפיין דינמי, אתם יכולים לבחור מבין שלושה סוגים של מודעות, בהתאם למטרה שלכם מהקמפיין:

  • מודעת עוקבים – Follower Ad. השתמשו במודעה זו כאשר המטרה שלכם היא להגדיל את מספר העוקבים ואת האינטראקציות שלהם עם עמוד העסק בלינקדאין.
    מתוך: לינקדאין
  • מודעת משרה – Job Ad. השתמשו במודעה זו כאשר המטרה שלכם היא לקדם משרה פתוחה בחברה בקרב קהל היעד, אשר במקרה זה הוא מועמדים רלוונטיים בהתאם לכישורים הנדרשים. מודעת משרה מאפשרת למועמדים רלוונטיים להגיש מועמדות בקלות וביעילות.
  • מודעת זרקור – Spotlight Ad. השתמשו במודעה זו כאשר המטרה שלכם היא להגדיל טראפיק/תנועה של גולשים לעמוד הנחיתה/אתר העסק. מטרות נוספות שמודעה זו מאפשרת להשיג היא השגת לידים חדשים, הגדלת החשיפה למותג וחיזוק הקשר עם הלקוחות לאורך תהליך ההמרה.

קמפיין קידום בלינקדאין טקסט Text Ads

קמפיין טקסט הוא דרך מהירה להציג את התוכן הרצוי בפני קהל היעד המקצועי אליו מכוון המסר. אתם יכולים לשלם עבור הקמפיין לפי קליק, או אלף הופעות.

בקמפיין זה אתם יכולים ליצור מודעות שמורכבות מכותרת, תיאור ותמונה אם תרצו. המודעה יכולה להיות מרובעת, מלבנית או מוארכת, ויכולה להופיע בכל אחד מהבאים: דף הבית, עמוד פרופיל, דף תוצאות חיפוש, דפי קבוצות, תיבת דואר נכנס, 'אנשים שאתה עשוי להכיר' ו'מי צפה בפרופיל שלי'.

קמפיין דואר נכנס Sponsored InMail בלינקדאין

קמפיין קידום בלינקדאין – קמפיין דואר נכנס Sponsored InMail

אני ממליץ להשתמש בקמפיין דואר נכנס כאשר המטרה שלכם היא להשיג לידים ממוקדים. מטרה זו מושגת בקמפיין על ידי שליחת הודעות מותאמות אישית לתיבת הדואר של הקהל הרלוונטי. הודעות אלו כוללות פתיח מותאם אישית, לחצן קריאה לפעולה, טקסט וקישור בגוף ההודעה.

אתם יכולים לשלם עבור הקמפיין לפי כל הודעה אישית שנשלחת, מה שהופך את הקמפיין ליקר לדעתם של חלק. אציין בהקשר זה, שמאחר שההודעות הן אישיות ומגיעות ישירות לתיבת הדואר של הקהל הרלוונטי, האפקטיביות שלהן יכולה להיות גבוהה מאד.

לסיכום הדברים

כפי שאתם יכולים לראות מקריאת המאמר, קידום בלינקדאין מאפשר מגוון מכובד של אפשרויות, בהתאם למטרות שחשוב לכם להשיג. כפי שציינתי בתחילת המאמר אדגיש שוב, שקידום בלינקדאין הוא כלי חשוב במיוחד לעסקים המכוונים B2B בזכות מאגרי הנתונים העצומים שלו, יכולות המיקוד לקהלי יעד רלוונטיים והיותו הרשת החברתית מס' 1 של עולם העסקים.
אז אם כל אלו רלוונטיים לפעילות שלכם, צאו והתנסו בקמפיינים בלינקדאין וממשו את המטרות העסקיות שלכם.
רוצים סיוע בהקמת קמפיין לינקדאין? צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.

קראו גם את המאמרים הבאים

לשיחה טלפונית איתנו
שתפו:
מאמרים נוספים באותו עניין

תוכן עניינים

פוסטים נוספים באותו בנושא
מנהל סושיאל

מהו מנהל סושיאל, מה הוא עושה ביום-יום? אז בניתי את המשרה של מנהל סושיאל עבורך, ומה אנחנו נותנים בסוכנות – כדי לאפשר לעצמך להבין מה

איש שיווק

האם איש שיווק הוא המענה לכל הצרות בעסק? ובכן, לא. אבל יש דברים שאנשי שיווק יודעים לעשות, וזה: לבנות תהליכים שיווקיים, להחליט מה הצרכן הולך

ניהול סושיאל

אחד המקצועות המתפתחים בעשור השני של המאה ה-22, ואחד המוכרים בעשור השלישי של המאה ה-22, הוא מנהל סושיאל. אז מה זה מנהל סושיאל, ואיך מצליחים

אסטרטגיה שיווקית

איך מייצרים אסטרטגיה שיווקית שמצליחה? מעבר לתבנית הנכונה, אין נוסחה מוצלחת לתחום מסוים. כמו שאשאל אתכם – איך מתמחרים מוצר? התבנית ידועה, אבל יש הרבה

Call Now Button