מה זה ביזנס מנג'ר בפייסבוק?
לפי כמה שנים ביזנס מנג'ר בפייסבוק יצא לאור. המטרה שלו הייתה לאחד חשבונות עבור מפרסמים ועבור לקוחות עסקיים שקצת יותר רציניים מהדפים ה'פשוטים' לכאורה.
הכלי נוצר בגלל צורך ניהולי של כל חשבונות המודעות, הדפים, חשבונות האינסטגרם (גם ווסטאפ עסקי היום) וכל שאר הנכסים הדיגיטליים שקשורים לפייסבוק. במאמר הקרוב אני כותב, לפי כל חלק בסרטון למעלה – מה הוא מייצג.
לפני שמתחילים – 5 תשובות לשאלות קצרות
אם רק התחלת לעבוד איתו ועדיין לא ביצעת שום פעולה, החלק הזה מיותר עבורך. הוא לכל מי שהתחיל לבצע פעולות בכלי – ולא סגור על הדברים.
ש: האם אפשר לשחרר חשבון מודעות אחרי שלקחנו בעלות עליו בביזנס מנג'ר?
ת: לא בערוצים המקובלים, עדיין לא ברור לי מדוע.
ש: איפה אפשר לקבל תמיכה מפייסבוק? (=איפה הכי נוח ליצור איתם קשר)
ת: במרכז התמיכה של פייסבוק. סביר להניח שבמקרים מסוימים (כמו באגים) לא אוכל לעזור לכם.
ש: כמה החומר רלוונטי?
ת: כמו שכתבתי בכותרת, רלוונטי ליוני 2019. זו הרצאה שהעברתי לסטודנטים בקורס מקצועני שיווק דיגיטלי שמתקיים במרכז האקדמי רופין.
ש: באיזה תוכנה אתה מבצע את הלייבים?
ת: תוכנת BeLive, שבה אני השתמשתי ללייבים באתרים כמו הופס, פוסטאפ ועוד.
ש: האם כדאי לראות את ההדרכה מא' ועד ת'?
ת: לא, סביר להניח שתמצאו בכתבה את מה שתצטרכו – ותוכלו לדלג על שעה וחצי או משהו בסגנון.
ביזנס מנג'ר בפייסבוק – לענייננו
1:03 – הקדמה
אני יכול לספר המון על ההקדמה המפוארת, אבל כבר עשיתי אותה בחלק הקודם של המאמר. גלגלו לחלק "מה זה ביזנס מנג'ר בפייסבוק" בחלק העליון, ואז אתם תגיעו בדיוק למה שאתם צריכים.
3:15 – מה הוא בדיוק מאגד תחתיו ואופי ההתממשקויות שלו. אחת התלמידות שאלה לגבי 'איך נותנים גישה' והלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך לתת לכם את הגישה לשלו, אם כל החשבונות מאוגדים, או אם כבר צירפו לשם חשבון מודעות.
5:10 – שימו לב להבדלים בין ביזנס מנג'ר לבין מינוי מנהל לדף העסקי\לחשבון המודעות, שמצויין במדריך אחר לגמרי.
7:08 – פותחים ביזנס מנג'ר ביחד בכיתה, ומרחיבים לגבי מה אפשר לעשות עם דפים עסקיים ואיך לאחד ביניהם. אני מרחיב כאן על ההגדרות לפי השאלות של התלמידים ומתעמק איתם לגבי כל הדברים הכי קטנים.
שימו לב: במהלך הסרטון יש הרבה ענייני מנהלות, ככה שאני ממליץ שתעקבו אחרי הדקות.
13:40 – איפה הביזנס מנג'ר נמצא בפייסבוק הפרטי שלכם?
אם נכנס לעמוד הראשי של פייסבוק, נראה אילו חשבונות ביזנס מנג'ר אנחנו מנהלים דרך הפרופיל הפרטי שלנו. בתחילה, נראה את הדפים העסקיים, ולאחר מכן – נראה את החשבונות מנהלי העסקים שלנו.
יש שני סוגי הרשאות: דרך האיש (והזמנה בדוא"ל), ודרך העסק (הזמנה דרך שותפים עם מס' שותף) – מה שעוזר לראות מתי ומי עושה את השינויים לבעל הסוכנות.
