פתיחת ערוץ יוטיוב

איך לפתוח ערוץ יוטיוב שמהרגע הראשון מדבר לקהל היעד? מה לגבי המטרות שכדאי להעמיד בתחילת העבודה איתו? איך קידום ממומן, אם בכלל, יכול לעזור ליוצרי תוכן? ולמה עקביות היא מילת הקוד למצוינות במדיה הזו

להקים ערוץ יוטיוב דורש ידע, ואם אין ידע – אז הרבה מוכנות ללמידה. במאמר הבא אנסה להכניס כמה שיותר מידע, לשמור עליו קליל, וגם לעזור לכם עם כמה טיפים טכניים. המאמר הנ"ל אינו כולל את הקשור בקופירייטינג ואינו נוגע בתוכן, שהוא מרכיב מרכזי בהצלחת הערוץ. אז בגדול, להקים ערוץ יוטיוב:

הכנה מראש לקראת פתיחת ערוץ יוטיוב

אז אולי הדבר הכי חשוב הוא הבנת קהל היעד אליו אנחנו פונים. כמו שאנחנו מכירים, זה עולה מהזול ליקר – הילדים הצעירים שמושיבים אותם מול טיקטוק ויוטיוב ובסופו של דבר קמות מעצמות כמו קוקולמון, גיא הוכמן שנגע ללב הצעיר של כולנו, או ערוצי כלכלה ופילוסופיה שיותר מתאימים לגילאים מבוגרים יותר.

דעו מי קהל היעד שלכם ונסו לשייך את הקהל שלכם לפי קטגוריות (זה הבסיס של הבסיס):

  1. גיל
  2. אזור גיאוגרפי
  3. מצב כלכלי
  4. דעה פוליטית
  5. את מי הוא רואה חוץ ממני (מחקר מתחרים)

אם תצליחו בעמל רב ליצור אווטאר לקוח, אז יהיה לכם קל יותר. 

מה אומרים עלי לקוחות שקיבלו ממני שירות?

למשל, אני סער, בן 31 (נכון לכתיבת שורות אלה), אוהב ג'חנון וגם חנון, רואה ספיישלים של סטנדאפ, כותב בכתיבה עיוורת, מאמן כדורסל בשעות הפנאי ואוטודידקט. תבנו כמה תכונות, גם חיצוניות, של האדם שאתם רוצים שיקלע לקהל היעד.

מחקר מילות מפתח

זה הדבר הראשון שעושים לפני שבונים את תוכנית התוכן (בסעיף הבא). מבינים איך להגיע לקהל היעד, מה מחפשים האנשים שאני מעוניין בהם, ולדוגמה, ככה הודים שמתקנים מכשירים OnePlus 7t מגיעים אלי לפיד כשאני מחפש את התיקון לבאג מערכת.

נסו לקרוא את המאמר הבא – שמדבר על ניתוח מילות מפתח ויש גם סרטון:

העמדת מטרות ריאליות

אם תעמידו מטרות לא ריאליות, אתם תתבאסו וחבל. אני יכול להגיד שהתבאסתי באופן יחסי על הערוץ שלי, שמכיל למעלה מ-400 סרטונים ויש לו מעל 1300 רשומים "בלבד". אם אני משווה את עצמי למתחרים שלי, נדיר שיש מישהו עם תוכן מקצועי בסדר גודל הזה עם כל כך הרבה רשומים. מצד שני, הערכתי את עצמי לא נכון – בעולם שכולו מונה 100,000 אנשים בסצינת השיווק הדיגיטלי, שחלק גדול מהם מחפשים באנגלית, פלח השוק שלי יחסית קטן. למדו מהטעות שלי, והעמידו מטרות ריאליות ואמיתיות.

תנו לעצמכם מטרות בכמה אפיקים שונים:

  1. עוקבים
  2. צפיות
  3. % מהעוקבים שצופים בסרטונים, אחוז מעורבות בסרטונים
  4. הכנסה מהערוץ (במידה ויש פוטנציאל לכך)

הצ'ק ליסט לפתיחת ערוץ יוטיוב

טוב, אז אחרי שביצענו כמה הכנות קריטיות, ישנם כמה דברים שחובה לבצע.

  1. לבחור שם רלוונטי – כשאין כמובן שם קליט או מיתוגי לעסק, קחו מילת מפתח ותצמידו אותה לשם
  2. תמונת פרופיל וקאבר שהולמים ומשדרים את אותו קו מיתוגי
  3. כתוביות לכל הסרטונים – תלוי תקציב או כלי AI כמובן
  4. כותרות ותיאורים שמתאימים לסרטונים
  5. תגיות לכל סרטון וסרטון
  6. כרטיסיות שעוזרות ומחברות בין סרטונים
  7. פלייליסטים רלוונטיים שאפשר לראות ברצף ולקבל ערך גבוה יותר
  8. להכין את מיתוג הערוץ ולהראות שהוא עשיר, מעניין ומתעדכן

זוהי רק ההתחלה ועם זאת, חובה לבצע את השלבים הנ"ל. בכל ערוץ שאני מקים, אני אוהב להכניס תיאור וכותרות שמתמלאות כל פעם שאני מעלה סרטון, וככה אני חוסך לעצמי המון עבודה. למשל, קישורים חברתיים וקישורי אפילייט למוצרים הרלוונטיים לסרטון או למה שאתם רוצים לקדם באותה תקופה.

לעוד על שיווק שותפים (אפילייט) – הכנסו לכאן

הצלחתם להקים את ערוץ היוטיוב שלכם, מזל טוב! אבל איך מתקדמים מכאן?

מכאן והלאה, נותר לפנות אלינו ולהבין את הדבר הבא – הכי חשוב זה העקביות.
לא הצלחתם להגיע למטרות והיעדים? אנחנו נשמח לעזור. אני נותן שירות לחברות וארגונים בדיגיטל – שיווק ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומנועי חיפוש, בניית אתרים ויצירת תוכן לעסקים. רוצים להגיע להישגים שיתרמו בשורת ההכנסות בליווי אישי? דברו איתי בטלפון 077-8040280.

מעוניינים לשמוע עוד על פתיחת ערוץ יוטיוב
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים הקשורים לפתיחת ערוץ יוטיוב: