גם בשנת 2020, אולי אפילו יותר מבעבר, כולנו מחפשים לשאוב השראה, להיטען, לקבל יצירתיות, לרכוש ידע מקצועי ועוד ועוד. ואין מקום טוב יותר לעשות זאת מהאינסטגרם, הפלטפורמה הכה פופולרית בדיגיטל, ללא כל וויכוח. אנשי תרבות, שחקנים, אנשי שיווק, בעלי עסקים וחברות רבות כבר הבינו את הפוטנציאל האדיר הטמון בפלטפורמה הכי חמה ברשת ומתחזקים פרופיל עסקי עם מאות אלפי עוקבים, מבצעים שיתופי פעולה ומוכרים מוצרים ושירותים. כיצד בונים פרופיל עסק מוצלח ואיך ניתן לפרסם ולהצליח באינסטגרם, הכל מחכה לכם ממש כאן – פרסום אורגני באינסטגרם:
















אם העולם נע בקצב מטורף, הרי שבאינסטגרם הוא ממש טס. תאמינו לי, לא משעמם שם לרגע. תמונות, סרטונים, רגעים מרתקים והמון תוכן, הרים של מידע מקצועי, שירותים ומוצרים. אנשי שיווק, נותני שירותים מקצועיים, חנויות מזון, הנעלה והלבשה, כולם שם ולצדם, גם הלקוחות, כמובן.
שלא במפתיע, המון עסקים וחברות בישראל הבינו את הכוח העצום שיש לפרסום אורגני באינסטגרם ואת היכולת שלו להגדיל משמעותית את כמות הלקוחות החדשים והמכירות. רוצים לפרסם באינסטגרם ולא בטוחים איך עושים זאת נכון? במאמר הבא, רכזתי עבורכם כמה טיפים מנצחים של פרסום אורגני באינסטגרם מנצח, מוכנים?
פרסום אורגני באינסטגרם – תחילתה של מערכת יחסים נפלאה
בשנים האחרונות, ממש מבלי ששמנו לב, האינסטגרם הוא חלק מהחיים של כולנו. כולנו, כמעט ללא יוצא מהכלל, עוקבים אחרי מישהו, בין אם מדובר בחברים, דמויות מפתח, פרסונות כאלה ואחרות, חברות, עסקים ועוד רבים וטובים. ולמה בעצם כולנו הפכנו לעוקבים? (במובן החיובי כמובן) האינסטגרם מספק לנו אפשרות להצצה לגיטימית, באמצעות תמונות, וידאו, או סטוריז, לחיים של אחרים. זה כיף, זה מעניין, זה מסקרן ומעל לכל, זה אנושי. ולרוב, די ברור כי המעקב הזה עשוי להיות תחילתה של מערכת יחסים דיגיטלית נפלאה, בין נותני שירות ללקוחות, מוכרי מוצרים לצרכנים ועוד היד נטויה. ואין זה פלא כי מה שהתחיל כאפליקציה קטנה לשיתוף תמונות, הפך עם הזמן לערוץ דיגיטלי מוביל עבור עסקים וחברות בעולם ובארץ.

מתחילים מהבסיס – פתיחת פרופיל עסק
בשלב הראשוני, בכדי לפתוח אינסטגרם לעסק שלכם, עליכם לפתוח חשבון אינסטגרם רגיל ואז להפוך אותו לאינסטגרם עסקי. מהם היתרונות של חשבון עסקי? נתוני תפוצה של הפוסטים, מידע לגבי לחיצות על קישורים, מידע דמוגרפי על העוקבים, נתוני אנליטיקס על הסטוריז שלכם וכמובן, האופציה הנהדרת לפרסום ממומן, בה תוכלו להשתמש בהמשך.
כאשר תסיימו את ההרשמה, תוכלו ללחוץ על עריכה ולעדכן את המידע שאתם צריכים, כך תעשו זאת:
- הוסיפו תמונת פרופיל – הוסיפו תמונת לוגו של העסק
- שם משתמש – הגדירו שם משתמש לעסק באפליקציה או באתר של אינסטגרם
- אתר החברה – אם יש לכם אתר, הוסיפו אותו כאן.
- ביו – אודות העסק ופרטים על החברה, השתמשו בתיאור מזמין ומתאים לאופי העסק
- קטגוריה – לאיזה תחום העסק שייך?
- אימייל – כתובת הדואר האלקטרוני בה יוכלו ליצור עמכם קשר.
- טלפון – מספר ליצירת קשר
- כתובת – כתובת מלאה של העסק, חשוב במיוחד לעסקים מקומיים