17:58 – שימוש של חנויות איקומרס בביזנס מנג'ר.
שימו לב! חובה להשתמש, נכון לסוף 2019, בביזנס מנג'ר כדי להוסיף קובץ לקוחות לחשבון המודעות בפייסבוק.
עוד הערה קטנה: רוצים גם שפייסבוק יפסיק לשאוב אתכם ושתמשיכו לעבוד כרגיל? תתקינו את News Feed Eradicator, שמצניע את הפיד ונותן משפטי הרשאה במקומו.
החל מ-18:30 התחלנו לדבר על קובץ לקוחות בשביל לעבוד עם קהל מותאם אישית וקהל דומה בפייסבוק.
אנחנו ממשיכים לדבר על זה במשך כמעט 14 דקות – עם שאלות ממוקדות של התלמידים. אני עונה על כל התכונות המיוחדות שיש, וייכנסו למאמר הבא שלנו (גם עם הנקודה הזו בסרטון) – במאמר שהדגשתי לפני כן.
34:15 – בשימוש בקובץ לקוחות עם LTV אני לא נוגע בהדרכה הזו.
כמו שאתם רואים מהבעיה שלי, ב-35:02 – לקוחות שמותאמים באופן אישי לקהלים מחו"ל לא עובדים. הקהל עובד רק כאשר מדובר בדאטה ארצית, וזה מה שפייסבוק מאפשר. האנשים שמתעניינים בתחומי עניין מסוימים יהיו שונים לחלוטין במדינות אחרות, ולכן ההפרדה הגיונית.
37:22 – עוברים למסך ההגדרות של ביזנס מנג'ר!
מתחילים עם ההרשאות – נותנים הרשאות עפ"י המיילים לביזנס מנג'ר, זה נקרא 'הרשאות פרטיות' או בפייסבוק תחת משתמשים – 'אנשים'.
גישת עובד – אני קובע לו את מי הוא מנהל.
גישת אדמין – הוא קובע עבור עצמו את מי הוא מנהל.
גישות פיננסים – למנהלי חשבונות\סמנכ"לי כספים, לא דווקא קשורים לשיווק.
אם לא מדובר על אנשים אלא לתת גישה לסוכנות שיווק דיגיטלי, אז נגיע לחלק השני של משתמשים ונלחץ על 'שותפים' – אפשר להכניס אותם רק כשכל ההגדרות מסודרות (ירדו חיובים מכרטיסי אשראי, כל הדפים\אינסטגרם\חשבונות מודעות במקום וכו').
40:50 – דוגמאות מתלמידים וממשיכים.
43:19 – חשבונות בביזנס מנג'ר
דרך המסך של 'חשבונות' אפשר לראות בדיוק למי יש גישה לכל חשבון. ככה מבינים מי שולט, מי נמצא בחשבון ומי באמת רלוונטי לחשבון הזה.
חדש ומעצבן: להזמין אנשים שפעם עבדו על הלקוח לביזנס מנג'ר רק כדי שיהיה אפשר להוציא אותם.
אנחנו מתעכבים לא מעט על סמנטיקות חשובות במהלך הדקות הקרובות.
החל מהדקה ה-50 אני מדבר על קטלוגים ופיקסלים בקטנה.
אנחנו נוגעים במס' הביזנס מנג'ר לעומת מס' חשבון המודעות, ואיך הכי כדאי להגיע אליו מבלי להסתבך יותר מדי – דרך Business Id= בשורת הכתובת למעלה. אפשר גם לראות את המספר דרך ההגדרות בחשבון עצמו.
בהמשך אנחנו נוגעים ל'גישת לידים' – דבר שחייבים לסגור אותו לפני שיוצאים לקמפיין לידים. נגיד ואתם חברה מסודרת שעובדת עם אינטרגציה מסוג כלשהו, ואין לכם גישה ללידים – הלידים ייאספו אצלו בדף אבל לא יוצגו אצלכם! חובה לבדוק את זה.
לאחר מכן אנחנו נוגעים בעוד שאלות של התלמידים וממשיכים בסרטון.
אם יש לכם הערות או משהו בסגנון, מוזמנים לכתוב לי בתגובות
מחפשים חברה מקצועית שתעשה לכם את הקמפיינים בפייסבוק? קראו על שירותי קידום בפייסבוק שלנו.