אי פעם רצית לצבור לקוחות מספיק בשביל לפתוח קליניקה משלך? להיות קוסמטיקאית עם קהל לקוחות קבוע? אולי אפילו לפתוח מכון יופי? החלטתי היום ללמד אתכן איך לעשות שיווק לקוסמטיקאיות, ולצבור קהל לקוחות קבוע לאורך זמן.
יש הרבה מאוד קוסמטיקאיות ועובדות בתחום היופי. כל שנה אלפי קוסמטיקאיות חדשות נכנסות לשוק, והופכות אותו ליותר ויותר תחרותי. אני החלטתי לתת לכן 4 טיפים שיעזרו לכן למצב את עצמכן כקוסמטיקאיות יציבות עם קהל לקוחות קבוע.
- בידול מקוסמטיקאיות אחרות כאסטרטגיה שיווקית.
- שיווק אזור.
- בניית קהל לקוחות חדש באמצעות קהל לקוחות קיים.
הייחודיות של שיווק לקוסמטיקאיות
בגלל התחרות הגבוהה בתחום הקוסמטיקה, את צריכה לתת שירות מיוחד. השירות שאת נותנת צריך לערב יתרון מאוד משמעותי על פני עסקים אחרים. לדוגמה, רוב בניות הציפורניים בג'ל מחזיקות בין 3 ל-4 שבועות, ואת יודעת איך לבנות אותן במומחיות כל כך גבוהה שהציפורניים נשארות במשך 5 שבועות. לכן, המסר השיווקי שלך צריך להיות "בניית ציפורניים שמחזיקה יותר מ-5 שבועות". אני מודה, המסר השיווקי הזה ארוך יחסית, אבל יעיל מאוד. שירות מיוחד וטוב יותר עם מסר שיווקי ברור ייתן לך לקוחות נוספים.
בפועל, ההבטחות השיווקיות האלה לא תמיד משקפות את המציאות בצורה מלאה, אך גורם ללקוחה הפוטנציאלית ליצור קשר עם העסק שלך. שלא תבינו אותי לא נכון, המסר אמור להיות קרוב לשירות שאת נותנת עד כמה שאפשר, רצוי במאה אחוז, אך המטרה המרכזית שלנו היא הפנייה עצמה אלייך כקוסמטיקאית. לאחר שהלקוחות הפוטנציאליות פונות אלייך וצריכות את השירות שלך, סביר שגם יגיעו ויקבלו אותו ברמה אליה התחייבת מראש.
שיווק אזורי
כשאני כותב כאן שיווק אזורי איני מתכוון להוצאת פליירים. פליירים עולים מאות שקלים (ולפעמים אלפי) שקלים, ויחס ההמרות מתפוצה ללקוח נמוך יחסית (יחס של אחד לעשרת אלפים בערך). זה דורש מאמץ ורגליים שלא תמיד כדאי להשקיע אותם. אם כבר הוצאת פליירים, השאירי אותם בבית העסק שלך והציעי אותם ללקוחות קיימים, עם כל ההתאמות המשתמעות מזה.
כשאני מדבר על שיווק אזורי אני מתכוון למעורבות מקומית נרחבת. דוגמאות טובות הן כניסה לקבוצות פייסבוק של ערים בהן את עובדת, יצירת קשר עם מובילי דעת קהל (יושבי ראש של ועדים לדוגמה) ומתן הטבה להם תמורת שיווק העסק שלך. אם תגלי מעורבות מספיקה בכל המתרחש בזירה המקומית, אולי תהפכי גם למובילת דעת קהל בעצמך ותוכלי לשווק את עצמך כקוסמטיקאית ממותגת ומוכרת בזירה המקומית.
בניית קהל לקוחות חדש באמצעות קהל לקוחות קיים
הציעי ללקוחות הקיימות שלך הטבות כדי שיביאו לקוחות חדשים, בהנחה ואת נותנת שירות טוב. לדוגמה, להציע שובר של חצי מחיר לטיפול הבא בהנחה וחברה נוספת שלה תקבע תור. כמובן שזה לא יעבוד אם את קוסמטיקאית לא מקצועית או צריכה להתחשל על לקוחות נוספים. המטרה היא להשיג לקוחות חדשים להן תיתני תוצאות מושלמות.
שיווק לקוסמטיקאיות דורש חוסר צניעות
שיווק לקוסמטיקאיות מוצלח דורש להראות את התוצאות של השירות שלך. את זה את עושה עם לקוחות משתפות פעולה, וכאלה שמרגישות בנוח עם פרסום הטיפול אותו הן עברו. בגלל שקוסמטיקה הוא שירות שאפשר לראות אותו בעין, פרסמי את התוצאות בפייסבוק, באינסטגרם ובסביבה הקרובה. במהלך הזה, תמשכי את עיני הגולשות לעמודים שלך. אפשר לשלב את ההמלצה הראשונה ואת ההמלצה הנוכחית: פרסום פוסטים של התוצרים המדהימים שלך עם היתרונות המרכזיים והייחוד של העסק שלך.
אחד מדרכי פרסום הפוסטים הוא תמונות או סרטונים עם פרצוף, והמלצות כתובות בתמונה עצמה או בטקסט מעליה (רצוי בטקסט מעליה). האלגוריתמים של הרשתות החברתיות מקדמות תכנים ויזואליים עם פרצופים בתוכם, ונשים שרואות המלצות ושירות מלקוחות קיימות שלך יחשבו שהשירות שלך יותר אמין. לכן, כדאי מאוד לפרסם את הלקוחות הממליצות, ולא תוצר בלבד, במיוחד אם התוצר הוא לא טיפול פנים.
טיפים נוספים לשיווק קוסמטיקאיות
דיברתי עם הרבה מאוד קוסמטיקאיות, וגיליתי שיש גורמים נוספים בטיפולי הקוסמטיקה העוזרים להן להשיג לקוחות מרוצות הממליצות עליהן בקלות בלי קשר לטיפול עצמו:
- ריח טוב.
- עיצוב פנים מזמין ונעים של בית העסק.
- שיח חיובי וחברה נעימה עם נותנת השירות, ללא הפרעות מסביב.
הרבה מאוד נשים המגיעות לטיפולי קוסמטיקה אינן מעוניינות רק בטיפולים עצמם, אלא בכל החוויות הקטנות המתלווות אליהם. הן רוצות להשקיע בעצמן, ולהתנתק מחיי היומיום שלהן במשך הטיפול. טיפול קוסמטי הוא טיפול נפשי לא פחות מטיפול פיזי, ואני ממליץ להתייחס אליו כך. שיווק קוסמטיקאיות ומחוץ לו דורש הרבה מעבר לפוסטים ועבודה מקצועית.