איך לפרסם באינסטגרם – על פרסום אורגני באינסטגרם
בניתם פרופיל לתפארת ועכשיו אתם רוצים לעשות פרסום אורגני באינסטגרם, כיצד מתחזקים פרופיל עסק מעניין ואטרקטיבי? מתחילים בפעולות אורגניות לקידום העסק. מה זה אומר בעצם? כל פעילות "טבעית" שוטפת ועקבית שעוזרת לנו להשיג חשיפה, עוקבים ותנועה של גולשים.

טיפים לפרסום מוצלח – מצאו את הייחוד שלכם והיו עקביים
יש המון אפשרויות להגדיל את החשיפה באמצעות פרסום אורגני באינסטגרם, אבל לפני הכל, חשוב לי לתת לכם את הבסיס, "הלחם והחמאה" שלי בנושא. כאשר פותחים פרופיל בראייה לטווח ארוך, במטרה לייצר עוקבים, תנועה ולקוחות, יש לייצר בידול, למצוא את הייחודיות הזו שמאפיינת אתכם ואת העסק בכדי להתבסס כמומחים. ייחודיות לצד עקביות, התמדה ויציבות, תאפשר לכם להשיג את המטרות שלכם לאורך זמן. הבידול שלכם צריך לבוא לידי ביטוי גם בתוכן וגם במיתוג שמתאים לעסק וחשוב שהוא יהיה קוהרנטי ועקבי לאורך זמן. בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, בדקו מי קהל היעד שלכם וכיצד הפרסונה המקצועית שלכם מתאימה לו. האם המסרים פונים אליו, האם הם מניעים אותו באופן הנכון וכד'.
כך תגדילו עוקבים ותהפכו לפרופיל ששווה לעקוב אחריו
איך אני מציע להניע את האלגוריתם?
העלו תוכן מעניין באופן עקבי ומסודר, רצוי להעלות בין 3-5 פוסטים בשבוע, וכ-2 סטוריז ביום, בוקר וערב.
בנוסף, עקבו אחרי חשבונות רלוונטיים וערכו מעקב אחר מתחרים להשראה ולמידה
הגיבו לפוסטים מעניינים בעולמות התוכן שלכם
צרו שיתופי פעולה שיקדמו את מטרות העסק ויתרמו להפריה הדדית
הגיבו לגולשים ושלחו להם הודעות, פרסמו תמונות וסרטונים ואל תשכחו לעשות שימוש בהאשטגים (#) אשר הם חלק חשוב מתהליך פרסום אורגני באינסטגרם, בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, תוכלו להיעזר בכלי מילות מפתח אשר יסייע לכם במחקר תגיות רלוונטיות עבורכם.
רוצים דוגמא לשת"פ כחול-לבן נהדר? בבקשה
בחודשים האחרונים, ערוץ הבידור, ערוץ תוכן מוביל ומשפיע עם הרבה תכנים פיקנטיים ומסקרנים בנוגע לחיי סלב בארץ ובחו"ל, עלו עם שת"פ חדש ומרגש עם טרמינל X , אתר אופנה און-ליין. בשת"פ הגרילו 1000 ₪ לרכישות באתר האופנה, עבור אלו שיעקבו אחר שני הפרופילים העסקיים בהתאמה. המטרה ברורה, העלאת כמות העוקבים באופן הדדי, שיתוף פעולה פורה ולגמרי win-win לשני הצדדים.

לסיכום, פרסום אורגני באינסטגרם הוא כלי מעולה לקדם את העסק בערוץ הדיגיטל הכי חם ברשת. כמו תמיד, אני כאן לייעוץ אישי בהתאמה לצרכים שלכם או בסיוע לפרסום באינסטגרם.