והנה אני מגבה את מה שאמרתי בעניין גיוס עובדים בפייסבוק:
קודם כל, הדבר הפשוט לעשות הוא להבין מי קהל היעד. בין אם מדובר בקהל מבוגר או קהל שיותר 'אינסטנט' ומכיר את הממשק של פייסבוק. בד"כ אפשר לראות מגייסות בקבוצות בפייסבוק, והן טובות בעיקר בלגייס עובדים שמכירים את ההתנהלות של פייסבוק ואת הפלטפורמה עצמה. ומכאן:
גיוס עובדים בפייסבוק לאוכלוסייה המבוגרת
הנה בא אחד הפאנץ'-ליינס. אם אתם רוצים לגייס עובדים יותר מבוגרים, ובכל תחום, אני מציע שתכנסו יותר לעסקי הפייסבוק הממומן. הם נמצאים ומאמינים לפרסומים ממומנים יותר מהאוכלוסייה שנולדה לזה, והספיקה לעשות את ההתאמות בהתנהלות שלה.
מי העובדים שאתם עתידים לגייס?
לפייסבוק יש מספר דרכים לפלח את קהל היעד שלכם. אני כמובן מתחיל מקהל היעד הבסיסי. נגיד ואתם מגייסים עבור חברת הייטק, בנו לעצמכם קהל Look-A-Like של 10% מהקהל בארץ. זה ייתן לכם כ-650,000 אנשים שכבר הרבה יותר קרובים לתחום. עם כל הכבוד לסטארט-אפ ניישן, כבר ניטרלנו רעשי רקע.
מאיזה דף עדיף לעבוד?
בד"כ, רוב המגייסים יעבדו מדף הגיוס שלהם. תבקשו גישה לדף של החברה עצמו. מה היתרון? יש לכם דאטה קודם על אנשים שעשו לייק לדף, אנשים מעורבים יותר ואנשים מעוניינים יותר כברירת מחדל. תחשבו שכבר יש כמה דפים כאלה שעובדים וממש מקבלים בקשות עבודה – אז גם שווה לראות את האינבוקס של אותו דף עסקי ולבחון את ה'עובדים העתידיים' של החברה ולראות למי המסרים מתאימים.
איך לגייס את העובדים בפייסבוק?
יש כמה דרכים להתחיל גיוס אמיתי ורציני של העובדים, כמובן תלוי בהתנהגות שלהם.
הראשונה: קמפיין הודעות. זה רק למי שחיית פייסבוק אמיתית. מצד אחד, זה חוסך עלויות באופן משמעותי למגייסות, מצד שני, לא מעט עבודה. אני הייתי לוקח את הקמפיין הזה בתנאי ויש לי זמן לטפל או כוח אדם נוסף לעניין. ההמלצה: אם את לוקחת מחיר פר-עבודה ולא מחיר לשירות + מחיר לממומן, זו אחלה אופציה.
השנייה: קמפיין לידים. אופציה יקרה יותר וממוקדת הרבה יותר מהראשונה. בפעם האחרונה שבדקתי, קמפיין לידים יקר פי 5 מקמפיין הודעות. מצד שני, בעבודה עם Zapier אפשר לייצר מנגנון שנותן מיילים מפייסבוק וגם יוצר לו Google Sheets שעוזר לו בענק וגם מראה את הערך שלך כמגייסת.
השלישית: קמפיין המרות. סביר להניח שזה הקמפיין הכי יקר. אם לחברה יש תקציב עשיר והם מספקים עבורך מספיק מידע וגם דף נחיתה איכותי, זו אופציה מצויינת. הם גם לא יצטרכו לקבל כאבי ראש רציני מכל האנשים ש'רק מנסים' בקמפיין לידים ובהודעות.
הרביעית: קמפיין מעורבות. כאן מדובר על תקציב ממש נמוך, ורק כשהסיכוי קלוש להשיג מועמדים איכותיים. אם אתם חושבים על האופציה הזו, ותרו על העבודה או שתדברו איתי בווטסאפ ואעזור להסביר לחברה למה השקעה כל כך מועטה לא כדאית.
גיוס עובדים בפייסבוק – איך להגיע לעובד הכי מתאים לתפקיד?
אחרי שניטרלנו רעשי רקע והבנו את סדר הגודל של העלויות שאנחנו הולכים להוציא, בחרנו קמפיין – מי העובד עצמו? האם הוא סטודנט למדעי המחשב שהולך לסיים עכשיו לימודים? האם הוא איש תחזוקה לבניין? מה הוא הולך לעשות? לפי זה, אפשר להיכנס בתחומי העניין בפייסבוק להגדרות ולבדוק מה יכול להתאים לנו. במקרה שלי אני משתמש בהגדרה של "Facebook Page Admins" לפרסומים, כי הם יכולים להיות לקוחות משלמים גם אם הם לא "Small Business Owners". בקיצור, תחפשו ותבדקו.
רוצים לקרוא עוד טיפים מרתקים? עברו לדף הבית שלי.